"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Køreplan for 2880 L display tank (opgradering)

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2638
Tilmeldt: ons 10. maj 2006 13:39
17
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Køreplan for 2880 L display tank (opgradering)

Indlæg af Olsen »

Hustruens yndlingsfisk vil med tiden vokse sig for stor til nuværende akvaire. Hun vil ikke af med den og når jeg foreslår at den kan komme en tur på stegepanden, så rynker hun panden. Gæt selv hvilken fisk der er tale om jf. overskriften ;) Hun har derfor givet ordre til at jeg skal se mig om efter noget lidt større. Plan for opgradering er så småt startet efter at motivationen er kommet tilbage de sidste par uger. Mistede jo alle koraller for over 1 år siden pga. vandsprøjt i elektronik eller doseringspumpen satte sig fast. Det har gjort at jeg ønsker mere sikkerhed og det nye setup skal planlægges godt og først installeres til sommer 2014 når vi flytter, så der er god tid til ordenlig planlægning og til at få sparet sammen.

-Drømmeakvariet måler 300x120x80 = 2880 L.
-Akvariet Skal være lydløst når man sidder i stuen.
-Akvariet skal enten indbygges i væg med 1 display side ud mod stue. _eller_ også skal det stå som rumdeler med 3 display sider. Gavlen som vender ind mod væggen skal være overløb. Bag væggen skal være teknikrum. Vi har ikke besluttet os endnu.
-Indhold skal være SPS på 3-5 Ø'er af sten. Lys over hver ø. Ikke så meget lys på sandbund.
-Sump skal stå frit og ikke under akvariet men i knæhøjde. Design? Her er jeg meget i tvivl. Vil gerne ha’ at alt vand fra tanken opsamles i filtersokker som jeg renser jævnligt.
-Har en travl hverdag, så der skal så lidt vedligeholdelse som muligt = semi-automatisk vandskifte.
-Styring: Profilux computerstyring. Har i forvejen Profilux II ex.
-Skummer: Har pt. BK250internal. Den er nok ikke stor nok, så der skal suppleres eller opgraders.
-Kalkreaktor: Har været vant til balling, men tror der skal blandes for meget. Skal ud og finde en reaktor.
- Lys: Overvejer at opgradere fra 2x400 hqi til x antal LED.
- Fisk: Hellere få fisk end mange.
- Osmoseanlæg: Har kørt med vandhanevand og uden vandskift i 3 år. Det var ok til mit behov, men ønsker at prøve kræfter med sps og få farverne frem og så er der nok ingen anden vej end rent vand og jævnlige vandskift.
- Returpumpe: Afhænger af skummer og total vandvolumen, men ca. 5.000-8.000 L/T.
- Cirkulationspumper: Skal kunne styres af profilux computeren.

Håber det gav et billed af de mange, mange overvejelser der opstår. Jeg ved næsten ikke hvor jeg skal starte med spørgsmål, for jeg er absolut ikke erfaren nok inden for det hele, men tænker at folk her på forum plejer at være venlige til at komme med tips, tricks og inputs til planlægningen. Ved bare at det da er utroligt hvad man vil gøre for sine dyr.


Kan det lade sig gøre at lave have et så stort akvarie som rumdeler eller skal det ind i væggen?
Hvis det nu er _rumdeler_, hvad så med:….
Hvad med fugt i “lyskassen”? Kan det fjernes passivt vha. huller i væg til teknikrum?
Tænker at der skal være udsugning i teknikrummet.
Hvad med varme problemer i så lille et areal over akvariet?
Hvad med støj ud i stuen? Vil det brumme selvom alt teknik står i et seperat rum?
Hvad med circulation? Kan pumperne lave nok circulation hvis de kun sættes fast på enden der vender ind mod teknikrummet - også med sps i baljen?
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Køreplan for 2880 L display tank (opgradering)

Indlæg af MoG »

Nøøøj.. Det lyder spændende! :biggrin:
Morten
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
12
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Køreplan for 2880 L display tank (opgradering)

Indlæg af toni »

Hold da op sikke et spændene projekt du har i sigte :) Sidder lige og spekulerer hvilken fisk det er din frue er så glad for :wink:

Jeg vil anbefale dig at bygge det ind i væggen, da vi både har haft rumdeler og nu indbygget hvor panelerne nemt kan tages væk og vi frit kan komme til teknikken og sump.
Vedr. varme og fugt har vi monteret en baderumsvifte med automatisk tænd/sluk som sørger for at det ikke ophober sig noget skidt bagved. Er meget glad for den løsning. Vores akvarium er så og sige lydløst, da pumpen til skummeren er i værelset bagved og derfor ikke kan høres. Det eneste vi kan mærke er waveboksen og det er meget lidt.

