"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Søger erfaringer om apex 2016 basen OG Trident?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Søger erfaringer om apex 2016 basen OG Trident?

Indlæg af charlie saltvand »

Hej, er der nogle af jer der kører med apex fusion 2016 base enheden? Jeg har selv i mang år kørt med classic modellen, og tænker det er ved at være tid til en update af denne..... Jeg har så i den forbindelse også kig på Apex´s version af "målestation" af de 3 hellige, det er den der hedder Trident. Er der nogle herinde der har erfaringer med den???

Jeg er glad for apex, så I behøver ikke komme med alle mulige gode råd om at skifte til GHL osv. Det kommer ikke til at ske :T

Er der nogle af jer der har erfaringer med Alkatronic ? Den kan man jo evt sætte til sit apex system og så den vej igennem styrer tilsætningen af Alk.

Kom nu med jeres erfaringer. Gode som dårlige.

Thanks :hehe:


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Flimse
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 40
Tilmeldt: lør 11. apr 2015 14:12
8
Postnummer: 8544 Mørke
Saltvand siden?: 2019

Re: Søger erfaringer om apex 2016 basen OG Trident?

Indlæg af Flimse »

Jeg er rigtig glad for min Trident.


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Søger erfaringer om apex 2016 basen OG Trident?

Indlæg af charlie saltvand »

Flimse skrev:Jeg er rigtig glad for min Trident.
Fedt Flimse, men meeeeeget kort tilbagemelding :biggrin: Ser lige om jeg kan blive klogere ved at se din tråd..... :sneaky2: Kom gerne med mere info... Kører den som stand alone, eller er den sat til Apex systemet? Bruger du dens målinger til at dosere efter? Har du DOS tilknyttet?

Du må komme med lidt mere info, please :be:


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Flimse
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 40
Tilmeldt: lør 11. apr 2015 14:12
8
Postnummer: 8544 Mørke
Saltvand siden?: 2019

Re: Søger erfaringer om apex 2016 basen OG Trident?

Indlæg af Flimse »

Den er sat til Apex og ja har også den til at køre med Apex dos :) Så den find selv ud af om den skal skru op eller ned for kh, ca og mg.

Kender 2 ander som ha samme sæt op som mig og de er også glad for det. :-D


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Søger erfaringer om apex 2016 basen OG Trident?

Indlæg af crazy seahorse »

En af mine venner har Alkatronic (så vidt jeg husker er det den).
Han er ret glad for den. Den er, som så meget andet, ret følsom over for fejl40. Glem et tryk, så går møllen i stå. Men husker man det man skal, så fungerer den hos ham upåklageligt.
Der har været nogle fejl, der ikke var fejl40. Der er så en glimrende support og de reagerer hurtigt - også i weekends og uden for normal arbejdstid (tror de er nørder).
Ved nogle af de fejl, er de gået ind og har rettet fejlen via fjernbetjening. Så han er fint tilfreds og udbygger hver gang der kommer nyt.


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"