"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Bubble King 160 dc speedy 6

Forum for nye som gamle produkter samt beskrivelser og anmeldelser her af.
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Bubble King 160 dc speedy 6

Indlæg af Mikas »

Har ventet flere måneder på der sku komme en mindre bk speedy pumpe og nu kom den endelig med posten.
Er spændt på at høre og se den i aktion. 1000l luft/2500l vand så den skulle være effektiv nok :)
Rated til 500l
Vedhæftede filer
51F3E7C5-1D65-430F-8A78-E50C078A39E9.jpeg


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
dyr200
Reactions:

Re: Bubble King 160 dc speedy 6

Indlæg af dyr200 »

Hvad måtte du slippe for den


Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Bubble King 160 dc speedy 6

Indlæg af Mikas »

Den koster lidt over 6 af de lange :)


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Bubble King 160 dc speedy 6

Indlæg af Mikas »

Fed kvalitet som altid og lækker kontroller men er lige ved første indtryk ret skuffet over lyd niveauet . Havde regnet med den var langt mere støjsvag
Vedhæftede filer
FBB225B3-2C62-4774-B58F-CC0D94254AA5.jpeg


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
dyr200
Reactions:

Re: Bubble King 160 dc speedy 6

Indlæg af dyr200 »

mund ikke den lige skal køre ind


Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Bubble King 160 dc speedy 6

Indlæg af Mikas »

Det håber jeg da :)


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
dyr200
Reactions:

Re: Bubble King 160 dc speedy 6

Indlæg af dyr200 »

ja ellers er det ikke fedt at have smidt 6 klik for den..

hvad havde du før denne


Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Bubble King 160 dc speedy 6

Indlæg af Mikas »

Bk mini 200 vs 13 så ville undre mig meget hvis man laver en vs 18 der larmer mere end den gamle :)


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
dyr200
Reactions:

Re: Bubble King 160 dc speedy 6

Indlæg af dyr200 »

ja det ville være lidt crazy hehe


Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: Bubble King 160 dc speedy 6

Indlæg af Kasper j. »

Du skal nok vente cirka 14 dage før den er kørt ind og larmer mindre. Vandstanden er også vigtig og jeg mener at de anbefaler 20-22 cm og det vil også få den til at afgive mindre støj.


Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Bubble King 160 dc speedy 6

Indlæg af Mikas »

Det har du helt ret i men da jeg havde en bk mini 200 før så passede min vandstand allerede rigtig fint så dette er ikke problemet :)


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
dyr200
Reactions:

Re: Bubble King 160 dc speedy 6

Indlæg af dyr200 »

håber støjen bliver mindre mikas


Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
6
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: Bubble King 160 dc speedy 6

Indlæg af kalmar »

Nu har jeg også fået Bubble King skummer, 180'eren. Og ud over at jeg skulle finde en løsning, da kontrolleren til min ATB (igen) stod af, var den primære grund at at købe BK, dens ry for at være stille. Men jeg kan nu konstatere at den larmer (en del) mere end min forrige ATB skummer. Så jeg må også sige at jeg er lidt skuffet over støjen. Den virker dog fint, men det gør mange andre nu også.
Mit ATB skummer havde jeg også fået til at køre rigtig godt på 75% (på kontrolleren), så den kørte med nedsat hastighed. Det gjorde den ekstra still. BK skummeren er on/off.

Det ser også ud til at du kører med noget i retning af 2/3 speed?
Håber det aftager over tid..


Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Bubble King 160 dc speedy 6

Indlæg af Mikas »

Men den du har fået . 180eren er vel bare med en normal ac pumpe så?
Jeg har en selv en bk mini vs13 og den siger meget mindre end den nye her . Der er det kun boblerne man hører som bliver pisket rundt og så en svag sugen fra luft indtaget.
Den nye her der kan man høre en motor der køre rundt men ingen resonans overhovedet. Man kan slet ikke mærke om den er tændt..
Den står på 80% nu da jeg slet ikke kan holde 100 ud.
Men det er tydeligt at der ikke er en lige linje mellem luft og vand. Sætter man den på 20% så løfter den kun vandet i skummeren men der bliver ikke tilsat noget luft så vandet er helt gennemsigtigt.
På 50% er der en del bobler men den ser slet ikke effektiv op. Mellem 75 og 100 er der ingen forskel i vandstanden i skummeren men kan se at den suger mere luft på 100 så selve skummet bliver højere.
Det ville undre mig meget hvis den kan sige som den gør nu og så blive nærmest lydløs senere.
Jeg har ikke skilt den ad for at se om den er som den skal være da der stod i brugsanvisningen at den skulle være good to go.
Jeg har dog sendt en video til bk og hørt om det er normalt for jeg mener den er dårligere end forgængeren. Sådan er det jo sjældent.
De har i forvejen udskudt skummeren Mange måneder fordi de blev ved at sige at de lige skulle have de sidste ting klart og prøvet .

