"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Pacific Sun Pandora S

Forum for nye som gamle produkter samt beskrivelser og anmeldelser her af.
Besvar
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1633
Tilmeldt: ons 10. sep 2008 13:15
15
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Pacific Sun Pandora S

Indlæg af Ryom »

Jeg har nu været den glade ejer af en PS pandora S 2 145watt + 4 x 39watt T5 lampe i ca 1 måned. Og må sige at være rigtig godt tilfreds.

Lampen dækker fint min balje med en overflade på 120 x 80cm.

Byggekvaliteten virker rigtig god. Dog er det den første fabriksfremstillede lampe jeg har ejet. Så sammenligningsgrundlaget er ikke det store.

Jeg var meget usikker på hvordan lyset ville være, eftersom der ikke er nogen hvide dioder i lampen. Men jeg kan rigtig godt lide lyset den laver. Og korallerne ser også ud til at trives godt under den. Faktisk vil jeg sige at specielt LPS og zos's virkelig strutter i forhold til under HQI'en som jeg havde over før. SPS'erne står også rigtig flotte med fin vækst. Dog synes jeg at min lilla montipore digita ikke rigtig kommer til sin ret farvemæssigt. Men er ikke sikker på det har noget med lyser at gøre. Min lilla montipora capricornis står meget skarp i farven med go vækst.

Jeg kæmpede en del i starten med at få installeret software. Og senere med at få hentet og installeret Bali softwaren. Det er så lykkes nu. Dog bruger jeg ikke Bali lys programmet. Da jeg synes det bliver lige blå/lilla nok. Men selve softwaren har nogle fetures som den gamle ikke har. F.eks fortæller den dig hvornår dine T5 trænger til at blive udskiftet. Og det kan simulere skyer på himlen. Samt kan lave meget svagt månelys, hvor man kun lige kan ane at der er lidt lys over baljen.

Hvis jeg skal komme med lidt kritik af lampen må det være blæserne. Jeg synes de støjer lige en tand for meget. Men er måske lidt skadet af sump i kælderen. Så er jo vandt til tæt på total stilhed.

Billederne ser meget mere blå ud, end det er i virkeligheden. Men det er vidst generalt for alle os amatør fotografer med vores telefoner... :f3:
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2268
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 19:43
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Re: Pacific Sun Pandora S

Indlæg af AndersBoerglum »

Virkelig en lækker lampe.- efter min mening, nok den fedeste led lampe på markedet.
Hvilke T5 rør kører den med som standard?
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Pacific Sun Pandora S

Indlæg af pederrevnørd »

Jeg bryder mig ikke personligt om PS, men til gengæld synes jeg rigtigt godt om ideen med at kombinere LED og T5:-)

Tillykke med din nye lampe, og dine koraller er da smukke.

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Gizze
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 968
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 20:30
13
Postnummer: 9750 Østervrå
Saltvand siden?: 2010

Re: Pacific Sun Pandora S

Indlæg af Gizze »

AndersBoerglum skrev:Virkelig en lækker lampe.- efter min mening, nok den fedeste led lampe på markedet.
Hvilke T5 rør kører den med som standard?
Jeg er 100% enig!
Ps giver bare SÅ flot og naturligt et lys!
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: Pacific Sun Pandora S

Indlæg af Kasper j. »

Jeg har selv lige skiftet til denne lampe fra en Max Spect 160 watt 16000 K. Jeg har købt modellen med 1 x 145 watt led og 2 x 24 watt t5. Og jeg kører Bali-programmet på lampen. Led sat til 85 %.

Jeg vil sige at lyset er en del bedre en lyset fra max spect men denne lampe koster jo også næste det dobbelte. Man får hvad man betaler for.

Farverne på korallerne bliver meget mere skarpe både røde, grønne, blå og alt hvad der ligger i mellem.

Så har lampen ikke de skygger som max spect laver og selvom at T5 lyset er slukket så har den en langt bedre spredning end max spect. Når T5 tændes bliver det kun endnu bedre. Og med hensyn til skygger så skal det lige siges at jeg havde begge lamper til at hænge lige højt over vandet, ca. 25 cm.

Det eneste dårlige ved lampen er designet, hvor jeg personligt synes at max spect faktisk var pæn at se på. PS er til gengæld lidt grim. Man der er jo også en T5 ballast inde i lampen så det fylder.

