"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

coral fix 5 min :/

Forum for nye som gamle produkter samt beskrivelser og anmeldelser her af.
Besvar
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1128
Tilmeldt: tirs 8. jan 2013 23:16
11
Postnummer: 5690 Tommerup
Saltvand siden?: 2013

coral fix 5 min :/

Indlæg af Morten1990 »

Har fået fat i overståede produkt, men syntes det virker af l*** det er nok bare mig, men jeg gør det på følgende måde, først gør jeg Det sted rent med en tandbørste hvor korallen skal limes fast, der efter ælder jeg Det til det bliver varmt, og så sætter jeg Det på stenen og trykkes korallen fast, men efter 6, hvis jeg kigger for hurtigt på den, falder de af. Hvad gør jeg forkert. Efter min mening virker det ikke under vand.:o


Vh Morten
Brugeravatar
Svendsen74
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 130
Tilmeldt: tirs 2. okt 2012 11:52
11
Postnummer: 5462 Morud
Saltvand siden?: 2012

Re: coral fix 5 min :/

Indlæg af Svendsen74 »

Kender ikke Coral fix men bruger Grotech Corafix, det dur både under og over vand :y


Med venlig hilsen Lars Svendsen



Min hjørnebalje Juwel Trigon 350
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=56428
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1128
Tilmeldt: tirs 8. jan 2013 23:16
11
Postnummer: 5690 Tommerup
Saltvand siden?: 2013

Re: coral fix 5 min :/

Indlæg af Morten1990 »

Også første gang jeg prøver noget korallim, så den er helt ny, og se kan man ikke få det til og virke. ARRR!!


Vh Morten
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1128
Tilmeldt: tirs 8. jan 2013 23:16
11
Postnummer: 5690 Tommerup
Saltvand siden?: 2013

Re: coral fix 5 min :/

Indlæg af Morten1990 »

Slet ingen ud over mig der bruger dette produkt


Vh Morten
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: coral fix 5 min :/

Indlæg af Carsten »

Hvis du gider smide et link så vi ved hvad det er for noget koral klæber du ikke kan få til at fungere


Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1128
Tilmeldt: tirs 8. jan 2013 23:16
11
Postnummer: 5690 Tommerup
Saltvand siden?: 2013

Re: coral fix 5 min :/

Indlæg af Morten1990 »

Carsten skrev:Hvis du gider smide et link så vi ved hvad det er for noget koral klæber du ikke kan få til at fungere
Det vil jeg gerne, det er dette produkt http://www.decocean.dk/shop/p/520" onclick="window.open(this.href);return false;


Vh Morten
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: coral fix 5 min :/

Indlæg af Carsten »

Generelt så duer det koral klæber i stænger IKKE til fastgørelse af koraller under vand. Det bliver hårdt og umuligt at arbejde med straks det kommer under vand.
Istedet for kan du bruge dette her:
http://www.decocean.dk/shop/p/522" onclick="window.open(this.href);return false;
Det har mindst 2 fordele frem for det du har købt.
Det klæber ikke til fingrene når du ælter det sammen.
Det er meget blødt at arbejde med. og så bevarer det smidigheden under vand. Og hærder meget hurtigt - 5 minutter.
Jeg har monteret 2 Montipora plader på bagvægen af akvariet og på undersiden af en sten, med den klæber.
Korallen skal lige støttes i 2-3 minutter så hænger det fast.


Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1128
Tilmeldt: tirs 8. jan 2013 23:16
11
Postnummer: 5690 Tommerup
Saltvand siden?: 2013

Re: coral fix 5 min :/

Indlæg af Morten1990 »

Carsten skrev:Generelt så duer det koral klæber i stænger IKKE til fastgørelse af koraller under vand. Det bliver hårdt og umuligt at arbejde med straks det kommer under vand.
Istedet for kan du bruge dette her:
http://www.decocean.dk/shop/p/522" onclick="window.open(this.href);return false;
Det har mindst 2 fordele frem for det du har købt.
Det klæber ikke til fingrene når du ælter det sammen.
Det er meget blødt at arbejde med. og så bevarer det smidigheden under vand. Og hærder meget hurtigt - 5 minutter.
Jeg har monteret 2 Montipora plader på bagvægen af akvariet og på undersiden af en sten, med den klæber.
Korallen skal lige støttes i 2-3 minutter så hænger det fast.
Så fik jeg mit svar på det hele, du må have prøvet det koral fix i stænger, for du nævner alle ulemper ved det, har også prøve og lime en pladekoral på mine sten, men det var kun mine fingere det sad fisk på, og overalt på den stakkels pladekoral, det resulteret faktisk i at den blev hvid, men den er ved og komme sig igen. Jeg prøver og bestille det du nævner i dit indlæg :)


Vh Morten
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: coral fix 5 min :/

Indlæg af Carsten »

Morten1990 skrev:
Så fik jeg mit svar på det hele, du må have prøvet det koral fix i stænger, for du nævner alle ulemper ved det, har også prøve og lime en pladekoral på mine sten, men det var kun mine fingere det sad fisk på, og overalt på den stakkels pladekoral, det resulteret faktisk i at den blev hvid, men den er ved og komme sig igen. Jeg prøver og bestille det du nævner i dit indlæg :)
Nogle kilo af de stænger har jeg brugt.
Det er udmærket til at montere fragmenter på sten med.
Et lille stald tips. Smid stangen/stængerne i micro ovnen i 10-15 sekunder alt efter effekten.
Og det bliver let og blødt at ælte sammen. Men det er meget varmt. Husk handskerne af hensyn til
allergi


Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1128
Tilmeldt: tirs 8. jan 2013 23:16
11
Postnummer: 5690 Tommerup
Saltvand siden?: 2013

Re: coral fix 5 min :/

Indlæg af Morten1990 »

Okay vil jeg prøve næste gang noget skal sættes fast. Og så må jeg heller få bestilt noget af det andet du nævnte, der var bedre til og lime under vand. Så kan det andet bruges til andre mærkelige opgaver i vandet :)


Vh Morten
Besvar

Tilbage til "Produktgennemgang"