"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Trådløs magnet ventil til osmoseanlægget??

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Trådløs magnet ventil til osmoseanlægget??

Indlæg af christiantt »

Er der nogen som kender til en trådløs controller til magnet ventiler?
Jeg vil gerne have at mit osmoseanlæg kan lave vand til min ATO beholder automatisk.
Så hanen skal stå åben hele tiden, og når vandet så kommer under et vis niveau, så kører den. Evt. med en timer på.

Det eneste jeg indtil videre har fundet, det var dette:
https://www.ebay.com/itm/XP-Auto-Aqua-R ... SwW1JdDNmE" onclick="window.open(this.href);return false;
Men det er kablet hele vejen. Og det vil trods alt ikke være kønt med et kabel gennem huset og ud i garagen hvor osmoseanlægget hænger :D
Er det muligt at finde trådløs eller vil jeg være nødsaget til at trække en ledning over loftet (hvor jeg alligevel skal have en slange igennem et installationsrør.


Dan89
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 385
Tilmeldt: søn 4. aug 2019 13:53
4
Postnummer: 3200 Helsinge
Saltvand siden?: 2018
Geografisk sted: Helsinge

Re: Trådløs magnet ventil til osmoseanlægget??

Indlæg af Dan89 »

Blot til info er den vist ikke automatisk? Den ligner den de har ved koralfarmen? Den kræver at du trykker på en knap før den laver vand.. Også fylder den indtil den når et niveau hvor den så lukker for vandet.. Kører boosterpumpen konstant på et osmoseanlæg eller kun når der mangler tryk?
Et bud var at du selv skulle bygge og kode noget hvis du har lidt forstand på det? :)


Dan89
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 385
Tilmeldt: søn 4. aug 2019 13:53
4
Postnummer: 3200 Helsinge
Saltvand siden?: 2018
Geografisk sted: Helsinge

Re: Trådløs magnet ventil til osmoseanlægget??

Indlæg af Dan89 »

Har lige læst op på det og ja man kan indstille den til mellem 1-7 dage fylder den selv op ;)


Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Trådløs magnet ventil til osmoseanlægget??

Indlæg af christiantt »

Jeg kan slet ikke kode noget selv. Men tænker ikke at jeg er den første med tanken / behovet :-)
Det vil også være helt fint at man feks siger at den skal starte hver 4. dag. Og så ville den bare køre til måleren slog anlægget fra igen.
Men det er også korrekt at boosterpumpen lige skal med i overvejelserne. Ville man evt. kunne koble den på anlægget, så den også tændte når magnet ventilen åbnede?? :-/


Dan89
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 385
Tilmeldt: søn 4. aug 2019 13:53
4
Postnummer: 3200 Helsinge
Saltvand siden?: 2018
Geografisk sted: Helsinge

Re: Trådløs magnet ventil til osmoseanlægget??

Indlæg af Dan89 »

Så ville jeg kontakte koralfarmen og hører ham ad ;) han kan sikkert svare eller finde svar på alle dine spørgsmål ;) de billeder og test jeg har kunne finde var uden boosterpumpen :(


huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
13
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: Trådløs magnet ventil til osmoseanlægget??

Indlæg af huttelihut »

Jeg har brugt en regntønde hvor der er monteret den del af et toilet som åbner og lukker for vandet. Ved ikke hvad den kaldes, men det er en flyder, som åbner når vandstanden falder


Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"