"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

DeJong Marinelife

Forum for nye som gamle produkter samt beskrivelser og anmeldelser her af.
Besvar
BJL
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 91
Tilmeldt: lør 4. jan 2014 00:18
10
Postnummer: 4440 Mørkøv
Saltvand siden?: 2013

DeJong Marinelife

Indlæg af BJL »

Hej

Da der tilsyneladende er CUC tørke hos de sjællandske forhandlere, ihvertfald de to jeg har besøgt, lod jeg mig friste til at prøve Dejong Marinelife konceptet.

Hos den forhandler jeg brugte var konceptet til at forstå. Besøg Dejong's side, se om de har de arter du gerne vil have, på lager, og bestil dem så på forhandlerens hjemmeside.
Derefter aftaler du med forhandleren hvor de nye beboere skal afhentes. I mit tilfælde i Ringsted Outlet :-)

Jeg havde bestilt :

2. stk . Ophioderma sp. (black)
2. stk. Holothuria hilla
2. stk. Percnon gibbesi
10. stk. Buccinulum corneum (orange spotted turbo)
20. stk. Tectus snail


Selve kassen er isoleret med kraftig flamingo, og på låget er der placeret varmeposer indvendigt. Jeg måle vandet i poserne til 23,5 grad, så det er ikke helt tosset.
IMG_2847.JPG
Varmeposer
IMG_2848.JPG
Selve dyrene er fordelt ud over en del poser. Poserne er dobbelte og en del af dem er lysdæmpede, mårkegrå nederste 2/3.
IMG_2849.JPG
IMG_2850.JPG

Alle dyrene var i live, måske pånær en enkelt Buccinulum corneum. Den er under observation pt. ;-)

Her lidt billeder fra sendingen :

Holothuria hilla :
IMG_2851.JPG
Buccinulum corneum:
IMG_2852.JPG
Tectus:
IMG_2853.JPG
..Afklimatisering i etager :
IMG_2854.JPG
Selvom jeg foretrækker at støtte de lokale hårdtarbejdende forhandlere, og helst selv vil se dyret inden jeg køber det, så kommer man ikke udenom at Dejong har et kæmpeudvalg. Selve købsprocessen er nogenlunde smertefri, alle dyrene lever, og ser sunde og raske ud.

Så til alle jer, Dejong jonmfruer: Der er intet at frygte, og i kan roligt hoppe på vognen :-)

mvh
Brian
Senest rettet af BJL ons 18. nov 2015 22:08, rettet i alt 1 gang.


Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 861
Tilmeldt: tirs 29. maj 2012 10:43
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Re: DeJong Marinelife

Indlæg af Michael_F »

Er det samme pris eller hvordan, i forhold til forhandlere? Hvad med fragtpris?


BJL
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 91
Tilmeldt: lør 4. jan 2014 00:18
10
Postnummer: 4440 Mørkøv
Saltvand siden?: 2013

Re: DeJong Marinelife

Indlæg af BJL »

Michael_F skrev:Er det samme pris eller hvordan, i forhold til forhandlere? Hvad med fragtpris?
Nogenlunde samme pris ifht det jeg købte, måske en anelse billigere.
Varerne bliver sendt til forhandleren som så leverer til dig.

mvh


Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: DeJong Marinelife

Indlæg af Mic4700 »

Flotte snegle :GO tillykke med dem , skal da helt sikkert prøves.


TRG
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 216
Tilmeldt: tirs 20. jan 2015 19:35
9
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2015

Re: DeJong Marinelife

Indlæg af TRG »

Er det nogen du har fået, fra de her ture forhandleren tager derned?
For jeg står og mangler et ordenligt CUC, men det er sgu ikke til at opdrive nogen steder. Så er lidt på udkig efter alternativer.


DBH
Tim
BJL
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 91
Tilmeldt: lør 4. jan 2014 00:18
10
Postnummer: 4440 Mørkøv
Saltvand siden?: 2013

Re: DeJong Marinelife

Indlæg af BJL »

TRG skrev:Er det nogen du har fået, fra de her ture forhandleren tager derned?
For jeg står og mangler et ordenligt CUC, men det er sgu ikke til at opdrive nogen steder. Så er lidt på udkig efter alternativer.
Hej TRG

Det er nogle jeg har bestilt på forhandlerens hjemmeside, og han henter dem så hjem


kbrodersen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 209
Tilmeldt: tors 10. sep 2015 13:01
8
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2015

Re: DeJong Marinelife

Indlæg af kbrodersen »

Fik også leveret i går og må sige jeg er imponeret over indpakningen - alt levede også ved modtagelse her.


Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: DeJong Marinelife

Indlæg af Anden »

Pas nu på med de "spotted turbo" de er ik helt safe hvis du har muslinger eller andre velsmagende dyr der ik kan forsvare sig.


Billede
kanstrup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 641
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 17:00
16
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2002
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: DeJong Marinelife

Indlæg af kanstrup »

Hvorfor bliver der skrevet: forhandlerens hjemmeside?
Hvad er det for en hjemmeside? Er den hemmelig?