Glæder mig helt vildt til at følge dette projekt :GO
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Køreplan for 2880 L display tank (opgradering)

Indlæg af Carsten »

Jeg kan godt se akvariet som en rumdeler, men det skal være ikke bare en stor stue, men en enorm stue, for det fylder rigtigt meget.
Har I købt huset?? Hvis ja, så prøv at lave en opstilling, hvor I både får længde bredde og ikke mindst højde med. En 3D model viser meget mere om størrelsen end blot tegninger.
En højde på 80 cm og med en dybde på 120 cm, vil give dig nogle problemer med at når ind til bunden midt på. Og det bliver helt umuligt for dig at rense ruderne blot med en grydesvamp.
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2638
Tilmeldt: ons 10. maj 2006 13:39
17
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Re: Køreplan for 2880 L display tank (opgradering)

Indlæg af Olsen »

Carsten, vi er pt. kig på et ældre hus, men har ikke været inde for at se det. Men er sikker på at vi nok skal finde huset i 2014. Der skal laves en del om i husets grundplan da det er ret gammelt. God ide med 3D model.

Tænkte akvariet som rumdeler mellem køkkenalrum og stue. Det med højden kender jeg godt. Har et akva på knap 70 cm. og der har jeg aldrig brugt en tang men taget trøjen af ved rensning. Må starte på at bruge hjælpemiddler. Ruderne vil jeg rense med barberblad på et længere håndtag + evt. algemagnet. Mon ikke det lader sig gøre uden for meget besvær?
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2638
Tilmeldt: ons 10. maj 2006 13:39
17
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Re: Køreplan for 2880 L display tank (opgradering)

Indlæg af Olsen »

toni skrev:Hold da op sikke et spændene projekt du har i sigte :) Sidder lige og spekulerer hvilken fisk det er din frue er så glad for :wink:

Jeg vil anbefale dig at bygge det ind i væggen, da vi både har haft rumdeler og nu indbygget hvor panelerne nemt kan tages væk og vi frit kan komme til teknikken og sump.
Vedr. varme og fugt har vi monteret en baderumsvifte med automatisk tænd/sluk som sørger for at det ikke ophober sig noget skidt bagved. Er meget glad for den løsning. Vores akvarium er så og sige lydløst, da pumpen til skummeren er i værelset bagved og derfor ikke kan høres. Det eneste vi kan mærke er waveboksen og det er meget lidt.

Glæder mig helt vildt til at følge dette projekt :GO
Er en baderumsviste det samme som en ventilator der suger luft ud af rummet - og hvad menes med "skidt bagved"?

Kan du ikke sige lidt om hvorfor I fravalgte rumopdeler typen?
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Køreplan for 2880 L display tank (opgradering)

Indlæg af Schwensen »

Fantastisk projekt :) jeg håber ikke du flytter alt for langt væk, så jeg en dag kan komme forbi og se det live!
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2638
Tilmeldt: ons 10. maj 2006 13:39
17
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Re: Køreplan for 2880 L display tank (opgradering)

Indlæg af Olsen »

Schwensen skrev:Fantastisk projekt :) jeg håber ikke du flytter alt for langt væk, så jeg en dag kan komme forbi og se det live!
Det er drømmen og det bliver i Ringstedområdet.
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Køreplan for 2880 L display tank (opgradering)

Indlæg af Marco R »

Olsen skrev:Carsten, vi er pt. kig på et ældre hus, men har ikke været inde for at se det. Men er sikker på at vi nok skal finde huset i 2014. Der skal laves en del om i husets grundplan da det er ret gammelt. God ide med 3D model.

Tænkte akvariet som rumdeler mellem køkkenalrum og stue. Det med højden kender jeg godt. Har et akva på knap 70 cm. og der har jeg aldrig brugt en tang men taget trøjen af ved rensning. Må starte på at bruge hjælpemiddler. Ruderne vil jeg rense med barberblad på et længere håndtag + evt. algemagnet. Mon ikke det lader sig gøre uden for meget besvær?
Hej Olsen,

Det lyder som et super spændende projekt, og vil se frem til at følge det i løbet af året :happy:

Blot en ide da du skal have teknikken i et tilstødende rum, og hvis I meget gerne vil bibeholde højden på akvariet. Så kan I jo lave bordet 10-20 cm lavere, og så burde det problem være løst :happy:
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2638
Tilmeldt: ons 10. maj 2006 13:39
17
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Re: Køreplan for 2880 L display tank (opgradering)

Indlæg af Olsen »

Hej Marco. Den ide er hermed købt :)
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
12
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Køreplan for 2880 L display tank (opgradering)

Indlæg af toni »

Olsen skrev:
toni skrev:Hold da op sikke et spændene projekt du har i sigte :) Sidder lige og spekulerer hvilken fisk det er din frue er så glad for :wink:

Jeg vil anbefale dig at bygge det ind i væggen, da vi både har haft rumdeler og nu indbygget hvor panelerne nemt kan tages væk og vi frit kan komme til teknikken og sump.
Vedr. varme og fugt har vi monteret en baderumsvifte med automatisk tænd/sluk som sørger for at det ikke ophober sig noget skidt bagved. Er meget glad for den løsning. Vores akvarium er så og sige lydløst, da pumpen til skummeren er i værelset bagved og derfor ikke kan høres. Det eneste vi kan mærke er waveboksen og det er meget lidt.

