"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Omlægning fra Fersk til saltvand

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
Tim2207
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 1
Tilmeldt: fre 12. mar 2021 17:37
3
Postnummer: 6230 Rødekro
Saltvand siden?: 2020

Omlægning fra Fersk til saltvand

Indlæg af Tim2207 »

Hej, jeg sidder lidt her med tanken, om at omlægge mit ferskvandsakvarie til et saltvandakvarie. Hvilke ting er vigtige at tage højder for? Kender i evt. til en "indkøbslist" eller en form for guide?. Er ret ny på sagen, da jeg egentligt kun har haft en 6 måneders lang karriere indenfor ferskvandsakvarier, men finder bare saltvand langt mere fascinerende og smukt. Har tænkt mig at bygge et klassisk rev med anemoner, koraller og hele molevitten.
VH Tim


Dan89
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 385
Tilmeldt: søn 4. aug 2019 13:53
4
Postnummer: 3200 Helsinge
Saltvand siden?: 2018
Geografisk sted: Helsinge

Re: Omlægning fra Fersk til saltvand

Indlæg af Dan89 »

Find nogen du må komme og se det er nok den bedste guide! Jeg læste og læste men havde så mange spørgsmål! :) så så jeg et og blev mere tryg i det fik så mit eget og læste videre men så var det langt nemmere at forstå :D


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Omlægning fra Fersk til saltvand

Indlæg af Carsten »

Som Dan skriver, find en i din nærhed, og få et kig på hans akvarie. Mange ting lyder indviklede når de skal forklares på skrift, men ikke så vanskeligt, når man ser det.

Hvor stort er akvariet du vil lave om?


Dan89
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 385
Tilmeldt: søn 4. aug 2019 13:53
4
Postnummer: 3200 Helsinge
Saltvand siden?: 2018
Geografisk sted: Helsinge

Re: Omlægning fra Fersk til saltvand

Indlæg af Dan89 »

En anden ting jeg tænkte på er at enten skal du undersøge at have teknikken i akvariet ellers ville jeg kigge på en der lukker ned og købe komplet :) Men mener der ligger en guide et sted her inde men aner ikke hvor ! :) men læste den selv 4-5 gange, men det gav først mening da jeg så et ;)


Brugeravatar
TroJanRds
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 500
Tilmeldt: tors 10. apr 2008 17:02
15
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Randers

Re: Omlægning fra Fersk til saltvand

Indlæg af TroJanRds »

er ikke lige noget man bare gør uden man ved lidt omkring hvad man vil have af system og hvordan det bygges...

i linket er der nogle billeder fra da jeg lavede et karantæne akvarie for 10år siden ca :) dog vil jeg anbefale et overløbs kammer eller bean animal overflow ..
det vi laver på billederne var et elendigt forsøg med de redmider jeg havde i huset og fungere men larmer alt for meget og kom mælke overflade ..
stepsne er dog de samme med de andre overløb og kunne give dig en ide hvad du bigiver dig ud i ..

https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 29#p314990

vil også anbefale at købe brugt system første gang hvis ikke man har en der ved lidt om det til at hjælpe :)

:h


Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"