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: DeJong Marinelife

Indlæg af Carsten »

kanstrup skrev:Hvorfor bliver der skrevet: forhandlerens hjemmeside?
Hvad er det for en hjemmeside? Er den hemmelig?
Mon ikke vi skal gætte på Deepocean.dk


Grunden til at de poser er "skygget" har ikke noget med lys at gøre, men for at forstærke dem i bunden. Der skal jo intet til for at et Søpindsvin stikker hul i posen.


Brugeravatar
MarkBruhn
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 904
Tilmeldt: tors 13. dec 2012 19:01
11
Postnummer: 6541 Bevtoft
Saltvand siden?: 2012

Re: DeJong Marinelife

Indlæg af MarkBruhn »

Jeg har også fået derfra. Super service. :-)


Venlig hilsen Mark :)
Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;
BJL
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 91
Tilmeldt: lør 4. jan 2014 00:18
10
Postnummer: 4440 Mørkøv
Saltvand siden?: 2013

Re: DeJong Marinelife

Indlæg af BJL »

Carsten skrev:
kanstrup skrev:Hvorfor bliver der skrevet: forhandlerens hjemmeside?
Hvad er det for en hjemmeside? Er den hemmelig?
Mon ikke vi skal gætte på Deepocean.dk


Grunden til at de poser er "skygget" har ikke noget med lys at gøre, men for at forstærke dem i bunden. Der skal jo intet til for at et Søpindsvin stikker hul i posen.
Jeps, selvfølgelig, selvom mine dyr ikke er de store stikkere :-)


kanstrup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 641
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 17:00
16
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2002
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: DeJong Marinelife

Indlæg af kanstrup »

Carsten skrev:
kanstrup skrev:Hvorfor bliver der skrevet: forhandlerens hjemmeside?
Hvad er det for en hjemmeside? Er den hemmelig?
Mon ikke vi skal gætte på Deepocean.dk


Tjoo lige umidelbart? Bliver bare helt forvirret når man ser tråden, så tænker jeg bare: det må være noget nyt, siden der bliver lavet en tråd på den måde?
Deepocean's Dejong ture har jo kørt i maaange år snart.


Brugeravatar
Dezon
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1120
Tilmeldt: ons 19. mar 2008 19:13
16
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Herning

Re: DeJong Marinelife

Indlæg af Dezon »

Ja eller reefstore. Forstår ikke hvorfor folk er så hemmelige lige pludselig. Det er jo ikke. Ulovligt at suge hvilken forhandler man bruger. Ud med sproget eller drop emnet.

Jeg har også lige bestilt en helikopter til 2000kr, bestilte den hos grossisten, forhandleren kørte så ned efter den. Den virker så nu flyver jeg i fakta. Ja forhandleren er naturligvis hemmelig og en spøg.


kbrodersen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 209
Tilmeldt: tors 10. sep 2015 13:01
8
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2015

Re: DeJong Marinelife

Indlæg af kbrodersen »

Altså jeg fik leveret gennem Deep ocean. Det kan da godt være det ikke er nyt at disse ture kører, men trådstarter skriver jo også at det kan anbefales og ingen grund til ikke at kaste sig ud i at købe den vej. For mit vedkommende var det første gang - vi har jo ikke alle haft saltvand i 20 år.


BJL
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 91
Tilmeldt: lør 4. jan 2014 00:18
10
Postnummer: 4440 Mørkøv
Saltvand siden?: 2013

Re: DeJong Marinelife

Indlæg af BJL »

Dezon skrev:Ja eller reefstore. Forstår ikke hvorfor folk er så hemmelige lige pludselig. Det er jo ikke. Ulovligt at suge hvilken forhandler man bruger. Ud med sproget eller drop emnet.

Jeg har også lige bestilt en helikopter til 2000kr, bestilte den hos grossisten, forhandleren kørte så ned efter den. Den virker så nu flyver jeg i fakta. Ja forhandleren er naturligvis hemmelig og en spøg.
Dette er ikke en forhandler anmeldelse, men snarere hvad man får når man køber et De Jong produkt. Om du køber det hos Deep Ocean eller Reef Store så får du sikkert den samme kasse udleveret.
kanstrup skrev:
Carsten skrev:
kanstrup skrev:Hvorfor bliver der skrevet: forhandlerens hjemmeside?
Hvad er det for en hjemmeside? Er den hemmelig?
Mon ikke vi skal gætte på Deepocean.dk


Tjoo lige umidelbart? Bliver bare helt forvirret når man ser tråden, så tænker jeg bare: det må være noget nyt, siden der bliver lavet en tråd på den måde?
Deepocean's Dejong ture har jo kørt i maaange år snart.
På hvilken "måde" er tråden lavet? Tænker at så er det nok heller ikke værre and at folk med normal tankegang også kan følge med ;-)

mvh
Brian


Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: DeJong Marinelife

Indlæg af Mic4700 »

Fin Tråd Brian , altid fedt og se hvad andre har købt og hvad muligheder der er i dennne hobby , god inspiration til andre saltnørder. :GO


kanstrup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 641
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 17:00
16
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2002
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: DeJong Marinelife

Indlæg af kanstrup »

BJL skrev:
Dezon skrev:Ja eller reefstore. Forstår ikke hvorfor folk er så hemmelige lige pludselig. Det er jo ikke. Ulovligt at suge hvilken forhandler man bruger. Ud med sproget eller drop emnet.

