"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Osmose anlæg

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Phycopat
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 178
Tilmeldt: tirs 8. maj 2012 17:22
11
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: 7500 Holstebro

Osmose anlæg

Indlæg af Phycopat »

Hej..

Jeg har købt mig et brugt osmose anlæg, nærmere betegnet et 500GPD..

Jeg har lige brugt en time på at lave 10 liter vand, og tænker at den skulle have haft lavet meget meget mere, vandet er ca 13 grader, og kommer ud med et rent 0 i anlægget..

I følge min vandmåler har jeg brugt 100liter!! - er der ikke en voldsom fejl her ?


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Osmose anlæg

Indlæg af PoulD »

Når det er brugt kan det jo være svært at vide med sikkerhed hvor gammel membranen er osv.
13 grader er heller ikke ret meget.
Hvor meget tryk har du på vandet?


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Phycopat
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 178
Tilmeldt: tirs 8. maj 2012 17:22
11
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: 7500 Holstebro

Re: Osmose anlæg

Indlæg af Phycopat »

Membran og filtre skulle vist være skiftet i '18, så det burde vel ikke være derfor ?
Nej det er ikke meget, men i følge rent-postevand så skulle den stadig kunne yde omkring 65l i timen ved 11 grader..
3.5 bar på vandet, - bar måleren på anlægget falder dog til 3 bar når pumpen kører..


Phycopat
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 178
Tilmeldt: tirs 8. maj 2012 17:22
11
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: 7500 Holstebro

Re: Osmose anlæg

Indlæg af Phycopat »

Jeg ønsker ingen mudderkastning mod sælger!

Jeg har brug for inputs til at få anlæg til at virke, evt måde at fejlsøge på?

Jeg har, når anlægget kører en svag susen, lidt som om at jeg kan høre luft i nærheden af auto skyl og den begrænser der sidder ved spildevand.. - ved ikke om det har noget at sige ?


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Osmose anlæg

Indlæg af Engelquist »

Phycopat skrev:Jeg ønsker ingen mudderkastning mod sælger!

Jeg har brug for inputs til at få anlæg til at virke, evt måde at fejlsøge på?

Jeg har, når anlægget kører en svag susen, lidt som om at jeg kan høre luft i nærheden af auto skyl og den begrænser der sidder ved spildevand.. - ved ikke om det har noget at sige ?
Mit anlæg "suser" også- tror det er lyden af vandet der spaltes i membramen...
Mht ydelse, så har jeg et 300 GPD (med boosterpumpe) og det yder 46-47 liter i timen, med en spildvandsfaktor på 1,5. Jeg bruger vandet direkte fra koldvandshanen og har en TDS på 0-1...
Så ingen tvivl om at dit anlæg burde yde meget mere... Er du helt sikker på din membrams størrelse?


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Phycopat
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 178
Tilmeldt: tirs 8. maj 2012 17:22
11
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: 7500 Holstebro

Re: Osmose anlæg

Indlæg af Phycopat »

Der er boosterpumpe på ja, og den køre kan jeg høre, der kommer heller ingen vand igennem inden strømmen er på..

Koldvands hanen her også, og 3.5 bar ind i anlæg, dog falder dette i følge den måler på anlæg til ca 3, burde det ikke stige ?

Min burde jo yde mere end dit så ? Og de 10l på en time er ikke meget, plus der er røget meget i kloakken..


Phycopat
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 178
Tilmeldt: tirs 8. maj 2012 17:22
11
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: 7500 Holstebro

Re: Osmose anlæg

Indlæg af Phycopat »

Han har skiftet membran i 18, går da stærkt ud fra det er rigtigt det der sidder i så.. :-)


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Osmose anlæg

Indlæg af Engelquist »

Phycopat skrev:Han har skiftet membran i 18, går da stærkt ud fra det er rigtigt det der sidder i så.. :-)
jeg ville tage fat i sælger... umiddelbart lyder det ikke til at du har købt et anlæg med en membram i den størrelse du skriver, eller også er membramen defekt!


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Phycopat
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 178
Tilmeldt: tirs 8. maj 2012 17:22
11
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: 7500 Holstebro

Re: Osmose anlæg

Indlæg af Phycopat »

Jeg kan prøve at skille membran hus af, og se hvad der gemmer sig inden i den..

En defekt boosterpumpe, hvordan vil anlæg så opføre sig ?


