"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Mobius chip til MP40 qd

Forum for nye som gamle produkter samt beskrivelser og anmeldelser her af.
Besvar
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Mobius chip til MP40 qd

Indlæg af MortenL »

Så fik jeg opdateret mine to MP40 pumper. Købte dem i USA og fik svigermor til at sende dem til DK. Det er jo ikke sådan at pumperne bliver bedre, men det er godt nok lettere at sætte dem op og lave programmer, således at de ikke bare tæsker derudaf på samme mode 24/7. Det hele kører via en app.

Jeg forstår ikke helt at Mobius chippen koster 300-400kr i Europa, mens Ecotech selv sælger den til 20usd (130dkk) i USA. Det er da helt skævt prissat.

Ville nok ikke have upgraded hvis jeg skulle hoste op med 700kr for chips til to pumper, så ville jeg nok hellere have brugt dem på frags eller fisk.


Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Mobius chip til MP40 qd

Indlæg af Gino »

Lyder spændene. har selv overvejet dem til samme pumpe men ja det er latterligt det skal være så så dyrt i EU


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Mobius chip til MP40 qd

Indlæg af ttkthomsen »

MortenL skrev:Så fik jeg opdateret mine to MP40 pumper. Købte dem i USA og fik svigermor til at sende dem til DK. Det er jo ikke sådan at pumperne bliver bedre, men det er godt nok lettere at sætte dem op og lave programmer, således at de ikke bare tæsker derudaf på samme mode 24/7. Det hele kører via en app.

Jeg forstår ikke helt at Mobius chippen koster 300-400kr i Europa, mens Ecotech selv sælger den til 20usd (130dkk) i USA. Det er da helt skævt prissat.

Ville nok ikke have upgraded hvis jeg skulle hoste op med 700kr for chips til to pumper, så ville jeg nok hellere have brugt dem på frags eller fisk.
Spændende har 2 pumper og 6 lamper der skal have ny chip da jeg ikke er så begejstret for reeflink. Men os alm dødelige vi kan vel ikke bestille direkte fra USA vel?


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Mobius chip til MP40 qd

Indlæg af charlie saltvand »

Hej lyder spændende Morten. Jeg styrer alle mine Ecotech dimser via apex.Mp40 pumper, Vetex retur og 4 X xr4G lamper. Jeg har prøvet lidt med Mobius appen, bare for at prøve. På ecotech fb siden er der MANGE der er utilfredse med appen :G Så er du ikke sød at melde ud her i tråden hvis du oplever bøvl med den :GO

Held og lykke med den :W

:beer:


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: Mobius chip til MP40 qd

Indlæg af MortenL »

Jeg forsøgte at få det sendt til DK direkte, men det var ikke muligt. Normalt kommer svigerforældrene på besøg nogle gange om året, så er det jo lidt lettere at få noget med over, men i de her tider er der ingen luftbro over atlanten.

Det korte svar er at det som sådan ikke er muligt, men der findes jo firmaer der sørger for at sende varer købt i US til EU.

Som svar på Charlies spørgsmål, så oplevede jeg at app'en hoppede af et par gange i aftes, men at det som sådan virkede ganske fint. Er lidt i tvivl om selve afviklingen af programmet ikke bare køre på den enkelte pumpe eller om der skal være kontakt til app'en. tror på det første. Jeg kan snildt leve med det som det er, for helt ærligt så gider jeg ikke rode med pumpe programmer regelmæssigt, det skal bare køre.


Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Mobius chip til MP40 qd

Indlæg af ttkthomsen »

MortenL skrev:Jeg forsøgte at få det sendt til DK direkte, men det var ikke muligt. Normalt kommer svigerforældrene på besøg nogle gange om året, så er det jo lidt lettere at få noget med over, men i de her tider er der ingen luftbro over atlanten.

Det korte svar er at det som sådan ikke er muligt, men der findes jo firmaer der sørger for at sende varer købt i US til EU.

Som svar på Charlies spørgsmål, så oplevede jeg at app'en hoppede af et par gange i aftes, men at det som sådan virkede ganske fint. Er lidt i tvivl om selve afviklingen af programmet ikke bare køre på den enkelte pumpe eller om der skal være kontakt til app'en. tror på det første. Jeg kan snildt leve med det som det er, for helt ærligt så gider jeg ikke rode med pumpe programmer regelmæssigt, det skal bare køre.
Det jeg bøvler mest med er en enkelte lampe i ny i og næ falder ud og ikke følger det program de er programmeret til, så når alle lamper skal slukket gør 5 ud 6 det og så skal man lige logge på appen og genstarte dem så køre det igen.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Mobius chip til MP40 qd

Indlæg af Carsten »

MortenL skrev:Så fik jeg opdateret mine to MP40 pumper. Købte dem i USA og fik svigermor til at sende dem til DK. Det er jo ikke sådan at pumperne bliver bedre, men det er godt nok lettere at sætte dem op og lave programmer, således at de ikke bare tæsker derudaf på samme mode 24/7. Det hele kører via en app.

Jeg forstår ikke helt at Mobius chippen koster 300-400kr i Europa, mens Ecotech selv sælger den til 20usd (130dkk) i USA. Det er da helt skævt prissat.

Ville nok ikke have upgraded hvis jeg skulle hoste op med 700kr for chips til to pumper, så ville jeg nok hellere have brugt dem på frags eller fisk.
Det er nok fordi import af Ecotech, går gennem Coralsands.de Og han er kendt for at gange både med datoen og årstallet, når prisen skal regnes ud


Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: Mobius chip til MP40 qd

Indlæg af MortenL »

Carsten skrev:
Det er nok fordi import af Ecotech, går gennem Coralsands.de Og han er kendt for at gange både med datoen og årstallet, når prisen skal regnes ud

Tænkte nok at det var sådan det hang sammen, men var faktisk ikke klar over at der var en EU importør der også skal skumme fløden. Fornemmer ikke vores Danske forhandlerer tager store fortjenster, ud over hvad der skal til for at drive en forretning, og hvis det kun var et Dansk problem ville vi jo så også have set lavere priser udenfor kongeriget.


Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Mobius chip til MP40 qd

Indlæg af Carsten »

Husker for mange år siden hvor HQI var in. Coralsands var også importør at Luminac pendler.
Det var billigere for mig at importere dem direkte fra USA, end hvad de kostede engros fra Coralsands.


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Mobius chip til MP40 qd

Indlæg af ttkthomsen »

MortenL skrev:Jeg forsøgte at få det sendt til DK direkte, men det var ikke muligt. Normalt kommer svigerforældrene på besøg nogle gange om året, så er det jo lidt lettere at få noget med over, men i de her tider er der ingen luftbro over atlanten.

Det korte svar er at det som sådan ikke er muligt, men der findes jo firmaer der sørger for at sende varer købt i US til EU.

Som svar på Charlies spørgsmål, så oplevede jeg at app'en hoppede af et par gange i aftes, men at det som sådan virkede ganske fint. Er lidt i tvivl om selve afviklingen af programmet ikke bare køre på den enkelte pumpe eller om der skal være kontakt til app'en. tror på det første. Jeg kan snildt leve med det som det er, for helt ærligt så gider jeg ikke rode med pumpe programmer regelmæssigt, det skal bare køre.
Når Morten du får vel ikke besøg af svigerforældrene til jul i år??? :sneaky:


Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: Mobius chip til MP40 qd

Indlæg af MortenL »

Desværre, jeg er selv presset på min luftbro over Atlanten.


Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Besvar

Tilbage til "Produktgennemgang"