"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Erfaringer med Krausen RO anlæg?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
KimJ
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 348
Tilmeldt: lør 2. aug 2008 15:32
15
Postnummer: 4863 Eskilstrup
Saltvand siden?: 1979
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Erfaringer med Krausen RO anlæg?

Indlæg af KimJ »

Jeg står og skal have mig et nyt RO anlæg, og var egentlig ret sikker på at det skulle være et Krausen 1600.

Nu hører jeg så at der er nogle discusfolk som ikke har så gode erfaringer med dem (Krausen generelt, de går angiveligt ofte i stykker og det tager lang tid at få reservedele til dem).

Er der nogle her som har prøvet Krausen anlæg og vil dele deres erfaringer?


madsjeppe01
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 215
Tilmeldt: fre 17. aug 2018 20:00
5
Postnummer: 4760 Vordingborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Erfaringer med Krausen RO anlæg?

Indlæg af madsjeppe01 »

Jeg har et. Kan ikke huske om det er et 1200, eller 1600 - men det fungerer upåklageligt. Jeg er glad for mit, og det fortæller selv hvornår det er tid til at skifte filtre, så det er et kæmpe plus.


henrikfp4
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 26
Tilmeldt: søn 12. nov 2017 19:18
6
Postnummer: 3460 Birkerød
Saltvand siden?: 2007

Re: Erfaringer med Krausen RO anlæg?

Indlæg af henrikfp4 »

Jeg har også et. Booster pumpen tog skade under fragt men jeg fik et nyt af forhandler uden problemer. Super service og anlægget kører fint, men det er ikke lydløs.


Brugeravatar
KimJ
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 348
Tilmeldt: lør 2. aug 2008 15:32
15
Postnummer: 4863 Eskilstrup
Saltvand siden?: 1979
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Re: Erfaringer med Krausen RO anlæg?

Indlæg af KimJ »

Det med reservedelene er måske også et spørgsmål om hvor man har købt anlægget? Har I købr jeres gennem en dansk forhandler?

Et andet spørgsmål; Hvilken slangediameter bruger anlægget? Er det de sædvanlige (5/8" ind og 1/4" ud)?


henrikfp4
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 26
Tilmeldt: søn 12. nov 2017 19:18
6
Postnummer: 3460 Birkerød
Saltvand siden?: 2007

Re: Erfaringer med Krausen RO anlæg?

Indlæg af henrikfp4 »

ja jeg købte hos dansk forhandler.
Ved ikke hvilken slange diameter du tænker på. Det er de sædvanlige trykslanger ind og ud?


Brugeravatar
KimJ
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 348
Tilmeldt: lør 2. aug 2008 15:32
15
Postnummer: 4863 Eskilstrup
Saltvand siden?: 1979
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Re: Erfaringer med Krausen RO anlæg?

Indlæg af KimJ »

Præcis! Jeg håber selvfølgelig på at mit kommende nye anlæg vil bruge samme type slanger som det jeg har nu (ovennævnte typer). Det vil gøre det hele lidt nemmere/billigere end hvis jeg skal ud og købe/installere nye.


madsjeppe01
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 215
Tilmeldt: fre 17. aug 2018 20:00
5
Postnummer: 4760 Vordingborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Erfaringer med Krausen RO anlæg?

Indlæg af madsjeppe01 »

KimJ - Jeg tror at slangerne er de diameter som du skrev mål på tidligere. Der er ihvertfald en lille på udgangen til rent vand, og en lidt større på vandindtaget. Dog skal du lige have i mente at det larmer, så hvis du ligesom jeg ikke har et akvarierum, så skal du ihvertfald have en dør der kan lukkes, for man kan tydeligt høre når pumpen går i gang.

Dog syntes jeg det har nogle fede funktioner, som fx en vandsenser som man ikke kan undgå at høre hvis noget er utæt - hertil funktionen med at den fortæller når det er tid til at skifte filterpatroner og TDS måler. Mit eget hyler når TDS er over 20.


Brugeravatar
KimJ
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 348
Tilmeldt: lør 2. aug 2008 15:32
15
Postnummer: 4863 Eskilstrup
Saltvand siden?: 1979
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Re: Erfaringer med Krausen RO anlæg?

Indlæg af KimJ »

Mit nuværende anlæg er ikke ligefrem lydløst, så det bliver ikke noget problem med lidt støj. Forskellen bliver jo nok mest den, at det gamle anlæg skal bruge ca. 9 timer på at fylde et 530L, hvor det nye angiveligt vil kunne gøre det på under 3 timer.

Det lyder til at jeg bare kan lade slangerne fra det gamle anlæg sidde, og koble dem på det nye når det kommer.

Kan man bare tænde/slukke for anlægget og lade vandtilførselen være åben på et Krausen anlæg? Det er jeg vant til med det anlæg jeg har nu, da der er ventiler der lukkes, hvis pumpen ikke kører, ligesom pumpen stoppes hvis afløbsslangen lukkes.


Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Erfaringer med Krausen RO anlæg?

Indlæg af Gino »

Mit 1600 kører superb og klart det bedste anlæg jeg har haft:-)


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"