"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hjælp til PacificSun kalkreaktor

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Hjælp til PacificSun kalkreaktor

Indlæg af Holst »

Hej alle

Jeg har købt en brugt kalkreaktor, og tidligere ejer har aldrig brugt den men solgt da den ikke kunne være i skabet..
Jeg har nu sat den op på køkkenbordet for lige at se hvordan og hvorledes den skal monteres og kører lige nu bare med vand og CO².
Men problemet er at den tilsætter Co² hver 10 sekund da vandet stiger tilbage op over dens optiske sensor.. Dette sker fordi den "suger" vandet tilbage via "Water Out" porten på reaktoren.

Reaktoren står på bordet og en spand med vand som der puttes ind i reaktoren står i vasken samt en beholder til Kalkvand FRA reaktoren.
Og det er via slangen til sidstnævnte som den suger vandet tilbage igennem når CO²'en slukker..
Vedhæftede filer
IMG_9475.jpg
IMG_9474.jpg
IMG_9473.jpg
IMG_9472.jpg
IMG_9471.jpg
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3785
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Hjælp til PacificSun kalkreaktor

Indlæg af crazy seahorse »

Jeg tror at problemet er, ar udgangsslangen munder ud under vand.
Udgangen skal altid munde ud i fri luft og over vandstanden i reaktoren.
Slangen fra udgangen må ikke gå nedad, den skal stige let til udgangen på slangen.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Hjælp til PacificSun kalkreaktor

Indlæg af Holst »

crazy seahorse skrev:Jeg tror at problemet er, ar udgangsslangen munder ud under vand.
Udgangen skal altid munde ud i fri luft og over vandstanden i reaktoren.
Slangen fra udgangen må ikke gå nedad, den skal stige let til udgangen på slangen.

Det er nemlig lige modsat med denne.. Også talt med Pacific Sun support- det er åbenbart vigtigt at både ind og ud er under vand, ellers vil den trække luft og ikke virke...
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3785
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Hjælp til PacificSun kalkreaktor

Indlæg af crazy seahorse »

Sad og kiggede lidt på den. Det er lidt (virker lidt som) en Dastaco ligth udgave. Princippet er det samme, men de kontrollerer Co2 på forskellig måde. Men ellers er det rimeligt ens.
Jeg forstår stadig ikke helt det med, at udgangs slangen skal være under vand. Jeg er helt med på, at kommer der luft i systemet så går den i stå. Det gør en almindelig kalkreaktor også. Men der kommer vel kun luft ind, hvis den går i stå?
Tænker lidt, at alle kalkreaktorer har udgangen over vand (i fri luft) og ved Balling og den slags dossering, er det også over vandlinjen (i fri luft).
Det bliver spændende at se, hvordan den virker når du får den sat i gang.
Hvilket medie anbefaler de? De må have et medie de sælger.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2063
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: Hjælp til PacificSun kalkreaktor

Indlæg af nbd »

Jeg vil anbefale dig en lille sikkerhedforsanstaltning som Dennerles CO₂ Special-Rücklaufsicherung. Den forhindrer vandet i at trænge ind i magnetventlien når gasflasken er tom - og der intet modtryk er (har prøvet :-()
Link: https://dennerle.com/de/produkte/aquari ... fsicherung" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"