"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Et par zeo produkter

Forum for nye som gamle produkter samt beskrivelser og anmeldelser her af.
Besvar
flzak
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 544
Tilmeldt: søn 15. mar 2009 21:29
15
Postnummer: 5220 Odense SØ
Saltvand siden?: 2009

Et par zeo produkter

Indlæg af flzak »

B-Balance: Det nævnes at kan bruges sammen med extra. Er det også næring?
Stylo-Pocci-Glow: Er der nogen der ved hvad det indeholder og hvorfor det lige er stilet til disse koraller?
Sponge power: Kan jeg bruge det til mine lps? De er ikke så glade for det næringsfattige miljø.

Jeg tilsætter 3ml morgen og 3 ml aften af pohls samt en dråbe AA dagligt.
290l i alt
Har ingen algevækst på sten eller ruder, har kun ordnet glas en gang i denne uge og måler stadig ingen no3 og po4 ligger imellem 0,008 og 0,01
Hvor det hele bliver af aner jeg ikke for mine koraller er da okay, men de kunne sagtens stå sundere.
Især mine lps, skiver og min seriatopora ser sløve ud

Jeg har valgt at prøve med lidt zeopordukter når nu baljen køres ulns for det er vel samme princip en zeovitbalje køres efter eller?

Glenn


Upcomming zeobalje
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Et par zeo produkter

Indlæg af crazy seahorse »

Nu må du ikke hænge mig op på det, men jeg mener at Anette skrev noget om et at KZ produkterne som hun fravalgte.
Så vidt jeg erindrer var det netop Stylo-Pozzi-Glow.
Det skulle reducere antallet af zooxanteller og dermed give kraftigere farver. Denne reduktion skulle vist ske ved at det indeholder kobber.
Men hvordan det lige skulle kunne lade sig gøre i praksis kan jeg ikke gennemskue. Jeg synes faktisk ikke det giver mening.
Men Anette skrev jo også at hun havde fravalgt det, netop fordi det ikke lød rigtigt.
Men, det kan være jeg husker galt. Der står ikke ret meget om det de steder jeg har kigget.

Sponge Power er til filterfeeders og er fint til muslinger, rørorme og den slags. Hos mig gav det en eksplosion af de små hvide rørorme som voksede helt ukontrollabelt. Deres rør dækkede store partier af de levende sten.
Det tog nok et halvt år eller mere før det aftog efter jeg var stoppet med SP og da havde jeg fjernet alt det jeg kunne manuelt.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Et par zeo produkter

Indlæg af pederrevnørd »

flzak skrev:B-Balance: Det nævnes at kan bruges sammen med extra. Er det også næring?
Stylo-Pocci-Glow: Er der nogen der ved hvad det indeholder og hvorfor det lige er stilet til disse koraller?
Sponge power: Kan jeg bruge det til mine lps? De er ikke så glade for det næringsfattige miljø.

Jeg tilsætter 3ml morgen og 3 ml aften af pohls samt en dråbe AA dagligt.
290l i alt
Har ingen algevækst på sten eller ruder, har kun ordnet glas en gang i denne uge og måler stadig ingen no3 og po4 ligger imellem 0,008 og 0,01
Hvor det hele bliver af aner jeg ikke for mine koraller er da okay, men de kunne sagtens stå sundere.
Især mine lps, skiver og min seriatopora ser sløve ud

Jeg har valgt at prøve med lidt zeopordukter når nu baljen køres ulns for det er vel samme princip en zeovitbalje køres efter eller?

Glenn

Hej Glenn

B-balance er sporeelement tilsætning - vist nok målrettet de røde farver(du behøver ikke at bruge det)
Zeospur er kobberbaseret i endnu stærkere grad end SPG, og de virker ved at dræbe zoox således at de fine pastelfarver er tilbage - og koraller derved har brug for flere af de blå flaskerfor at holdes i live(brug dem aldrig)

Dit problem erikke en flaske du ikke har købt endnu - det hjælper ikke pådine udfordringer.

Du skalhøjne din N, og holde P i skak - og hav tålmodighed - det tager sin tid,ovenpåhvad duhar været igennem.


For godordens skyld "listen" endnuengang :y
http://www.saltvandswiki.dk/wiki/Zeovit" onclick="window.open(this.href);return false;


Mvh
Peder


1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
flzak
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 544
Tilmeldt: søn 15. mar 2009 21:29
15
Postnummer: 5220 Odense SØ
Saltvand siden?: 2009

Re: Et par zeo produkter

Indlæg af flzak »

Tak for jeres svar.
Er mine ugentlige vandskift for store (10%) da jeg tilsætter som skrevet 6 ml extra dagligt og hvor bliver de lige af? Jeg søger nok noget mere koncentrat af næring via zeovit
I har tidligere været inde på mit lys, men med sprit nye rør og lampen hængende 7-10cm over overfladen burde det altså godt kunne lade sig gøre.
Har set flere eksempler på RC med 6x39w

-Peder- Hvad med songokai produkterne? Er du glad for dem?
Har ikke fået prøvet dem endnu.


Upcomming zeobalje
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Et par zeo produkter

Indlæg af pederrevnørd »

Hej Glenn,

Det er mit umiddelbare indtryk at der er mere N i Sangokai


1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Besvar

Tilbage til "Produktgennemgang"