"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Reef Angel kontroller

Forum for nye som gamle produkter samt beskrivelser og anmeldelser her af.
Besvar
Brugeravatar
JHP
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 115
Tilmeldt: tors 12. maj 2011 09:14
12
Postnummer: 6310 Broager
Saltvand siden?: 2012

Reef Angel kontroller

Indlæg af JHP »

Ja, så kom min kollega endelig hjem med mit nye stykke legetøj.

Da der ikke findes en produkt gennemgang her på forummet, vil jeg da lige komme med mine oplevelser her.

Reef Angel kontroller findes i to basis versioner. En standart & en plus version. Plusversionen har bare mere hukommelse end standart versionen, hvilket kan være en fordel, hvis man ønsker at skrive programmer selv eller vil styre mange enheder.

Reef Angel er en kontroller som er bygget på Arduino mega 2560 som er et I/O Board med Open Source programmerings interface, hvilket gør, at man har tilgang til et hav af programkoder lavet at et folkefærd, der brænder for at hjælpe andre som bruger Arduino kontroller.

Hvad er der med i kassen

1stk. Head Uni. Dette er hjernen i systemet, der er følgende udtag (stik) til at kontrollere følgende enheder, Relay Box, PH probe, 2 ATO porte til flyde switch , 3 temperatur porte.

1stk. Relay Box. Denne er koblet sammen med Head Unit via et seriel kabel (HDDB15), denne enhed har følgende porte, 8 stk 220v kontrollerbar via program (US stik adapter kan købes separat), 2 stk. dimmer porte Analog eller PWM (skal opgives ved bestilling).

1 stk. HDDB15 komunikations kabel
1 stk. PH Probe
1 stk. Waterproof Temperature Probe
2 stk. Flyde Switch
2 stk. Flyde Switch stik
1 stk. USB-TTL converter cable

Hvis man vil have adgang til sin kontroller via netværk eller smartphone skal man bestille 1 stk. Wifi Attachment, hvilke gør, at man kan kommunikerer direkte med kontrolleren via netværk (også internettet hvis man sætter dette op). Hvilket jeg har gjort 

Der kan købes et hav at enheder til styring af diverse prober m.m.

Og er man elektroniknørd, så kan layout af alle standard boards downloades fra hjemsiden (Eagel filer)

Skal man så være programmeringsnørd for at bruge dette produkt? NEJ det skal man ikke, man kan bruge den standardtkode som man downloader på deres hjemmeside, og alt virker som det skal.

Her er så en hurtig beskrivelse af, hvad jeg bruger kontrolleren til lige nu.
1. Måling af PH

2. Måling af temperatur i Sump, Skab & Akvariet (købte 2 ekstra temperatur prober på en DK hjemmeside (Der bruges standart komponenter) hvis temperaturen er for lav tænder varmelegemet, når temperaturen et kritisk lavt niveau sender systemet en mail om at temperaturen er kritisk lav. Er den for høj tændes blæser over sump, hjælper dette ikke og temperaturen når kritisk punkt så slukkes alt lys og jeg modtager en mail om at den er for høj.

3. Styring af lys (har T5), tænder lyset kl. 10.30 og slukker lyset igen kl. 21.30. Lyset tænder med 15% styrke og kører så op til 100%, hvorefter det begynder at dæmre ned til det når 0% kl. 21.30. Hvid lys starter dog 30 minutter forsinket og stopper også 30 min før blå lys stopper, altså lyset kører simuleret sol op til sol ned.

4. Tænd / sluk af mine 2 tunze cirkulations pumper, (tryk foderknap på mobil og de slukkes i 15 min og min Eheim 3581 foderautomat kører lige en cyklus ) ja ja, jeg har lige lavet en lille modifikation på den, så den styres af Reef Angel.

5. Tænd / Sluk af skummer og returpumpen.

6. Styring af vandniveau i sumpen via 2 stk. flyde switche.

7. Tænd / Sluk af månelys og natlys over mit refugium i sumpen

8. Tænd / Sluk af reaktor

Senere vil jeg købe en salt probe, så jeg kan få meldinger, hvis der er udsving i dette, og så finder jeg nok noget mere med tiden 8-)
Brugeravatar
Paulsen
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 176
Tilmeldt: ons 28. jul 2010 11:16
13
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Kolding

Re: Reef Angel kontroller

Indlæg af Paulsen »

Super fin anmeldelse. Dejligt der findes " ikke låste computere " til fine priser. Hvad var det du havde givet ?

Kan du ikke skrive linket til programmerings forummet.
160L MKII Akvastabil, Maxspect 160W R420R 16000K Razor, Jebao DC3000

Lukket ned: 54L mini reef
Tunze 9004, Tunze 6015, Maxspect 120W R420R 16000K, Tunze Osmolator, Tunze Care Magnet
Brugeravatar
JHP
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 115
Tilmeldt: tors 12. maj 2011 09:14
12
Postnummer: 6310 Broager
Saltvand siden?: 2012

Re: Reef Angel kontroller

Indlæg af JHP »

Den er købt hos http://www.reefangel.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Prisen i USA er 2300kr inkl, WIFI donkel

Kan også bestilles i Portugal så er der ikke told på men prisen er noget højrer end USA

Reef Angel Portugal
reefangelportugal@gmail.com

Håber der kommer flere danske bruger så vi kunne udveksle erfaringer
/Jan
Brugeravatar
Hartman
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 453
Tilmeldt: søn 18. mar 2007 14:22
17
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: viborg

Re: Reef Angel kontroller

Indlæg af Hartman »

Hej.
Jeg tænker meget på den computer, er du stadig tilfreds?
Har et spørgsmål ved dit punkt 6.Styring af vandniveau.
Hvordan virker det. Jeg har osmolator er det istedet for den?
Mvh
Thomas
Brugeravatar
JHP
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 115
Tilmeldt: tors 12. maj 2011 09:14
12
Postnummer: 6310 Broager
Saltvand siden?: 2012

Re: Reef Angel kontroller

Indlæg af JHP »

Hej Hartman
Jeg er bare vild med det produkt det indeholder bare så mange mulighedder
ang Styring af vandniveau. ja det er istedet for osmolator.

Lige nu går jeg og pusler med tanken om at styre hastigheden på min skabs blæser ud fra vand temperaturen i sumpen + fugtighed i skabet.
men det ender nok med at blive et vinter projekt.
Jan
Besvar

Tilbage til "Produktgennemgang"