"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Slangefittings mellem DOS og DDR

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
JesperBrask
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 62
Tilmeldt: lør 21. jul 2018 11:30
5
Postnummer: 3500 Værløse
Saltvand siden?: 2018
Geografisk sted: Værløse

Slangefittings mellem DOS og DDR

Indlæg af JesperBrask »

Jeg har givet mig selv en tidlig julegave i form af en DOS med tilhørende DDR. Ikke billigt, så man skulle tro at det ville være 100% i orden. Men jeg kan simpelthen ikke få slangerne koblet på DDR på en lufttæt måde. Nogen af jer som har erfaring med det?
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3724
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Slangefittings mellem DOS og DDR

Indlæg af charlie saltvand »

Hej Jesper. Tillykke med gaven, den bliver du glad for!

Jeg havde også svært ved at få sat slangerne så tæt i DDR fittings at de ikke trak luft med op. Det lykkedes dog efter en del masen med dem. Jeg har “ hård” slange i nogle af dem (de hvide slanger vi bruger til RO anlæg) og bløde slanger i andre af dem. Det er som skrevet før lykkedes at få dem alle tætte efter en del masen og trækken i dem.

Du kan evt sætte systemet i kalibringsmode (så giver den 40 ml) og så mens den kører rode med slanger og fittings ind til det lykkedes for dig at få det tæt.

Husk husk HUSK derefter at kalibrere systemet rigtigt. Gerne flere gange i træk, når det er gjort så er det min erfaring at systemet er MEGET nøjagtigt mht mængde af væske.

Glædelig jul
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
JesperBrask
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 62
Tilmeldt: lør 21. jul 2018 11:30
5
Postnummer: 3500 Værløse
Saltvand siden?: 2018
Geografisk sted: Værløse

Re: Slangefittings mellem DOS og DDR

Indlæg af JesperBrask »

Hej og glædelig jul :-)

Tak for dit svar. Jeg har virkelig prøvet at mase med både bløde og hårde slanger uden held. Problemet synes at være at akrylrøret på den anden side stikker for langt op, se evt foto. Desværre er røret vist limet fast, så jeg kan ikke trække det længere ud. Jeg har skrevet til Neptune for at beklage mig.
Vedhæftede filer
73ACD1A4-17F2-4428-AD96-E20C4975EEB7.jpeg
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Slangefittings mellem DOS og DDR

Indlæg af Carsten »

JesperBrask skrev:Hej og glædelig jul :-)

Tak for dit svar. Jeg har virkelig prøvet at mase med både bløde og hårde slanger uden held. Problemet synes at være at akrylrøret på den anden side stikker for langt op, se evt foto. Desværre er røret vist limet fast, så jeg kan ikke trække det længere ud. Jeg har skrevet til Neptune for at beklage mig.
Kan du ikke varme den slange som skal sættes på op, så den bliver blødere?
Brugeravatar
JesperBrask
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 62
Tilmeldt: lør 21. jul 2018 11:30
5
Postnummer: 3500 Værløse
Saltvand siden?: 2018
Geografisk sted: Værløse

Re: Slangefittings mellem DOS og DDR

Indlæg af JesperBrask »

Er også forsøgt :-)
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3724
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Slangefittings mellem DOS og DDR

Indlæg af charlie saltvand »

Noget af det der virkede her var at hive i slangerne, efter de er presset i bund, lige som på RO anlægget, det eliminerede div utætheder.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"