Men jeg har også tidligere haft en PS Black Phyton, dog kun med hvide og blå dioder. Jeg har også haft en lampe med hqi og t5, og denne PS Pandora S slår alt hvad jeg har set!

Jeg har kun haft et problem med lampen og det var en meget larmende blæser. Der sidder 2 stk. 80 mm blæsere og den ene larmer helt vildt. Efter aftale med PS så åbnede jeg lampen for at se om det kunne være en ledning. Det var det ikke og jeg tror at det er et dårligt leje i den ene blæser. Den anden blæser er næsten lydløs. Men PS sender en ny blæser. Men man hører det først når lampen kører på fuld skrald. Men jeg kunne også konstatere at lampen er rigtig flot bygget inden i. Igen sjusk.

Jeg købte i øvrigt lampen igennem fabrikken til ca. 5600 kr. og det var med wire ophæng. De er utroligt flinke at snakke med. Det er nok efter alt den konkurrence fra ZET-light :biggrin:
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2089
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 23:58
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Re: Pacific Sun Pandora S

Indlæg af dyne »

ser godt ud ryom
jeg har for ca en månede selv skiftet til en triton s 145w og må sige det er en fed lampe som jeg er super tilfreds med og hos mig siger blæserne ikke et kvæk men ja køre jo også kun på 30%
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1633
Tilmeldt: ons 10. sep 2008 13:15
15
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: Pacific Sun Pandora S

Indlæg af Ryom »

AndersBoerglum skrev:Virkelig en lækker lampe.- efter min mening, nok den fedeste led lampe på markedet.
Hvilke T5 rør kører den med som standard?
Der følger ingen rør med til lampen, men jeg har pt monteret 1 stk ATI Actinic, 1 stk ATI Aquablue Special, 1 stk ATI Blue Plus og 1 stk ATI Purple Plus.
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2268
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 19:43
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Re: Pacific Sun Pandora S

Indlæg af AndersBoerglum »

Okay. Havde egentligt regnet med at man kun satte feks Aqua blue 12000k i, og så kørte de blå lys i med dioderne.

Men super lækker lampe i har købt jer :)

Kører solopgang og solnedgang perfekt med T5 også?
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1633
Tilmeldt: ons 10. sep 2008 13:15
15
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: Pacific Sun Pandora S

Indlæg af Ryom »

AndersBoerglum skrev:Okay. Havde egentligt regnet med at man kun satte feks Aqua blue 12000k i, og så kørte de blå lys i med dioderne.

Men super lækker lampe i har købt jer :)

Kører solopgang og solnedgang perfekt med T5 også?
T5'erne kan ikke dæmpes. Men det er nu heller ikke nødvendigt efter min mening. Mine T5 kører pt fra klokken 13 til 18. Solopgang starter klokken 9 og 2 timer frem. Solnedgang starter klokken 21 til 23.

Jeg har også overvejet 2 stk 12k rør. Men SPS'erne gror rigtig godt. Så foreløbig forbliver rørene som de er :beer:
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2268
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 19:43
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Re: Pacific Sun Pandora S

Indlæg af AndersBoerglum »

Hvad pokker! Troede sgu at de dimmede med da det jo er muligt at lave. Hmm, dvs at de tænder som med et alm tænd&sluk ur?
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1633
Tilmeldt: ons 10. sep 2008 13:15
15
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: Pacific Sun Pandora S

Indlæg af Ryom »

Ja
Men jeg tror de kommer med dæmpbare versioner snart. Da jeg har set en beskrivelse af noget software hvor T5 også var dæmpbare. Men vil sige at jeg savner ikke muligheden for at dæmpe T5'erne. De tænder og slukker jo mens LED'erne kører på max (80% her).
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2064
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: Pacific Sun Pandora S

Indlæg af nbd »

Giver dioderne farve nok hvis man kører med 4x 10.000k? Jeg bryder mig ikke farven på Max Spect 160 watt 16000 K - den er for violet til min smag.

Har dioderne power nok til at give glimmer effect?
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1633
Tilmeldt: ons 10. sep 2008 13:15
15
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: Pacific Sun Pandora S

Indlæg af Ryom »

Jeg kan ikke svare på om dioderne giver nok farve til 4 x 10k rør. Men det vil jeg da tro de gør. De giver fin shimmer selvom T5 rørene er tændt. Dog ikke så kraftig som når rørene er slukket.
Besvar

Tilbage til "Produktgennemgang"