"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

glasbor

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
Claus
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 367
Tilmeldt: ons 2. jun 2004 13:19
19
Postnummer: 8370 Hadsten

glasbor

Indlæg af Claus »

Jeg skal have fat i et glasbor - hvem kender en udbyder af glasbor til fornuftige penge der virker/holder?

Jeg kan se at flere herinde gennem tiden har købt de helt billige ved THK, men virker de?

Har prøvet nogle helt billige for nogle år siden som var virkelig dårlige, og selv med meget tålmodighed og massiv vandkøling brændte jeg 3 bor af på at lave 5 huller.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: glasbor

Indlæg af Carsten »

Ja, de bor virker!
Det kan da godt være at hvis man borer mange huller hver uge at man så skal finde nogle bedre. Men til det forbrug vi normalt har, er de helt fine.
Det er kun et par måneder siden at jeg borede 4 huller, og det stort set samtidigt. 2 lag glas af gangen


Claus
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 367
Tilmeldt: ons 2. jun 2004 13:19
19
Postnummer: 8370 Hadsten

Re: glasbor

Indlæg af Claus »

Carsten skrev:Ja, de bor virker!
Det kan da godt være at hvis man borer mange huller hver uge at man så skal finde nogle bedre. Men til det forbrug vi normalt har, er de helt fine.
Det er kun et par måneder siden at jeg borede 4 huller, og det stort set samtidigt. 2 lag glas af gangen
Perfekt - takker.


MarcP
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 1
Tilmeldt: tors 31. jul 2014 00:12
9
Postnummer: 4241 Vemmelev
Saltvand siden?: 2013

Re: glasbor

Indlæg af MarcP »

Kan give en tilbage melding på det sæt til fliser som biltema har. Har købt et sæt i dag og skal prøve dem senere på ugen til et 500L.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: glasbor

Indlæg af Carsten »

MarcP skrev:Kan give en tilbage melding på det sæt til fliser som biltema har. Har købt et sæt i dag og skal prøve dem senere på ugen til et 500L.
Har du et link til det?


Nilsson
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 3
Tilmeldt: lør 16. okt 2021 18:42
2
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 2009

Re: glasbor

Indlæg af Nilsson »

Hvornår kommer tilbagemeldingen?


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: glasbor

Indlæg af Carsten »

Nilsson skrev:Hvornår kommer tilbagemeldingen?
kiggede lige på biltemas hjemmeside.
Mon ikke det er disse her han har købt https://www.biltema.dk/varktoj/bor/flis ... 2000032984" onclick="window.open(this.href);return false;

vil mene at de slet ikke kan bruges, da de kræver en lille fordybning for at kunne få fat. Og som bekendt, så tåler glas ikke tryk.
Så glasset er nok knækket.
Køb hellere sådan et sæt hvis den ønskede diameter er tilstede
https://www.ebay.de/itm/393589016155" onclick="window.open(this.href);return false;


Knop
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 31
Tilmeldt: lør 17. aug 2019 11:46
4
Postnummer: 8766 Nørre Snede
Saltvand siden?: 2020

Re: glasbor

Indlæg af Knop »

Ved godt det er en lidt ældre tråd. Men jeg har også brug for råd til afprøvede, brugbare og nogenlunde billige glasbor. De skal kunne bore 4 huller i 12 mm glas, og så skal de sandsynligvis aldrig bruges igen... Modtager meget gerne links!


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: glasbor

Indlæg af Carsten »

Tror ikke du finder det billigere
https://www.ebay.de/itm/393589016155" onclick="window.open(this.href);return false;


Knop
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 31
Tilmeldt: lør 17. aug 2019 11:46
4
Postnummer: 8766 Nørre Snede
Saltvand siden?: 2020

Re: glasbor

Indlæg af Knop »

Mange tak, det er en fin pris! Desværre er annoncen ikke aktiv, og borene er for små...
Men hvis du siger god for kvaliteten, vil jeg lige prøve at gennemse sælgers øvrige annoncer.

I mellemtiden hører jeg også gerne fra andre, evt med henvisning til fysiske butikker i DK, eller måske endda hvis nogen vil sælge brugte, ikke udtjente, bor.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: glasbor

Indlæg af Carsten »

Knop skrev:Mange tak, det er en fin pris! Desværre er annoncen ikke aktiv, og borene er for små...
Men hvis du siger god for kvaliteten, vil jeg lige prøve at gennemse sælgers øvrige annoncer.

I mellemtiden hører jeg også gerne fra andre, evt med henvisning til fysiske butikker i DK, eller måske endda hvis nogen vil sælge brugte, ikke udtjente, bor.
Ok, jeg misforstod det du skrev. Jeg troede det var 4 huller med en diameter på 12mm. og ikke 12 mm glas.

Jeg kan ikke svare for kvaliteten, da jeg ikke kender den, men jeg ville selv købe dem hvis jeg skulle have nye bor.

Fysiske butikker der har sådanne bor, ved godt hvad de vil have for dem. Og de holder lukket pga velstand efter en har smidt kassen for et enkelt bor.
For nogle år siden var der en på Fyn som solgte de bor, og han skulle dengang have flere hundrede kroner pr.stk for de små


Axios
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 3
Tilmeldt: lør 3. sep 2022 22:50
1
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2020

Re: glasbor

Indlæg af Axios »

Hejsa.

Jeg ved ikke om det stadig er relevant. Men har lige købt diamantbor i harald nyborg. 35mm til 170kr

Det har fint boret 3 stk huller i 10mm glas


Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"