"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

akvarium af træ

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
michael20025
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 29
Tilmeldt: ons 26. mar 2014 00:12
10
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2019
Geografisk sted: odense

akvarium af træ

Indlæg af michael20025 »

hej alle sammen jeg sider og lure lidt på om man kan bygge et saltvand akvarium i træ med glasfiber dug og epoxy jeg ved at man kan gøre det med et ferskvands. Men spøgesmålet er om saltvand er for hårdt ved det nogen der har prøvet det før ? :)


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: akvarium af træ

Indlæg af crazy seahorse »

Det kan du (sagtens), men det er et større arbejde end man skulle forestille sig.
Saltvandet er ikke det store problem, men du skal bare afholde dig fra at have søpindsvin i. De æder af glasfiberen.
Thomaas her inde fra har lavet et. Det er stort. Han fik mit pindsvin med hjem, men kom tilbage med det. Det gnavede nemlig i hans glasfiber. I følge Thomas, så skal man heller ikke gøre det for at spare penge. Bruger du de rigtige materialer, så løber det hurtigt op.


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
michael20025
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 29
Tilmeldt: ons 26. mar 2014 00:12
10
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2019
Geografisk sted: odense

Re: akvarium af træ

Indlæg af michael20025 »

crazy seahorse skrev:Det kan du (sagtens), men det er et større arbejde end man skulle forestille sig.
Saltvandet er ikke det store problem, men du skal bare afholde dig fra at have søpindsvin i. De æder af glasfiberen.
Thomaas her inde fra har lavet et. Det er stort. Han fik mit pindsvin med hjem, men kom tilbage med det. Det gnavede nemlig i hans glasfiber. I følge Thomas, så skal man heller ikke gøre det for at spare penge. Bruger du de rigtige materialer, så løber det hurtigt op.
det var heller ikke for at spar penge, slet ikke men tænkte at man kunne lave noget rat fedt ud af et materiale der er let nærmer end glas :)


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: akvarium af træ

Indlæg af crazy seahorse »

Hvis det er udfordringen og glæden ved at arbejde med projektet, så er det da bare at gå i gang. Som sagt, så kan det sagtens lade sig gøre.
Hvis du googler plywood aquariums, så kommer der en del hits og videoer. Fandt lige denne hurtigt: https://www.advancedaquarist.com/2011/12/aafeature" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit. Jeg vil lige tilføje, at den tank jeg nævnte i første svar stadig kører. Det er et større akvarie på omkring 1.500 L Det har nok kørt i 5-6 år nu og der er ingen problemer med det.


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan89
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 385
Tilmeldt: søn 4. aug 2019 13:53
4
Postnummer: 3200 Helsinge
Saltvand siden?: 2018
Geografisk sted: Helsinge

Re: akvarium af træ

Indlæg af Dan89 »

Der er et 3000L til salg på dba, måske du kan bruge noget glas eller bunden fra det? :)


Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"