"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Vertex koral epoxy

Forum for nye som gamle produkter samt beskrivelser og anmeldelser her af.
Besvar
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 18:10
19
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Vertex koral epoxy

Indlæg af hellfish »

Jeg fik muligheden for at teste et af reeffarmers nye produkter! En ny epoxy fra vertex, mod at jeg skrev en lille anmeldelse:

Umiddelbart da jeg fik produktet så det meget highend ud! Kassen lignede at jeg havde købt et Apple produkt og da jeg åbnede den blev jeg heller ikke skuffet!
I modsætning til mange andre epoxyer jeg har prøvet, var denne kun i en "pølse" og ikke 2 der skulle æltes sammen. I pakken lå der også et par latex handsker, og fordi jeg er ung og dum så brugte jeg dem ikke....... Det skulle jeg have gjort! Forklaring følger..
Selve produktet er godt! Det let at arbejde med og hærder relativt hurtigt! Så alt i alt et udemærket produkt som med det visuelle produkt fremførelse ville få top karakter , hvis ikke det var for en lille detalje - lugten
..

Regner ikke mig selv som sart men havde seriøst lyst til at stoppe med at bruge det halvvejs igennem.. Samtidig hang det i fingrene i næsten 24 timer!
7 timer efter jeg havde brugt produktet tog jeg en skive agurk med fingrene og ville spise - så kom opkast fornemmelserne! Så brug for fanden de handsker :D !
Er man født uden lugtesans kan jeg klart anbefale produktet! Er man ikke, så køb en klemme til at sætte over næsen samtidig med brugen!


Brugeravatar
Ole Bach
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 398
Tilmeldt: fre 15. feb 2013 21:48
11
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2013

Re: Vertex koral epoxy

Indlæg af Ole Bach »

hellfish skrev:Jeg fik muligheden for at teste et af reeffarmers nye produkter! En ny epoxy fra vertex, mod at jeg skrev en lille anmeldelse:

Umiddelbart da jeg fik produktet så det meget highend ud! Kassen lignede at jeg havde købt et Apple produkt og da jeg åbnede den blev jeg heller ikke skuffet!
I modsætning til mange andre epoxyer jeg har prøvet, var denne kun i en "pølse" og ikke 2 der skulle æltes sammen. I pakken lå der også et par latex handsker, og fordi jeg er ung og dum så brugte jeg dem ikke....... Det skulle jeg have gjort! Forklaring følger..
Selve produktet er godt! Det let at arbejde med og hærder relativt hurtigt! Så alt i alt et udemærket produkt som med det visuelle produkt fremførelse ville få top karakter , hvis ikke det var for en lille detalje - lugten
..

Regner ikke mig selv som sart men havde seriøst lyst til at stoppe med at bruge det halvvejs igennem.. Samtidig hang det i fingrene i næsten 24 timer!
7 timer efter jeg havde brugt produktet tog jeg en skive agurk med fingrene og ville spise - så kom opkast fornemmelserne! Så brug for fanden de handsker :D !
Er man født uden lugtesans kan jeg klart anbefale produktet! Er man ikke, så køb en klemme til at sætte over næsen samtidig med brugen!
Hahah! tak for anmeldelsen :-o


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Vertex koral epoxy

Indlæg af Lord Mike »

Ja, tak for advarslen haha....


Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 18:10
19
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Re: Vertex koral epoxy

Indlæg af hellfish »

Det skulle være en ærlig anmeldelse.. Og jeg er ikke sikker på hvorfor det lugter sådan.. Det virker lidt mærkeligt strategisk forretningsmæssigt fra deres side af!


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Vertex koral epoxy

Indlæg af Carsten »

Hvad lugter det så af??
Kemisk eller??


malawicarsten
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 163
Tilmeldt: tirs 21. okt 2008 09:57
15
Postnummer: 9260 Gistrup
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Gistrup
Kontakt:

Re: Vertex koral epoxy

Indlæg af malawicarsten »

Kunne meget vel forestille mig det med lugten er til skræk og advarsel nu det er epoxy.

