"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Anbefalinger Osmoseanlæg

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
soulflame
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 554
Tilmeldt: fre 28. dec 2012 13:15
11
Postnummer: 5492 Vissenbjerg
Saltvand siden?: 2013

Anbefalinger Osmoseanlæg

Indlæg af soulflame »

Hej SF

Jeg står og skal have nyt Osmoseanlæg og kan se der er sket lidt på den front (krausen osv)
Mit behov er: skal fylde et 350 liters først og så vedligeholde dette med ATO og vandskift.
Hvilke kan i anbefale :-)

På forhånd tak
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Anbefalinger Osmoseanlæg

Indlæg af Carsten »

Køb et så stort som du har råd til.
Forstår ikke det med at pumperne nu skal have en pause ind imelllem. For de pumper jeg har haft på mine anlæg har da bare kørt derud af indtil jeg havde det vand jeg skulle bruge
Brugeravatar
Stig Jest
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 991
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 14:30
13
Postnummer: 3480 Fredensborg
Saltvand siden?: 1991

Re: Anbefalinger Osmoseanlæg

Indlæg af Stig Jest »

Carsten skrev:Køb et så stort som du har råd til.
Forstår ikke det med at pumperne nu skal have en pause ind imelllem. For de pumper jeg har haft på mine anlæg har da bare kørt derud af indtil jeg havde det vand jeg skulle bruge
Jeg forstår det heller ikke. Har altid ladet pumpen køre videre. Den virker fint endnu.
Så på rent-postevand.dk, under beskrivelsen af Mars 100GPD, at pumpen er beregnet til 2-3 timers daglig brug, 2-3 dage om ugen. Altså 80 til 120 liter vand om ugen!!!!!
Det er jo helt til grin.

Mvh. Stig
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Anbefalinger Osmoseanlæg

Indlæg af Carsten »

Stig Jest skrev: Jeg forstår det heller ikke. Har altid ladet pumpen køre videre. Den virker fint endnu.
Så på rent-postevand.dk, under beskrivelsen af Mars 100GPD, at pumpen er beregnet til 2-3 timers daglig brug, 2-3 dage om ugen. Altså 80 til 120 liter vand om ugen!!!!!
Det er jo helt til grin.

Mvh. Stig

Det er lige præcist det som jeg undrer mig over.
Den du nævner der, virker også helt ekstrem.
Har set flere steder at de skriver, at pumpen skal have en pause hver 2 time.
Om det er fordi importør/sælger går med livrem og seler, for ikke at få nogle reklamationer eller om det er nogle alt for billige pumper de bruger. Har jeg ikke nogen viden om.

Og lidt sjovt, for på rent-postevand side med boosterpumper. Skriver han at de skal have en pause hver time, på 30 minutter. for køle strømforsyningen. Er det så ikke strømforsyningen der er for lille/dårlig?
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"