NielsChr
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 162
Tilmeldt: søn 13. maj 2018 17:19
5
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2018

Re: Osmose anlæg

Indlæg af NielsChr »

ikke at jeg ved ret meget om emnet, men er der noget med at membraner ikke tåler særligt godt at være tørlagt ?
hvis anlægget ikke har været i brug op til du købte det, så kan det måske have noget at sige.

hvis det skyldes at det er samlet forkert (kan man det ?) så er der nok andre her inde som kan svare på det hvis der er et billede


Phycopat
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 178
Tilmeldt: tirs 8. maj 2012 17:22
11
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: 7500 Holstebro

Re: Osmose anlæg

Indlæg af Phycopat »

    anlæg ser sådan ud:
    IMG_20190316_193400.jpg
    Og membranen:
    IMG_20190316_193058.jpg
    Har ikke den fjerneste idé om det må være tørt eller ej, det filter i det lilla hus har noget der minder om alger på den ene side..


    Phycopat
    Sommerfugl fisk
    Sommerfugl fisk
    Reactions:
    Indlæg: 178
    Tilmeldt: tirs 8. maj 2012 17:22
    11
    Postnummer: 7500 Holstebro
    Saltvand siden?: 2012
    Geografisk sted: 7500 Holstebro

    Re: Osmose anlæg

    Indlæg af Phycopat »

    Sidder lige og kigger efter membran uden for DK, har jeg ikke ret i at dette er den samme ? Ved godt den er fra Kina..
    Screenshot_20190316-204150.jpg


    Brugeravatar
    Engelquist
    Site Admin
    Site Admin
    Reactions:
    Indlæg: 3982
    Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
    19
    Postnummer: 4600 Køge
    Saltvand siden?: 1993

    Re: Osmose anlæg

    Indlæg af Engelquist »

    Har du tjekket at spuleventilen er helt lukket når du laver RO vand?


    Bo Engelquist Christiansen
    ”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

    Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
    Phycopat
    Sommerfugl fisk
    Sommerfugl fisk
    Reactions:
    Indlæg: 178
    Tilmeldt: tirs 8. maj 2012 17:22
    11
    Postnummer: 7500 Holstebro
    Saltvand siden?: 2012
    Geografisk sted: 7500 Holstebro

    Re: Osmose anlæg

    Indlæg af Phycopat »

    Nej, det er automatisk skyl på, så tænker ikke at der er meget jeg kan gøre der..

    Edit: den skyller først, og så kan jeg høre på pumpen at den arbejder hårdere igen, så den del burde virke..
    Senest rettet af Phycopat søn 17. mar 2019 09:22, rettet i alt 1 gang.


    Phycopat
    Sommerfugl fisk
    Sommerfugl fisk
    Reactions:
    Indlæg: 178
    Tilmeldt: tirs 8. maj 2012 17:22
    11
    Postnummer: 7500 Holstebro
    Saltvand siden?: 2012
    Geografisk sted: 7500 Holstebro

    Re: Osmose anlæg

    Indlæg af Phycopat »

    Har nu målt det præcist..

    1 liter skidt vand
    2 dl rent vand..


    Brugeravatar
    PoulD
    Rev haj
    Rev haj
    Reactions:
    Indlæg: 4000
    Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
    12
    Postnummer: 2640 Hedehusene
    Saltvand siden?: 2012

    Re: Osmose anlæg

    Indlæg af PoulD »

    Kunne du evt. spørge sælger hvad trykket var da det kørte hos ham/hende? Trykket burde være et sted mellem 80 -110 PSI / 5,5 -7,5 bar når pumpen kører.

    Der kan være mange årsager til, at trykket ikke er højt nok. F.eks.:
    - Hvis din vandhane ikke kan levere vand nok (nok ikke særlig sandsynligt)
    - En for lille pumpe (forudsat pumpen har være på anlægget fra producenten, er det heller ikke sandsynligt. Hvis den har været udskiftet er det i høj grad en mulighed. Prøv i så fald om du kan læse liter/min på mærkeskilt. Vil tro den skal kunne give mindst 5-6 L/min, alt efter størrelse på begrænser )
    - Der kan være kommet skidt og møg i pumpemembranen. Hvis pumpen er placeret mellem forfiltre og membran er det heller ikke overvejende sandsynligt, omend det ikke kan udelukkes at der kan være kommet skidt igennem forfiltrene. Er pumpen (fejlagtigt) monteret før forfiltre er det en meget sandsynlig fejlårsag.
    - Hvis pumpen derimod er monteret korrekt, mellem forfiltre og membran, kan det være fordi forfiltre eller tilgangsslange er delvis tilstoppede så der ikke kan komme vand nok igennem.
    - Hvis restrictor/begrænser mangler, eller skylleventil hænger (ikke sandsynligt at dømme ud fra at spildevandsmængden ikke er højere end 1,6 liter / minut)
    - Membran i pumpen kan være defekt.