Det kan man virkelig blive syg af og få allergi som ikke er til at komme af med igen...


http://www.malawicarsten.dk ® - Nordjyllands saltvandsmekka #1
Nordjyllands bedste udvalg i saltvand
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 18:10
19
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Re: Vertex koral epoxy

Indlæg af hellfish »

Men normale mennesker er vel kloge nok til at man ikke æder det?? Er godt klar over det så er amerikanere til i verden også ..

Jeg ved ikke hvad det lugter af.. En blanding af kemi og rådden fisk


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Vertex koral epoxy

Indlæg af Lord Mike »

Jeg har nu tilført en klemme til akvariegrejs-kassen :GO


malawicarsten
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 163
Tilmeldt: tirs 21. okt 2008 09:57
15
Postnummer: 9260 Gistrup
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Gistrup
Kontakt:

Re: Vertex koral epoxy

Indlæg af malawicarsten »

Nu Epoxy lige omtales - hvor mange har egentligt undersøgt hvad det indeholder ???

Hvis man ser hvad Vertex skriver her:
http://www.vertexaquaristik.com/Product ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Så er det følgende ting man skal se og lægge mærke til i teksten nederst:
NLP#: * 500-033-5 Xi,N; R36/38-43
CAS: * 9D-72-2 2, 4,6-TRIS-Phoenol 2.5%
BNECS: *202-G13- 9 Xn;R22-36/38
P.l.: • Polymercaptan T. Epoxy Hardner-13-18 %

Numrene er hvad kemi der er brugt, Xi,N Rnumre osv er hvor giftigt kemien er

En søgning her http://esis.jrc.ec.europa.eu/" onclick="window.open(this.href);return false; på NLP nummeret giver lidt interresante oplysninger f.eks S37/39 med brug af handsker og N at det åbenbart er giftigt for vandlevende organismer..


http://www.malawicarsten.dk ® - Nordjyllands saltvandsmekka #1
Nordjyllands bedste udvalg i saltvand
Brugeravatar
reeffarmer
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 70
Tilmeldt: tors 16. feb 2012 15:11
12
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008

Re: Vertex koral epoxy

Indlæg af reeffarmer »

God anmeldelse - dejligt med en ærlig mening.. Må lige selv få lugtet til produktet, er blot ikke meget for det..griner..

Tak for link Malawi Carsten - jeg vil sende det videre til Vertex og så hvad deres svar er.. Det er jo et velkendt firma, så sælger de skidt, så vil de nok gerne have det afvide, så de kan trække det tilbage.. Vi er spændte på hvad de siger tilbage, og kommer selvfølgelig med svaret i tråden.. :GO


Følg os på Facebook

ZETLIGHT forhandler - få det vildeste LED lys her..

Mvh Troels Nielsen
Webshop - http://www.reeffarmer.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Mail - Reeffarmer@live.dk
Kun åben efter aftale - tlf 20 72 95 25
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1633
Tilmeldt: ons 10. sep 2008 13:15
15
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: Vertex koral epoxy

Indlæg af Ryom »

Den epoxy stang fra groteck lugter nu heller ikke ligefrem af blomster...


Brugeravatar
reeffarmer
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 70
Tilmeldt: tors 16. feb 2012 15:11
12
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008

Re: Vertex koral epoxy

Indlæg af reeffarmer »

Puuuuuuuhaaaaa det lugter sku godt nok ikke så godt - men har lugtet det før ved andre epoxyer.. Det lugter desvære af sur r..


Følg os på Facebook

ZETLIGHT forhandler - få det vildeste LED lys her..

Mvh Troels Nielsen
Webshop - http://www.reeffarmer.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Mail - Reeffarmer@live.dk
Kun åben efter aftale - tlf 20 72 95 25
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Vertex koral epoxy

Indlæg af Carsten »

reeffarmer skrev:God anmeldelse - dejligt med en ærlig mening.. Må lige selv få lugtet til produktet, er blot ikke meget for det..griner..

Tak for link Malawi Carsten - jeg vil sende det videre til Vertex og så hvad deres svar er.. Det er jo et velkendt firma, så sælger de skidt, så vil de nok gerne have det afvide, så de kan trække det tilbage.. Vi er spændte på hvad de siger tilbage, og kommer selvfølgelig med svaret i tråden.. :GO

Hvis du får et svar, så skal du ikke forvente andet end det der kaldes et nul svar, altså en omgang ord som ikke kan bruges til en fis.

