"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Tunze

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Tunze

Indlæg af Carsten »

Jeg leder efter en ny Tunze pumpe.

Enten en 6095 eller 6105.
Men uanset hvor jeg kigger efter den, så har ingen dem på lager.
Lader også til at en del andre Tunze pumper ikke er til at få fat i.
Nogen som ved noget om hvorfor?


Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: Tunze

Indlæg af nbd »

Jeg bestilte i går aftes en Turbelle Nanostream - 6095 på tropeland.dk, den er afsendt i dag :-)


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Tunze

Indlæg af crazy seahorse »

Jeg har selv ledt efter en 6105 i 2-3 måneder med samme resultat som dig.
Jeg ved fra min gode ven i Neonfisken, at der er lang leveringstid på rigtig mange varer, bla akvariesæt.
Det skulle angiveligt skyldes Corona. Mange fabrikker i Kina har været lukket helt ned i 3 måneder og det forplanter sig åbenbart til mange forskellige varer.
Desuden er transporten steget kraftigt, hvilket også skyldes Corona. Så vi skal nok vænne os til noget højere priser fremover. Om det så går i sig selv igen, er ikke til at sige.

Edit: Jeg ventede 2-3 måneder på min GHL probecelle. Jeg spurgte hvorfor der var den ventetid og det skyldtes, at en del af produktionen blev lavet i Kina.
Fra de bestiller og til varerne lander, går der åbenbart nemt 3 måneder - og det var før Corona. Nu er der så også ventetid på transporten fordi den samlede mængde af varer er faldet.
Så det er sikkert en kombination af flere faktorer, der nok også påvirker Tunze produkter.


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"