"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

lime selv shallow.....

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

lime selv shallow.....

Indlæg af charlie saltvand »

Hep herinde.

Den gamle her rør på sig :y og har nu et ?

Hvor kan jeg købe glas og hvor tykt tænker I det skal være til en "tillægsbalje" med følgende mål: L 70/ D 40/ H 25 ... Med vandstanden på ca 23 cm, så totalt ca60L vand, når glasset trækkes fra. Det skal allerhelst være "rimless", så uden forstærkninger/ramme, i toppen.

Laver Bima stadig "hobbyprojekter" ? Eller skal jeg selv igang med at klippe/klistre.. :sneaky2:

På forhånd TAK :beer:


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: lime selv shallow.....

Indlæg af Carsten »

Hvis du selv har lysten så er https://interglas.dk/shop/frontpage.html" onclick="window.open(this.href);return false;. vel det billigste sted.
Hvis Henning ikke kan levere. Om ikke andet så kan han vel fortælle hvilken tykkelse glas du skal vælge. Tror 6 mm er nok. Det er jo ikke lige frem langt og højt


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: lime selv shallow.....

Indlæg af crazy seahorse »

Jeg mener at Henning stadig limer, men du skal nok hente det på adressen, eller få det sendt med en vognmand.
Hvis du ikke vil have bølgebrydere, så skal der reguleres på tykkelsen af glasset. Men det ved Henning alt sammen.
Han kan også lave nedskæringer til udvendigt overløb. Det virker super godt og vil nok være en fordel i et mindre akvarie. Så er der ikke en overløbskasse der tager plads.


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: lime selv shallow.....

Indlæg af nbd »

Min oplevelse er, at det er billigere at få limet et akvarium på mål (hos f.eks. Tropeakvarier) end at få glarmesteren til at skære glas ud. Jeg limede selv min sump men vil vælge at få en fagmand til at gøre det næste gang. Men der er selvfølgelig en tilfredshed ved at gøre det selv ;-)


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: lime selv shallow.....

Indlæg af Marco R »

nbd skrev:Min oplevelse er, at det er billigere at få limet et akvarium på mål (hos f.eks. Tropeakvarier) end at få glarmesteren til at skære glas ud. Jeg limede selv min sump men vil vælge at få en fagmand til at gøre det næste gang. Men der er selvfølgelig en tilfredshed ved at gøre det selv ;-)
Jeg kan kun give Niels ret i det første, og angående Tropeakvarier :happy:


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: lime selv shallow.....

Indlæg af Carsten »

Forstår ikke den med Tropakvarier. Da jeg i sin tid skulle have mit , nu forhenværende akvarie. Skrev jeg rundt til Decocean, Thomas Friis og Tropeakvarier. Tropeakvarier var 4 gange så dyre som den leverandør jeg valgte. Og så skulle jeg selv hente det i Silkeborg.


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: lime selv shallow.....

Indlæg af Marco R »

Carsten skrev:Forstår ikke den med Tropakvarier. Da jeg i sin tid skulle have mit , nu forhenværende akvarie. Skrev jeg rundt til Decocean, Thomas Friis og Tropeakvarier. Tropeakvarier var 4 gange så dyre som den leverandør jeg valgte. Og så skulle jeg selv hente det i Silkeborg.
Jeg forstår heller ikke det andet, da vi er mange herinde, som er fuldt ud tilfredse og mere til med Tropeakvarier, også med prisen, og specielt udførelsen med detaljer :beer: :happy:


Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"