"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Doseringspumpe “luft i slange”

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1686
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Doseringspumpe “luft i slange”

Indlæg af ttkthomsen »

Når nu der opstår luft i doseringsslangen, før pumpehoved, så kan det vel kun være:

Doseringsslangen er ikke skubbet ordentlig op over plastisksammenkoblingen
Eller

Doseringsslangen i “Pumpehuset” har mistet sin elasticitet og trykkes derved ikke ordentlig flad

?
Vedhæftede filer
2CAC330D-590A-4F11-8E99-4ED7707CA5CB.jpeg
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3785
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Doseringspumpe “luft i slange”

Indlæg af crazy seahorse »

Det sidste er et rigtig godt bud. Hvis ikke du har skiftet den inden for det sidste halve år, så ville jeg skifte dem.
Har lige haft samme problem på den peristaltiske pumpe på Dastacoen. Den anbefales skiftet halvårligt for at undgå problemer.
Min havde siddet i et år og havde kørt problemfrit - men pludselig var den der. Den begyndte at lave alarm - og så gav den ingen vand.
Så jeg ville skifte dem. Bare den der sidder rundt om rotoren (alle rotorer hvis der er flere). De andre behøver sikkert ikke at blive skiftet.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Doseringspumpe “luft i slange”

Indlæg af christiantt »

Jeg har haft problemer med det første. At den slange jeg brugte ikke sad ordentlig fast.
Det gjorde at den trak luft samtidig og dermed blev ustabil i mængden der kom gennem.
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1686
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Doseringspumpe “luft i slange”

Indlæg af ttkthomsen »

crazy seahorse skrev:Det sidste er et rigtig godt bud. Hvis ikke du har skiftet den inden for det sidste halve år, så ville jeg skifte dem.
Har lige haft samme problem på den peristaltiske pumpe på Dastacoen. Den anbefales skiftet halvårligt for at undgå problemer.
Min havde siddet i et år og havde kørt problemfrit - men pludselig var den der. Den begyndte at lave alarm - og så gav den ingen vand.
Så jeg ville skifte dem. Bare den der sidder rundt om rotoren (alle rotorer hvis der er flere). De andre behøver sikkert ikke at blive skiftet.
Takker Erik, det er ikke lige det jeg gider :-) men nu skifter jeg alle slangerne i aften. Så er det gjort.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"