"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Karantæneakvarie til koraller

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Bjernvig
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 31
Tilmeldt: lør 14. jul 2018 15:45
5
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2018

Karantæneakvarie til koraller

Indlæg af Bjernvig »

Jeg er ved at sætte et karantæneakvarie op til mine fremtidige koraller. Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal købe noget lækkert eller om jeg bare skal finde noget super billigt, når nu det kun er til koraller jeg køber i løbet af det næste år eller deromkring. Jeg tænker at alle fremtidige koraller skal stå 6 uger i karantæne akvariet.

Hvis jeg skal købe noget lækkert, så har jeg kigget på et nuvo fusion peninsula 14 på 52 liter, hvor jeg så ville købe Red Sea Reef Led 50 lys til. Og ellers bruge det indbyggede filter i akvariet samt købe en lille Powerhead til cirkulation. Samlet pris for det vil nok være 3000-4000 kroner.

Alternativt vil jeg finde et billigt minizoo akvarie på omkring 50 liter og så smide noget billigt LED lys på toppen, et udvendigt filter og en lille cirkulationspumpe. Jeg tænker det skulle koste omkring 1000 kroner.

Jeg skal primært have SPS og LPS koraller, så tænker jeg måske har brug for noget godt lys. Jeg har allerede Red Sea Reef Led 90 lys på mit store akvarie.

Hvad var I andre gjort? Har I nogle kommentarer til om det er nødvendigt med super lys til korallerne, når de kun skal være der i 6 uger?
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3790
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Karantæneakvarie til koraller

Indlæg af crazy seahorse »

Jeg tror at 6 uger er for lidt, hvis det virkelig skal fungere. Det er dog bedre end ingen karantæne.
Prøv at kigge på den her video. Her tales der om måneder. Det er ca 13:20 inde i videoen han fortæller om hans karantæne akvarier.
" onclick="window.open(this.href);return false;

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Bjernvig
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 31
Tilmeldt: lør 14. jul 2018 15:45
5
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2018

Re: Karantæneakvarie til koraller

Indlæg af Bjernvig »

Ham Jason fox har et vildt setup.. kan godt forstå han kører med mange måneders karantæne med alle de koraller han har.

Jeg er nok i en anden liga (noobie ligaen).
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"