Eneste grund til at jeg ville skifte var at jeg savnede en kontroller til at kunne skrue op og ned.
Og så fordi den var mindre så jeg havde mere plads i sumpen


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
6
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: Bubble King 160 dc speedy 6

Indlæg af kalmar »

Jeps, min er en AC. Den gamle ATB skummer havde også DC pumpe, som var regulerbar. Sådan en vil jeg holde øje med..


Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Bubble King 160 dc speedy 6

Indlæg af Nicki Henriksen »

Det sku lidt øv a smide så mange penge også blive skuffet, håber sku også den blot skal køres ind. Eller det er en fejl


dyr200
Reactions:

Re: Bubble King 160 dc speedy 6

Indlæg af dyr200 »

tænker det må være en mandags model, for kan ikke passe som du selv skriver at den larmer mere end din gamle


Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1543
Tilmeldt: man 2. jan 2006 20:02
18
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Re: Bubble King 160 dc speedy 6

Indlæg af palamo123 »

Spændende om der kommer en forbedring

Er der i grunden eksperimenteret med alternative pumper i BK? måske noget andet DC
Senest rettet af palamo123 lør 17. nov 2018 18:54, rettet i alt 1 gang.


Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Bubble King 160 dc speedy 6

Indlæg af PederP »

Ville bestemt skrive en mail til RE, og høre hvad de siger til det.


Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Bubble King 160 dc speedy 6

Indlæg af Mikas »

Har allerede sendt dem en mail og en video :)

Det også svært med noget så nyt når man intet kan læse på internettet :p


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Bubble King 160 dc speedy 6

Indlæg af Mikas »

Nå efter mange mails frem og tilbage med royale exclusiv hvor de mange gange påpegede at det næsten kun var muligt at det var det var mig der enten havde stilt den op ad noget glas eller andre ting der ku lave lyde.
Så skrev de til sidst at jeg måtte afmontere den og sende den retur så de ku se om den fejlede noget .
De svarede ikke på om den skulle køres ind eller sammenligne den med andre pumper da jeg sendte en video af en speedy 3 til sammenligning.
Alt dette tog dog så lang tid at pumpen er blevet langt bedre.
Jeg synes stadig man kan høre pumpen lidt. Tager du luften fra nu så siger den ik meget.
Der er nu ingen forskel på lyden om den står på 80 eller 100%.
Man kan høre boblerne blive skudt rundt og så synes jeg at man kan høre luft indtaget en del mere end end den gamle.
Sætter man den på 60% så kan du ikke høre den overhovedet .
Men jeg tror dog ikke den er effektiv nok på 60%.
Så efter lidt over en uge er jeg ved at være nogenlunde tilfreds med mit køb .
Undre mig dog over at den larmede så meget fra start .
Kender flere der har Vectra pumper som alle har sagt disse var lydløse ud af kassen :)


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3983
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Bubble King 160 dc speedy 6

Indlæg af Engelquist »

Godt at den er begyndt at dæmpe sig!
Jeg har en Nyos Quantum 160 og kæmpede en del med indstillingerne, før det lykkedes at få den til at køre helt lydløs. Indstillingen mellem gennemløb og luftindtag er hårfin, før jeg ramte rigtig... mon ikke det også gælder for din skummer, at du lige skal lære den at kende?


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Bubble King 160 dc speedy 6

Indlæg af PederP »

Jeg kan se på billedet at du har en slange til lyddæmperen på skummeren. Er det en friskluft slange udefra?


dyr200
Reactions:

Re: Bubble King 160 dc speedy 6

Indlæg af dyr200 »

beholder du den så eller prøver du alligevel og sende den retur ??


Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Bubble King 160 dc speedy 6

Indlæg af Mikas »

Sådan er det ik på bubble King. Synes ik de er særlig fint følende. Vandstanden inden i har heller ik så meget at gøre med støjen tænker jeg. Jeg havde jo også en skummer magen til før bare større med en anden pumpe så kender det jo rimelig godt ..

Den grønne slange mente de også var et problem og nok det der gjorde forskellen. Men der er samme lyd uden den slange ..
Slangen går bare ud af skabet på bagsiden hvor der er friskere luft.
Jeg har den mest på for at den ikk laver sådan en rungende lyd når den suger inde i skabet og så for at få en måske lidt højere pH. Ved dog ik om det gør noget forskel..

