"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

I tvivl om jeg skal være bekymret

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
ejsing86
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 352
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 18:53
11
Postnummer: 7800 Skive
Saltvand siden?: 2012

I tvivl om jeg skal være bekymret

Indlæg af ejsing86 »

Igår lavede jeg nogle små ændringer i min sump som bl.a. indebar, at lime noget foamlux i sumpen for at skærme for lys. Dette gjort med akvarie silikone Jeg har ikke haft limet meget, og der går vel ca. 10 timer før jeg fylder vand i, og det er derfor ikke gennemhærdet, hvilket før ikke har været et problem - godt nok i et af mine ferskvands akvarier..

Jeg har også tilføjet en større mængde biohome ultimate marine i sumpen, samt nogle tilhørende bakterie bolde :GO

Idag er vandet en smule tåget (hvidt), og jeg er blevet i tvivl om, hvorvidt det er silikonen der udskiller et eller andet til vandet eller om det er en lille bakterie opblomstring??

Bør jeg være bekymret? overvejer om jeg skal tømme det kammer jeg har haft limet plader i (der var idag ligesom en lille hinde på overfladen i det kammer, som jeg har fjernet)

Eller skal jeg bare lade det gå sin gang?? Jeg har tilføjet lidt aktivt kul, bare lige for en sikkerheds skyld :y

Fiskene viser pt ingen tegn på forgiftning eller lignende..


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: I tvivl om jeg skal være bekymret

Indlæg af Carsten »

Der er kun en siliconelim, som duer under vand og i saltvand, det er TEC7.
Du kan finde andre silicone typer som duer i ferskvand, men ikke til saltvand.

Jeg ville tømme sumpen og lave det ordenligt. Akvariet tager ingen skade at ikke at have sumpen på i 24 timer.

Skal ikke kunne svare på om det her en giftvirkning på akvariet.

En bakterie opblomstring, kommer næppe efter en enkelt nat. Der skal nok en del længere tid til


ejsing86
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 352
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 18:53
11
Postnummer: 7800 Skive
Saltvand siden?: 2012

Re: I tvivl om jeg skal være bekymret

Indlæg af ejsing86 »

ok tak for råd.. silikonen blev dog påført i en tør sump - havde tømt ud for vand, og det var delvist hærdet.. måske jeg kom vand i for hurtigt, men intet problem sidst jeg ventede 24 timer.. men det er jo også lidt længere tid

Når jeg rør ved det nu virker det dog helt fast..

Nogle der ved om silikone der kun er delvist hærdet kan frigive noget til til vandet?? (det er vel og mærke akvarie silikone og ikke sanitets)


Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: I tvivl om jeg skal være bekymret

Indlæg af Mikas »

Jeg har flere gange limet vægge i min sump med den der akvarie silikone man kan købe i silvan og fyldt vand i nogle timer efter når det var overflade tørt .. tror ik du skal være nervøs :)
En god ting med saltvand jeg har lært er at man kun skal gøre en ting af gangen . Så havde du vidst nu hvad det var kommet af :)


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
ejsing86
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 352
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 18:53
11
Postnummer: 7800 Skive
Saltvand siden?: 2012

Re: I tvivl om jeg skal være bekymret

Indlæg af ejsing86 »

hehe - ja, det kan du have ret i.. Din kommentar gør mig lidt mere rolig :-)

sidder nemlig lige til 60 års fødselsdag pt. og kan ikke handle så akut lige nu..


Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"