Jeg har også lige bestilt en helikopter til 2000kr, bestilte den hos grossisten, forhandleren kørte så ned efter den. Den virker så nu flyver jeg i fakta. Ja forhandleren er naturligvis hemmelig og en spøg.
Dette er ikke en forhandler anmeldelse, men snarere hvad man får når man køber et De Jong produkt. Om du køber det hos Deep Ocean eller Reef Store så får du sikkert den samme kasse udleveret.
kanstrup skrev:
Carsten skrev:
kanstrup skrev:Hvorfor bliver der skrevet: forhandlerens hjemmeside?
Hvad er det for en hjemmeside? Er den hemmelig?
Mon ikke vi skal gætte på Deepocean.dk


Tjoo lige umidelbart? Bliver bare helt forvirret når man ser tråden, så tænker jeg bare: det må være noget nyt, siden der bliver lavet en tråd på den måde?
Deepocean's Dejong ture har jo kørt i maaange år snart.
På hvilken "måde" er tråden lavet? Tænker at så er det nok heller ikke værre and at folk med normal tankegang også kan følge med ;-)

mvh
Brian
Hej Brian. Det er skam heller ikke negativt ment. Fint nok at folk laver tråde, så der er lidt forskelligt at kigge på. Men lige umiddelbart så kan din tråd opfattes som at du har prøvet noget "nyt" og derfor lige vil dele det "nye" koncept med forum. Og da der heller ik var nogen hjemmeside adresse mm, tænkte jeg: det må være en ny måde at bestille fra Dejong som du er igang med at teste? Men i virkeligheden var det "bare" gammel vin på de samme flasker. :-)
Grunden til at jeg skrev min første besked var simpelthen kun fordi at jeg virkelig troede at det var et nyt koncept, og jeg blev derfor nysgerrig.
Men fint nok hvis du er ny og ikke kendte til hverken Deepocean eller Dejong, alt er jo nyt og spændende første gang man oplever/prøver det. :-)

Mht: det du skriver omhandlende normalt tænkende mennesker, så ved jeg ik helt hvordan den skal tolkes? Men der er vidst ingen grund til at gå dybere i det.
Godt du er glad for din bestilling. :-)


BJL
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 91
Tilmeldt: lør 4. jan 2014 00:18
10
Postnummer: 4440 Mørkøv
Saltvand siden?: 2013

Re: DeJong Marinelife

Indlæg af BJL »

Kanstrup: Der er vist ikke nogen grund til at tærske mere langhalm på det her, dog vil jeg pointere at der i forum beskrivelsen står at læse : "Forum for nye som gamle produkter samt beskrivelser og anmeldelser her af."

Der er sikkert en del, der ligesom jeg, har undret sig over hvad DJM var for en størrelse. Nu har de også fået syn for sagen.

Peace


Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: DeJong Marinelife

Indlæg af Anden »

Ville lige nævne hvis i selv køre til dejong så husk jeres moms nr og evt eu moms nr. :crybaby: de handler jo ik med private gør de?


Billede
Bokelund
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 784
Tilmeldt: tirs 9. okt 2007 18:06
16
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Re: DeJong Marinelife

Indlæg af Bokelund »

Jeg var godt nok heller ikke bekendt med de ting du har bestilt/købt BJL. Men det ser spændende ud, også selvom de åbenbart skulle være svære at holde i live ?? :)


BJL
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 91
Tilmeldt: lør 4. jan 2014 00:18
10
Postnummer: 4440 Mørkøv
Saltvand siden?: 2013

Re: DeJong Marinelife

Indlæg af BJL »

Bokelund skrev:Jeg var godt nok heller ikke bekendt med de ting du har bestilt/købt BJL. Men det ser spændende ud, også selvom de åbenbart skulle være svære at holde i live ?? :)
Må tilstå at akklimatiseringen gik helt galt. Jeg tror det skyldtes de blev akklimatiseret sammen med en død snegl, der var på et sen stadie af forrådnelsesprocessen. Faktum er ihvertfald at de ikke på noget tidspunkt, efter jeg kom dem i baljen, så livskraftige ud. Desværre.
Senest rettet af BJL søn 22. nov 2015 20:40, rettet i alt 1 gang.


BJL
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 91
Tilmeldt: lør 4. jan 2014 00:18
10
Postnummer: 4440 Mørkøv
Saltvand siden?: 2013

Re: DeJong Marinelife

Indlæg af BJL »

Anden skrev:Ville lige nævne hvis i selv køre til dejong så husk jeres moms nr og evt eu moms nr. :crybaby: de handler jo ik med private gør de?
Hej Anden

Nej, det er kun engros salg de gør i.


Besvar

Tilbage til "Produktgennemgang"