"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Retur pumpe, men hvilken

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 938
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Retur pumpe, men hvilken

Indlæg af Holst »

Hej allesammen.

Nu nærmer julen sig og et ønske kunne være en ny returpumpe da den jeg har er ukendt antal år, kører fint men ikke helt konsistent i hastigheden..
Jeg har kig på denne: https://decocean.dk/jecod-dc-retur-pumpe-5000" onclick="window.open(this.href);return false;
Men kan ikke finde nogle anmeldelser af den. Hvad er HOT og hvad er NOT?

Har en balje på 275L med ca. 80L sump.


Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
madsjeppe01
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 215
Tilmeldt: fre 17. aug 2018 20:00
5
Postnummer: 4760 Vordingborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Retur pumpe, men hvilken

Indlæg af madsjeppe01 »

Lad være med at købe jebao.. de holder kun i et par år hvis du er heldig, og prisen på dem herhjemme er x antal gange højere end hvis du fandt samme pumpe på ebay.

Jeg har selv lige købt en Hydor SELTZ D 3000, som bare køre derud af.. Men i den prisklasse kan du også kigge på aqua medic DC runner. tag et kig på seaflowerstore.com.. der er nogle kroner at spare.


Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 938
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Retur pumpe, men hvilken

Indlæg af Holst »

Hej Mads.

Jeg har selv en aquaMedic DC Runner 3.1 mener jeg den hedder.. kører fint, men kan se og høre på overløbet den ikk er helt konsistent.. og den er renset.. :)


Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Retur pumpe, men hvilken

Indlæg af Marco R »

Hej Holst,

Jeg vil helt klart sige, at du skal ønske dig en Aqua Bee UP 2000/1 (https://www.akvariebutikken.dk/shop/32- ... up-2000-1/" onclick="window.open(this.href);return false;), da den har en større løftehøjde end UP 3000, som du kan se herunder:

[center]
Løftehøjde
Løftehøjde
[/center]

Plus at den er meget lydsvag, og det kræver bare en kuglehane på retursiden (som du nok har i forvejen), for at du kan finindstille den præcist :GO
Den findes også i en DC-udgave, hvor du kan indstille den, men den kender jeg intet til :happy:

Skal det være kram, og pumpen godt må koste noget, så skal du kigge efter Royal Exclusives Red Dragon DC-returpumper, som kan indstilles :y :happy:


Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"