    I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

    Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
    Brugeravatar
    Carsten
    Rev haj
    Rev haj
    Reactions:
    Indlæg: 35613
    Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
    19
    Postnummer: 3650 Ølstykke
    Saltvand siden?: 1976
    Geografisk sted: 3650 Ølstykke

    Re: Osmose anlæg

    Indlæg af Carsten »

    Hvor meget vand kommer der igennem uden at pumpen kører??
    Filtrene bør skiftes ca hver 6 måned, alt efter rå vandet. Men et anlæg som har stået stille. Kan godt trænge til et nyt sæt filtre. De er heldigvis ikke de dyreste i denne hobby


    Phycopat
    Sommerfugl fisk
    Sommerfugl fisk
    Reactions:
    Indlæg: 178
    Tilmeldt: tirs 8. maj 2012 17:22
    11
    Postnummer: 7500 Holstebro
    Saltvand siden?: 2012
    Geografisk sted: 7500 Holstebro

    Re: Osmose anlæg

    Indlæg af Phycopat »

    I følge dette diagram er alt monteret korrekt, var det første jeg gik igennem..
    Screenshot_20190317-094653.jpg
    Vandhane har tryk på 3.5 bar, måleren på anlæg falder dog en lille smule, ned til 3.2-3.1 bar når pumpen køre.. - tror dog ikke at den kan måle pumpe tryk som den sidder der lige efter det første filter..

    Tænker ikke at filtre er stoppede (bestiller dog gerne nogle nye for at være sikker) - skal jeg gøre dette ved alle ting, membran og boosterpumpe, floweestrictor, så er jeg så langt oppe i pris jeg lige så godt kunne have købt en ny fra start af..

    Sælger er umildbart holdt op med at svare mig da jeg spurgte til hvad den leverede af vand ved ham da jeg kun fik 5 liter på en halv time..


    Phycopat
    Sommerfugl fisk
    Sommerfugl fisk
    Reactions:
    Indlæg: 178
    Tilmeldt: tirs 8. maj 2012 17:22
    11
    Postnummer: 7500 Holstebro
    Saltvand siden?: 2012
    Geografisk sted: 7500 Holstebro

    Re: Osmose anlæg

    Indlæg af Phycopat »

    Carsten skrev:Hvor meget vand kommer der igennem uden at pumpen kører??
    Filtrene bør skiftes ca hver 6 måned, alt efter rå vandet. Men et anlæg som har stået stille. Kan godt trænge til et nyt sæt filtre. De er heldigvis ikke de dyreste i denne hobby

    Ingen vand uden at pumpen køre, der sidder en magnet ventil på..

    Der kommer ca 1 liter spildevand på 40 sekunder vil jeg tro..


    Brugeravatar
    Carsten
    Rev haj
    Rev haj
    Reactions:
    Indlæg: 35613
    Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
    19
    Postnummer: 3650 Ølstykke
    Saltvand siden?: 1976
    Geografisk sted: 3650 Ølstykke

    Re: Osmose anlæg

    Indlæg af Carsten »

    Har du kigget restriktoren efter, for at se om der sidder noget og stopper den. Hvis der ikke er maximal passage igennem, kan det smadre en membran på rekord tid.
    Det billede til ebay, kan du ikke linke rigtigt til det? Søgte selv på Ebay, og det eneste der kom frem, var til en markant højere pris


    Brugeravatar
    PoulD
    Rev haj
    Rev haj
    Reactions:
    Indlæg: 4000
    Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
    12
    Postnummer: 2640 Hedehusene
    Saltvand siden?: 2012

    Re: Osmose anlæg

    Indlæg af PoulD »

    Diagrammet er meget småt, men så vidt jeg kan se sidder pumpen mellem første og anden forfilter. I så fald kan det ikkke være forfilter 2 der er stoppet (så ville trykket stige til max. - 110 PSI). Du kan eventuelt prøve at at se om trykket stiger hvis du - kortvarigt - kører uden noget i den første filterpatron. Hvis det gør har du fundet fejlen, så er det bare at udskifte den første filterindsats.


