"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Red sea fittings.

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Red sea fittings.

Indlæg af Palaarsuaq »

Hejsa. Da jeg var ny og uvidende, fik lavet lavet en rigtig dårlig løsning på mine fittings i mit red sea reefrer akvaire. Jeg fik monteret en meget blød silikone slange, som går fra min returpumpe op til røret til mit overløb. Denne slange knækker lidt, og derved vil der helt sikkert kommet et flow tab.. Det store problem er nu at jeg fik limet en slangefitting på den studs der sidder monteret på røret der går op til overløbet. Det er sku lidt svært at forklare. Derfor leder jeg efter en ny/magen til den fitting der fulgte med akvariet fra ny af. Er der nogen af jer der kender et sted hvor man kan købe reservedele til red sea reefer? Jeg har vedhæftet et billede af dele jeg leder efter, så det er lidt nemmere at forstå hvad jeg snakker om. :G

Hilsen Alex
Vedhæftede filer
fittings.jpg
fittings.jpg (36.62 KiB) Vist 2301 gange
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Red sea fittings.

Indlæg af Carsten »

Skriv til Redsea og hør dem
Brugeravatar
Flovesen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 81
Tilmeldt: fre 11. jan 2019 09:58
5
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2004

Re: Red sea fittings.

Indlæg af Flovesen »

Hvad med røret i midten ? Er det ikke også et retur rør ? Kan du ikke bytte dem rundt, montere et kort stykke af slangen mellem rør og pumpe, og så lade det lange stykke slange være retur løb, hvor røret sad ?
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea fittings.

Indlæg af Palaarsuaq »

Flovesen skrev:Hvad med røret i midten ? Er det ikke også et retur rør ? Kan du ikke bytte dem rundt, montere et kort stykke af slangen mellem rør og pumpe, og så lade det lange stykke slange være retur løb, hvor røret sad ?
Jov du siger noget.. Jeg er bare lidt træt af at se på sådan en slasket slange. Men hvis jeg ikke kan finde en fittings bliver det nok den løsning.
Carsten skrev:Skriv til Redsea og hør dem
Ja det burde jeg nok. Kunne bare være lækkert hvis nogen havde kendskab til nogen forhandlere i Tyskland eller Danmark. Men det er ikke lykkedes mig at google mig frem til nogen.
Brugeravatar
Flovesen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 81
Tilmeldt: fre 11. jan 2019 09:58
5
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2004

Re: Red sea fittings.

Indlæg af Flovesen »

Ellers kan du sikkert save det riflede stykke af, på lime en union, - og købe et stykke rør i samme diameter ( er ikke sikker på at en alm. union passer sammen med red sea union/pakning, ellers vil det nemmeste selvfølgelig være at skrue unionen på, hvor den sidder i forvejen :GO
Vedhæftede filer
PVC-union-32-mm.jpg
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Red sea fittings.

Indlæg af Carsten »

Palaarsuaq skrev:
Flovesen skrev:Hvad med røret i midten ? Er det ikke også et retur rør ? Kan du ikke bytte dem rundt, montere et kort stykke af slangen mellem rør og pumpe, og så lade det lange stykke slange være retur løb, hvor røret sad ?
Jov du siger noget.. Jeg er bare lidt træt af at se på sådan en slasket slange. Men hvis jeg ikke kan finde en fittings bliver det nok den løsning.
Carsten skrev:Skriv til Redsea og hør dem
Ja det burde jeg nok. Kunne bare være lækkert hvis nogen havde kendskab til nogen forhandlere i Tyskland eller Danmark. Men det er ikke lykkedes mig at google mig frem til nogen.
Er koralfarmen ikke forhandler af RedSea?
Brugeravatar
Flovesen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 81
Tilmeldt: fre 11. jan 2019 09:58
5
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2004

Re: Red sea fittings.

Indlæg af Flovesen »

Carsten skrev:
Palaarsuaq skrev:
Flovesen skrev:Hvad med røret i midten ? Er det ikke også et retur rør ? Kan du ikke bytte dem rundt, montere et kort stykke af slangen mellem rør og pumpe, og så lade det lange stykke slange være retur løb, hvor røret sad ?
Jov du siger noget.. Jeg er bare lidt træt af at se på sådan en slasket slange. Men hvis jeg ikke kan finde en fittings bliver det nok den løsning.
Carsten skrev:Skriv til Redsea og hør dem
Ja det burde jeg nok. Kunne bare være lækkert hvis nogen havde kendskab til nogen forhandlere i Tyskland eller Danmark. Men det er ikke lykkedes mig at google mig frem til nogen.
Er koralfarmen ikke forhandler af RedSea?
Har ikke kunnet finde forhandlere der har delene her i DK, ikke på deres hjemmeside, men her er en i USA der har lidt af hvert :
https://www.marineandreef.com/Red_Sea_R ... s/1145.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Red sea fittings.

Indlæg af Carsten »

Du skal nok heller ikke forvente at de har reservedelene på lager, men at det skal bestilles. Nok ikke lige det der rykker mest.

http://www.oceanreef.dk/" onclick="window.open(this.href);return false; er også forhandler af RedSea.

Hvis du bestiller det fra USA, så bliver det en hammer dyr fornøjelse,
Fragt, moms og gebyr kommer oveni
Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
7
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: Red sea fittings.

Indlæg af kalmar »

Jeg er ret sikker på at danske forhandlere af Red Sea akvarier kan få stumperne hjem, spørgsmålet er om de gider. Jeg ville høre den forhandler jeg har købt det af, han burde hjælpe.
Eller måske minizoo, eller udenlands ville jeg bruge Mrutzek, som forhandler disse stumper. https://www.shop-meeresaquaristik.de/Aq ... 669:3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Red sea fittings.

Indlæg af Carsten »

Jeg ville så vælge http://www.aquapro2000.de" onclick="window.open(this.href);return false;, i stedet for Mrutzek
Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
7
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: Red sea fittings.

Indlæg af kalmar »

Carsten skrev:Jeg ville så vælge http://www.aquapro2000.de" onclick="window.open(this.href);return false;, i stedet for Mrutzek
Hvorfor?
Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Red sea fittings.

Indlæg af Carsten »

kalmar skrev:
Carsten skrev:Jeg ville så vælge http://www.aquapro2000.de" onclick="window.open(this.href);return false;, i stedet for Mrutzek
Hvorfor?
Der er flere som har haft meget dårlige erfaringer med ham.
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea fittings.

Indlæg af Palaarsuaq »

Fedt tak gutter. Jeg har fundet det jeg skal bruge. Det bliver rart at få det slange værk væk.

Tak !
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"