Jeg tror ik jeg gider at sende den retur nu. Det er 14 dage jeg skal undvære den og med den holdning de har haft så tror jeg bare jeg får samme pumpe retur hvor de ik mener der er noget fejl da det jo ikke er meget der er længere.
Deres første svar var at de havde solgt 30 den første uge og ingen havde klaget . Jeg bestilte min på dagen den kom ud og jeg fik den 14 dage efter og klagede på dagen jeg modtog den.
Så tænker det er klart nok at de ik havde fået nogle klager der men bare fordi 29 andre fungere kan man vel godt ha fået en fejl.
Jeg skilte den ad dagen efter jeg fik den for at se om der var noget galt. Rotoren er ik lavet af metal mere som på min gamle men sådan noget nylon eller lign. Lagde mærke til der allerede var mærker på den der tab der stikker ud og går ind i i lejet i bunden af pumpen.
Hvis det er meningen at den skal slides til giver det mening men synes stsdig det virker vildt at man allerede kan se “spor” hvor den køre 12 timer efter den er blevet tændt . Hvad så når der er gået et år?
Sådan nogle spørgsmål besvarede de heller ikke når jeg skrev det .
Vil ik mene at servicen er på det højeste der nede når man tænker på deres prisklasse


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
dyr200
Reactions:

Re: Bubble King 160 dc speedy 6

Indlæg af dyr200 »

træls at høre servicen dernede er dårlig, nu hvor du har købt et produkt til så mange penge.
det lyder heller ikke helt optimalt med det nylon, hvis man kan se det efter en dag, vil jeg gerne give dig ret i, hvordan ser det så lige præcis ud efter 1 år eller 2 år hvor garantien er ved at udløbe. og hvis kunde servicen er dårlig nu, hvordan er den så ikke når du for større problemer med den muligvis øv øv
håber den kommer til at spille som du gerne vil have det mikas, men hold os lige underrettet stadigvæk


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Bubble King 160 dc speedy 6

Indlæg af Tykki »

Har købt min octo hos Carsten . Til det halve! Den er lydløs og skummer bare der ud af. Hvis der er problemer så er han meget behjælpelig og delene koster ikke meget. Men jeg er jo også bare en fattig fiskehandler , så min mening tæller sikkert ikke i de fine Herres selskab,,,,,, snøft !!!


Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Bubble King 160 dc speedy 6

Indlæg af Mikas »

Jeg har købt den af moby.
Han er også altid behjælpelig men det hjælper jo ik så meget hvis dem der laver det ikke er det :)


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Bubble King 160 dc speedy 6

Indlæg af crazy seahorse »

Royal exclusiv laver fantastiske produkter. Jeg har selv en del af deres ting i mit. Men går noget galt, så er de ikke særlig imødekommende.
Jeg har handlet en del i Tyskland og det er faktisk kun hos RE jeg har oplevet det. De andre er meget hjælpsomme og prøver at løse problemerne.
Jeg sendte en skummerpumpe ned til rep. Den havde kørt i 3-4 mdr. og var stoppet. Da den blev taget op af vandet, var den så varm at man dårligt kunne holde på den.
Mistanken gik på et defekt bundleje, der gik så trægt og dermed udviklede den kraftige varme. Varme giver kalkudfældning, det ved alle der har ladet deres blandepumpe køre i vandet for længe, ved blanding af frisk saltvand. Så ja, der var da kalk i den, men det var jo ikke overraskende.
De påstod at fejlen skyldtes, at pumpen ikke havde været afkalket i henhold til forskrifterne. De (vejledningen) siger at pumpen skal afkalkes hver 6 måned - men det havde den ikke engang kørt.
Da de hverken var til at hugge eller stikke i og ville have penge for en ny rotor, bad jeg om at få pumpen retur. Det ville de ikke (de havde sikkert repareret den). De vidste at den ville komme retur via forhandleren.
RE er arrogante og lever i deres egen verden af selvforherligelse. Tysk herrementalitet når den er værst. Men produkterne er uforlignelige.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Bubble King 160 dc speedy 6

Indlæg af Mikas »

Ja jeg giver dig helt ret Erik.
Også derfor jeg købte hos moby i stedet for at købe den direkte ..
Jeg synes dog ik ecotech er meget bedre . Eller jo deres egen service er helt fantastisk men når man så fortæller hvor man bor så skal man have fat i corals sands i stedet og der synes jeg ik at de er særlig hjælpsomme.
Jeg har 3 pumper og har haft 3 lamper . 2 lamper har der været fejl på og 2 pumper.
Så jeg har talt med dem nogle gange.
Har fået lavet mine ting hver gang men synes holdningen har været præcis den samme . At der aldrig er fejl på deres produkter og de næsten ik tror på mine videoer når man sender dem.
Ved ik om jeg er mere uheldig end de fleste eller om jeg som i følge dem bare er zippet med mit udstyr og der nok ik er nogle fejl :D


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Besvar

Tilbage til "Produktgennemgang"