"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Jebao dp-4

Forum for nye som gamle produkter samt beskrivelser og anmeldelser her af.
Besvar
Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Jebao dp-4

Indlæg af thni »

Hej derude . Er der nogen af jer der har prøvet denne doserings maskine og evt kan gi en anmeldelse ? Det eneste jeg har set på nettet er indtil videre positivt . Og tråden er ikke til for at kritisere maskinen, med mindre det er en anmeldelse , og du har prøvet den. Jeg ved nemlig mange tænker "Kina lort" om disse maskiner, men deres pumper er jp super, så hvorfor skulle den her ikke også være det :)


Mvh Thomas
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Jebao dp-4

Indlæg af PederP »

thni skrev:Hej derude . Er der nogen af jer der har prøvet denne doserings maskine og evt kan gi en anmeldelse ? Det eneste jeg har set på nettet er indtil videre positivt . Og tråden er ikke til for at kritisere maskinen, med mindre det er en anmeldelse , og du har prøvet den. Jeg ved nemlig mange tænker "Kina lort" om disse maskiner, men deres pumper er jp super, så hvorfor skulle den her ikke også være det :)
Tjae. Hvem ved.

Det kunne godt ligne de er begyndt at tænke seriøst. Det lader til ATI og Jabao har et godt samarbejde, og nu ser det da også ud til at ATI vil ligge navn til deres doseringsmaskiner, ud over at bruge deres pumper på skummerne.
http://www.aquafair.de/product_info.php ... 9b2282dfa3" onclick="window.open(this.href);return false;


Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1491
Tilmeldt: man 6. jan 2014 13:27
10
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Re: Jebao dp-4

Indlæg af Wiinberg »

Jeg fik den ind ad døren i går, så det er ikke de store erfaringer jeg har gjort mig med den endnu. Derudover har jeg ikke set eller prøvet andre maskiner, så jeg har intet at sammenligne med. Når den har kørt lidt tid, skal jeg nok komme med en anmeldelse.
Men indtil videre er jeg positiv. Den har doseret på de tidspunkter jeg har sat den til, og kalibreringen fra fabrikken var nærmest spot on. Motorene virker solide og displayet er godt oplyst og nemt at aflæse.
Plastikken bærer præg af at være billig, det må man forvente til den pris. Knapperne kan være lidt trælse, der skal nogengange trykkes lidt hårdt, men det er til at leve med. Og hvor ofte har man brug for at skulle ændre noget.
Der er dog en enkelt ting jeg ville ønske de havde gjort anderledes, og det er indstillingen af mængde og antal gange der skal doseres.
Hvor du på en GHL (så vidt jeg har læst mig frem til) bare kan indtaste mængde og antal gange og så regner den selv mængden ud pr. gang, der skal man på Jebaoen selv bruge piletasterne til at fortælle den hvor mange gange den skal dosere, og hvor meget den skal dosere hver gang. Det gør at hvis man skal dosere større mængder, så skal der altså trykkes en del gange på knapperne når man indstiller den.
Men det er til at leve med, og alt i alt synes indtil videre at den virker som værende pengene værd. Nu må vi så se med stabiliteten.


Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2675
Tilmeldt: tors 27. apr 2006 16:05
17
Postnummer: 9330 Dronninglund
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Jebao dp-4

Indlæg af Mathias_C »

Har haft min kørende i ca 14 dage og kan indtil videre kun tilslutte mig Wiinberg's udsagn. Fungere sikkert og stabilt, men knapper lidt billig og indstilling lidt langsommelig (dog ret nem at gå til).

Men man kan ikke få alt for 680 kr. ;)


MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Donni
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 196
Tilmeldt: man 11. aug 2014 21:27
9
Postnummer: 9700 Brønderslev
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: nordjylland
Kontakt:

Re: Jebao dp-4

Indlæg af Donni »

Har k noget nyt om denne doseringspumpe. Nu hvor i har haft jeres kørende i 6 måneder.?
Jeg overvejer købet. Endten en ny Jebao eller en brugt grotech 3


Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2675
Tilmeldt: tors 27. apr 2006 16:05
17
Postnummer: 9330 Dronninglund
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Jebao dp-4

Indlæg af Mathias_C »

Har været ganske tilfreds med min!


MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Donni
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 196
Tilmeldt: man 11. aug 2014 21:27
9
Postnummer: 9700 Brønderslev
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: nordjylland
Kontakt:

Re: Jebao dp-4

Indlæg af Donni »

Så kunne det godt være man skulle bestille en i stedet for at købe brugt... Tak for hurtigt svar


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Jebao dp-4

Indlæg af nielsk »

Min kører også fint


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2675
Tilmeldt: tors 27. apr 2006 16:05
17
Postnummer: 9330 Dronninglund
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Jebao dp-4

Indlæg af Mathias_C »

Jeg ville også hellere købe en fra ny end hvad du sikkert må slippe for en brugt


MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Besvar

Tilbage til "Produktgennemgang"