Der er intet nyt i at epoxy er giftigt for vandlevende organismer, så længe det ikke er hærdet.

Mener også at jeg læste et sted, hvor en fabrikant skrev, at når man havde monteret fragmenterne, skulle de placeres i en skål/beholder
med saltvand for ophærdningen. Og vandet derefter skulle kasseres.


malawicarsten
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 163
Tilmeldt: tirs 21. okt 2008 09:57
15
Postnummer: 9260 Gistrup
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Gistrup
Kontakt:

Re: Vertex koral epoxy

Indlæg af malawicarsten »

Troels, alt epoxy er skidt, hvis du ser indlægsedler fra andre producenter så er det stortset det samme de bruger , dog pakket i deres egne æsker/rør osv.

Epoxy kan jo give de vildeste allergier og man behøver kun at røre ved det en gang for at få en livsvarende allergi.

Har en i min omgangskreds med epoxyallergi, han kan så ikke røre ved ting af træ da det indeholder harpiks og det er en bestanddel af epoxy...

Vi slipper ikke for at bruge epoxy eller andre giftstoffer hvis koraller skal sættes fast.

Man kan kun håbe folk bruger handsker


http://www.malawicarsten.dk ® - Nordjyllands saltvandsmekka #1
Nordjyllands bedste udvalg i saltvand
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Vertex koral epoxy

Indlæg af Carsten »

Det koralklæber fra Grotech og andre firmaer der ikke klæber til fingerne, hvad er det lavet af?


Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1633
Tilmeldt: ons 10. sep 2008 13:15
15
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: Vertex koral epoxy

Indlæg af Ryom »

Også en eller anden form for epoxy


Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1697
Tilmeldt: tors 28. feb 2008 10:47
16
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: Vertex koral epoxy

Indlæg af apfolmer »

Der er en grund til at folk der arbejder med epoxy, bærer heldragt og ofte friskluft forsyning.

Og hvis nogen er i tvivl, så er lugten på ingen måde en indikator for om noget er sund eller usundt.

Ifb med min udd, har vi en del arbejdsmiljø med mal-koder, opløsningmidler, håndtering osv, og erfarer desværre OFTE af produkter som er katastrofale at omgåes, selv i kortere tid, ofte kamufleres med lækre dufte af frugt og kage...

Bare info :-)


Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Vertex koral epoxy

Indlæg af pederrevnørd »

apfolmer skrev:
Og hvis nogen er i tvivl, så er lugten på ingen måde en indikator for om noget er sund eller usundt.

:-)
Aaahhhrghhhhj,

Den holder vist ikke helt, der er da både fisk og f.... Hvor lugten giver en ide om tingenes tilstand :K


1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1128
Tilmeldt: tirs 8. jan 2013 23:16
11
Postnummer: 5690 Tommerup
Saltvand siden?: 2013

Re: Vertex koral epoxy

Indlæg af Morten1990 »

pederrevnørd skrev:
apfolmer skrev:
Og hvis nogen er i tvivl, så er lugten på ingen måde en indikator for om noget er sund eller usundt.

:-)
Aaahhhrghhhhj,

Den holder vist ikke helt, der er da både fisk og f.... Hvor lugten giver en ide om tingenes tilstand :K
HAha peder for pokker.
Men rigtig nok, hvis de to emner bytter lugt, så skal flaskerenseren frem. Puha.


Vh Morten
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1831
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 19:30
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: Vertex koral epoxy

Indlæg af bima »

pederrevnørd skrev:
apfolmer skrev:
Og hvis nogen er i tvivl, så er lugten på ingen måde en indikator for om noget er sund eller usundt.

:-)
Aaahhhrghhhhj,

Den holder vist ikke helt, der er da både fisk og f.... Hvor lugten giver en ide om tingenes tilstand :K
@Pederrevnørd
Ja for gammelt F.... Frugt??? Lugter godt nok en del :biggrin:


Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Besvar

Tilbage til "Produktgennemgang"