"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Meanwell LCM-40/60BLE

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
Meldgaard
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 2
Tilmeldt: fre 10. jan 2020 11:41
4
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2020

Meanwell LCM-40/60BLE

Indlæg af Meldgaard »

Jeg skriver for at høre om der er nogen som har erfaring med de "nye" Meanwell LCM Bluetooth Drivere til DIY LED?

Der er meget begrænset information derude. I særdeleshed omkring DIY mulighederne, hvor jeg ikke har fundet det mindste. Kan dog sagtens være mine manglende Google evner ;)

Eftersigende skulle hver driver kunne forbindes med Bluetooth via Casambi (App både til Iphone og Android) og det skulle være muligt at styre ting som gruppering, timer, dæmpning osv.
Det er også muligt at indstille ampere på hver enkelt driver, så man kan ramme den ønskede mA på hver gruppe.

Det lyder jo som sendt fra himmelen til os som er lige dele Salt- og Tech-nørd.

Og med en pris på cirka 200 kroner for LCM-40 (som kan trække 40w og indstilles fra 500 til 1050 mA), bliver det blot endnu mere attraktivt!

Hvis ikke jeg har overset noget, betyder det at man kan lave sine app-styrede LED lamper på omkring 100 watt, med 5 styrbare kanaler (5 drivere) UDEN at programmere eller køb af controllere, til måske 1500-2000 kr. stykket.

Er der andre der er stødt på dem eller har decideret erfaring?

- Jonas :f1: :f1:


Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: Meanwell LCM-40/60BLE

Indlæg af MortenL »

Ser ganske spændende ud. Jeg har kun fundet den her:

https://www.meanwell-web.com/content/fi ... E-spec.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

men den siger vel også det der er nødvendigt. Tænker man alternativt skal søge yderligere info under Casambi, app'en.


Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Meldgaard
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 2
Tilmeldt: fre 10. jan 2020 11:41
4
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2020

Re: Meanwell LCM-40/60BLE

Indlæg af Meldgaard »

Det er også noget af det eneste brugbare jeg har fundet.
Men som du nævner, meget andet behøves reelt heller ikke :)

Jeg var blot ude efter noget erfaring omkring hvordan det fungerer i praksis. Meanwell er noget så anerkendt, men man ved jo aldrig.
Yderligere info specifikt på Casambi var en meget god ide!

Til den pris, ender jeg nok med bare at købe en LCM-40BLE og teste :)


Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: Meanwell LCM-40/60BLE

Indlæg af MortenL »

Du kan installere app'en og se deres demo.


Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"