"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Nitratfilter opsætning

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Michel199555
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 10
Tilmeldt: søn 21. okt 2018 15:25
5
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2009

Nitratfilter opsætning

Indlæg af Michel199555 »

Hej alle sammen, jeg har fået et nitratfilter med mit akvarie og har nu besluttet at få sat det til, men jeg kan ik finde en brugsanvisning nogle steder, er der nogle der ved hvordan den fungere og hvordan den skal sættes til :)? På forhånd tak
Vedhæftede filer
6C867872-51C2-4D72-A2BA-976B8399EEC7.jpeg


Brugeravatar
TroJanRds
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 500
Tilmeldt: tors 10. apr 2008 17:02
15
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Randers

Re: Nitratfilter opsætning

Indlæg af TroJanRds »

den skal vel bare stilles i sumpen så den kan suge vand og luftslangen over overflade og justeres ind på hanen til alle kuglerne er i bevægelse :)
hvem har lavet filteret ? er det en KZ filter de laver ihvertfald skummer i samme stil med klar akryl :)


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3591
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Nitratfilter opsætning

Indlæg af nielsk »

http://reefkeeping.com/issues/2009-01/diy/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Læs den her så ved du hvad du har købt. Det er hamrende effektivt


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
buddy
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 338
Tilmeldt: man 18. apr 2005 16:21
18
Postnummer: 5500 Middelfart
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: 5500 middelfart

Re: Nitratfilter opsætning

Indlæg af buddy »

Det skal stilles i sumpen, den blåhane skal være åben hvis ikke der er en lille hane på slangen i toppen skal du monter en. Når du opstarter filtret skal det kun dryppe meget langsomt ud af denne hane, mængden øges meget lidt når du kan måler 0 NO3 i afgangs vandet men øg meget lidt af gangen hvis det går for stærkt vil du kunne luget at vandet lugter af rådne æg, så er det forfra tømme og rense. Da jeg brugte dette filter kom afgangs vandet aldrig til at løbe men hurtige dryp lige inden det bliver en stråle. Som det tidligere er skrevet er meget effektivet filter så sæt det kun idrift hvis du har NO3 problemer Du bør tømme det og få købt noget nyt og mere kalk at lægge på toppen så det er inddelt i svovl kugler og kalk i toppen.
Filteret er lavet af Jens Jørgen fra Fredericia http://reefs.dk/Fosfatfilter.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Vh Lars


370 Liter med T5 Lys
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3591
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Nitratfilter opsætning

Indlæg af nielsk »

To determine how much sulfur media you need, you should multiply your total system gallons x .006. For example:

120 gallon system x .006 = .72 liters of media or about ¾ of a liter.

This is recommended for systems with nitrate levels of 50 ppm or less.

If you choose to use aragonite media, add it on top of that blue pad. ( Jeg bruger ikke kalk i mit pga. pladsproblemet )

Let the water run through the reactor from 12-24 hours to get rid of air pockets and saturate the media. After the initial break-in period, adjust it to one drop per second until your nitrates measure zero out of the effluent. Adjustments after that should be done in increments of 10% and always wait three days to let the unit catch up. Retest and if nitrates are zero adjust again in the same manner until you reach the desired flow described below. Let the unit catch up before making any further adjustments

Det er muligt at genbruge mediet flere gange. Det skal bare vaskes


SPS : Stability provides succes
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"