"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Radion gen 5 blu

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1685
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Radion gen 5 blu

Indlæg af ttkthomsen »

Nu sad jeg lige og så på denne lampe. Hvis man tager den lille verison så har den total 52 leds og den har et max forbrug på 100 w. Må det så betyde at den gennemsnitlige led der er anvendt i lampen er under 2w? Eller betyder det bare at leds'ne er ned reguleret til ikke at yde optimalt (hvis det f.eks. er 3w leds)?
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Radion gen 5 blu

Indlæg af PoulD »

Månelys vil jeg tro er justeret til et forbrug på næsten igenting, og i XR15 er der (mærkeligt nok) også 2 månelys LED, eller samme antal som i XR30 (for alle andre typer LED er der det halve antal i XR15). Uden månelys gætter jeg på det ligger ret tæt på 2 watt pr. LED i snit.
Men uanset det, ser det meget ud til, at man i alle 4 typer har skruet ned for beslastningen af de enkelte LED. Dette burde forlænge levetiden . . . med mindre det er fordi den nye og langsommere blæser er tilsvarende ringere sammenlignet med f.eks. G3 og G4.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1685
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Radion gen 5 blu

Indlæg af ttkthomsen »

tak for svar Poul
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"