    I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

    Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
    Phycopat
    Sommerfugl fisk
    Sommerfugl fisk
    Reactions:
    Indlæg: 178
    Tilmeldt: tirs 8. maj 2012 17:22
    11
    Postnummer: 7500 Holstebro
    Saltvand siden?: 2012
    Geografisk sted: 7500 Holstebro

    Re: Osmose anlæg

    Indlæg af Phycopat »

    Carsten skrev:Har du kigget restriktoren efter, for at se om der sidder noget og stopper den. Hvis der ikke er maximal passage igennem, kan det smadre en membran på rekord tid.
    Det billede til ebay, kan du ikke linke rigtigt til det? Søgte selv på Ebay, og det eneste der kom frem, var til en markant højere pris

    Har lige haft den af, der er ikke noget skidt at se, et net i enden hvor vand kommer ind og et lille hul i den anden ende..

    Membranen jeg tog billede af tidligere var fra USA, og den er ikke på lager ved dem, har skrevet og spurgt hvornår de har den igen..

    Link:https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 2810567376


    Phycopat
    Sommerfugl fisk
    Sommerfugl fisk
    Reactions:
    Indlæg: 178
    Tilmeldt: tirs 8. maj 2012 17:22
    11
    Postnummer: 7500 Holstebro
    Saltvand siden?: 2012
    Geografisk sted: 7500 Holstebro

    Re: Osmose anlæg

    Indlæg af Phycopat »

    PoulD skrev:Diagrammet er meget småt, men så vidt jeg kan se sidder pumpen mellem første og anden forfilter. I så fald kan det ikkke være forfilter 2 der er stoppet (så ville trykket stige til max. - 110 PSI). Du kan eventuelt prøve at at se om trykket stiger hvis du - kortvarigt - kører uden noget i den første filterpatron. Hvis det gør har du fundet fejlen, så er det bare at udskifte den første filterindsats.

    Her er et lidt bedre billede:
    Screenshot_20190317-102847__01.jpg
    Pumpen sidder efter 3. filter, lige inden membran..
    Det er også den rigtige model der er monteret - der blev spurgt til dette tidligere..


    Brugeravatar
    PoulD
    Rev haj
    Rev haj
    Reactions:
    Indlæg: 4000
    Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
    12
    Postnummer: 2640 Hedehusene
    Saltvand siden?: 2012

    Re: Osmose anlæg

    Indlæg af PoulD »

    Slettet. Fordi: Jeg ser lige manometer sidder før pumpe, så det er slet ikke pumpetryk der måles. Men du kan evt. stadig prøve at fjerne en forfilter indsats ad gangen, og se om det så giver mere vand.
    Senest rettet af PoulD søn 17. mar 2019 10:54, rettet i alt 1 gang.


    I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

    Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
    Phycopat
    Sommerfugl fisk
    Sommerfugl fisk
    Reactions:
    Indlæg: 178
    Tilmeldt: tirs 8. maj 2012 17:22
    11
    Postnummer: 7500 Holstebro
    Saltvand siden?: 2012
    Geografisk sted: 7500 Holstebro

    Re: Osmose anlæg

    Indlæg af Phycopat »

    PoulD skrev:OK. Så kan du kan eventuelt prøve at at fjerne et for filter ad gange og se om trykket stiger. Hvis det gør har du fundet fejlen. Så er det bare at udskifte den pågældende filterindsats.
    Hvis dette ikke afslører fejlen, så kan næste trin evt. være at blokere udgangen på pumpen helt. Dette skal få trykket til at stige til ca. 110 PSI / 7,5 bar. Hvis ikke er der formentlig skidt i pumpen (måske støv fra aktivt kul ) eller en defekt pumpemembran.

    Har holdt en finger for udløbet, syntes ikke at trykket virker til at stige i anlæg, kan dog høre pumpe arbejder hårdere..

    Må jeg godt fjerne for filtrene og køre beskidt vand lige i membran?


    Brugeravatar
    PoulD
    Rev haj
    Rev haj
    Reactions:
    Indlæg: 4000
    Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
    12
    Postnummer: 2640 Hedehusene
    Saltvand siden?: 2012

    Re: Osmose anlæg

    Indlæg af PoulD »

    Phycopat skrev:
    PoulD skrev:OK. Så kan du kan eventuelt prøve at at fjerne et for filter ad gange og se om trykket stiger. Hvis det gør har du fundet fejlen. Så er det bare at udskifte den pågældende filterindsats.
    Hvis dette ikke afslører fejlen, så kan næste trin evt. være at blokere udgangen på pumpen helt. Dette skal få trykket til at stige til ca. 110 PSI / 7,5 bar. Hvis ikke er der formentlig skidt i pumpen (måske støv fra aktivt kul ) eller en defekt pumpemembran.

    Har holdt en finger for udløbet, syntes ikke at trykket virker til at stige i anlæg, kan dog høre pumpe arbejder hårdere..

    Må jeg godt fjerne for filtrene og køre beskidt vand lige i membran?
    Du kan sagtens for at teste, fjerne et ad gangen (der er jo stadig 2 andre før membranen). Skift dog et evt. tilstoppet inden du kører egentlig produktion

    PS: Jeg slettede det indlæg, fordi jeg opdagede manometer sad før pumpen


    I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

    Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
    Phycopat
    Sommerfugl fisk
    Sommerfugl fisk
    Reactions:
    Indlæg: 178
    Tilmeldt: tirs 8. maj 2012 17:22
    11
    Postnummer: 7500 Holstebro
    Saltvand siden?: 2012
    Geografisk sted: 7500 Holstebro

    Re: Osmose anlæg

    Indlæg af Phycopat »

    Så prøvede jeg at fjerne et filter af gangen, og det gjorde ingen forskel, stadig 1dl rent vand og 500ml beskidt..

    Hvad er det så tilbage at teste på ?
    Har også prøvet at koble 'post carbon' filteret fra og tage vand direkte fra membran, heller ingen forskel..


    Brugeravatar
    PoulD
    Rev haj
    Rev haj
    Reactions:
    Indlæg: 4000
    Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
    12
    Postnummer: 2640 Hedehusene
    Saltvand siden?: 2012

    Re: Osmose anlæg

    Indlæg af PoulD »

    Der er stadig mange muligheder, men de er lidt sværere at teste. F.eks:
    - Der kan som sagt være skidt i pumpen, eller pumpemembran kan være i stykker (Vanskeligt at teste uden at flytte manometer til tryksiden)
    - Membranen (filteret) kan være tilstoppet (kan du nok ikke teste, uden at prøve med en anden membran. Men hvis alt andet er OK, må det jo være membranen).

    En helt anden ting (som ikke vedrører problemet): Det anlæg er lavet til drikkevand, ikke til akvarier. Post-carbon filteret ville jeg smide ude. I best case scenario er det bare helt uden virkning og i worst case scenario kan aktivt kul endda tilføre PO4 til vandet. Til gengæld mangler der et DI filter / harpiks filter / silikat filter. Det er efter min mening langt den vigtigste komponent. Man kan køre uden RO membran og forfiltre hvis det skal være, men jeg ville ikke køre uden et DI filter. En RO membran er ikke specielt god til at fjerne PO4 og andre helt små ioner fra vandet.


    I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

    Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
    Phycopat
    Sommerfugl fisk
    Sommerfugl fisk
    Reactions:
    Indlæg: 178
    Tilmeldt: tirs 8. maj 2012 17:22
    11
    Postnummer: 7500 Holstebro
    Saltvand siden?: 2012
    Geografisk sted: 7500 Holstebro

    Re: Osmose anlæg

    Indlæg af Phycopat »

    Anlæget er med ekstra 10" filter med harpiks og det lilla filter på toppen med silikat, - får tds på 0 :-) - og ca 20 målt inden harpiks..
    Kunne nok godt koble det post-carbon filter helt fra..

    Kan ikke lige huske hvor godt manometer sidder gemt, kunne nok godt klippe en slange og montere den på tryk siden på pumpen, vil nok tage en time af min aften ;-)


    Brugeravatar
    joekill
    Rev haj
    Rev haj
    Reactions:
    Indlæg: 1165
    Tilmeldt: fre 10. mar 2006 12:52
    18
    Postnummer: 4600 Køge
    Saltvand siden?: 1994
    Geografisk sted: 4600

    Re: Osmose anlæg

    Indlæg af joekill »

    her er mit bud på problemet.
    på mit anlæg som er meget lig dit, sidder der en lille plastik restrictor i slangen til spildevand.
    Hvis man fjerner den opfører anlægget sig ligesom du beskriver. Dvs at det meste løber i kloakken og kun ganske lidt løber i dunken til osmose vand. Her er lidt billeder.

    Tjek om du har den lille restrictor
    20190317_154506.jpg
    Den skal sidde inde i slangen
    20190317_154551.jpg
    og er montreret her
    20190317_154743.jpg


    :whistle: 200x60x60 = 720L
    Besvar

    Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"