Glæder mig helt vildt til at følge dette projekt :GO
Er en baderumsviste det samme som en ventilator der suger luft ud af rummet - og hvad menes med "skidt bagved"?

Kan du ikke sige lidt om hvorfor I fravalgte rumopdeler typen?
Hej igen

Det jeg mener med skidt bagved, er fordampning som hurtig kan danne råde eller meget uønsket skimmelsvamp o.l. . Og med din planlagte gigabalje, skal det nok være en del fordampning pr. dag, med mindre du vælger at have dækglas over :wink: Og ja mener ventilator, er nordmand :happy:

Vi fravalgte simpelthen rumdeler, fordi det ville kræve for meget plads af vores hus, i tillæg til at der bliver knapt med plads med al teknik der skal gemmes væk og samtidig få det hele lydløst. Den absolutte drøm ville være at skære hul i væggen, men den mulighed har vi heller ikke og derfor blev det valgt indbygget med aftagelige paneler.

Der dog nogle minus; Det er svært at nå bagerst i DT bagved vore søljer. Men man er jo opfindsom og kan altid lave en armforlænger for at komme til på vanskelige steder :) Så kan godt forestille mig det er langt ind, hvis din balje bliver 120 dyb, men på den andre siden siger du at du vil have 3 - 5 øyer, så mon ikke der er plads nok til at komme skævt ind på bagsiden i mellem søjlerne.

Men smart som Carsten siger, med at få lave en 3D model for a visualisere hvordan det hele ser ud når det er færdig. Svært at flytte 2800 liter :wink:

Hvis du har mulighed for teknikrum ved siden af, kunne du jo også lave det sådan her :)
340x_fish3.jpg
340x_fish3.jpg (86.62 KiB) Vist 10441 gange
Har en svaghed for floating tanks :)

Men glæder mig til at se hvad i ender op med :GO
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2638
Tilmeldt: ons 10. maj 2006 13:39
17
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Re: Køreplan for 2880 L display tank (opgradering)

Indlæg af Olsen »

Toni, den ide med floating tank er ikke købt - men imponerende ser det ud. Så forstår jeg din pointe med "viften" :)

Fruen er utrættelig glad for vores naso vlamingii. Det var vores første fisk nogensinde sammen med en imperator. Har haft den siden den var lille og grå på ca. 5 cm og nu er den ca. 25 cm. Still going strong :)
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
12
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Køreplan for 2880 L display tank (opgradering)

Indlæg af toni »

Dejligt at nogen vælger at opgradere til gigabalje for fiskens skyld :) Det sker alt for tit at den ryger videre når den bliver for stor, så jeg kan sagtens følge fruen :beer:
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2638
Tilmeldt: ons 10. maj 2006 13:39
17
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Re: Køreplan for 2880 L display tank (opgradering)

Indlæg af Olsen »

Forslag til cirkulation?
Hvor meget cirkulation skal der mon til i dette 300x120x80cm SPS akvarium ?
Vil ligesom de fleste gerne have teknikken skjult så meget som muligt. Er kraftige men få cirkulationspumper bedre end mindre og mange?
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2638
Tilmeldt: ons 10. maj 2006 13:39
17
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Re: Køreplan for 2880 L display tank (opgradering)

Indlæg af Olsen »

Er der nogen der tør gætte på hvor meget cirkulation der skal være i selve akvariet?
Gulkan
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 684
Tilmeldt: ons 1. maj 2013 20:41
10
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2013

Re: Køreplan for 2880 L display tank (opgradering)

Indlæg af Gulkan »

Der skal vel være mellem 84000 og 115000 liter i timen.. :-)
1000 l fra den 6/1-2019
Brugeravatar
Petercw
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1118
Tilmeldt: lør 1. sep 2012 19:13
11
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2012

Re: Køreplan for 2880 L display tank (opgradering)

Indlæg af Petercw »

Gulkan skrev:Der skal vel være mellem 84000 og 115000 liter i timen.. :-)
Det er jo kun 30,40 gange volume. Jeg har 88x :y

Mvh peter
Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;
Gulkan
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 684
Tilmeldt: ons 1. maj 2013 20:41
10
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2013

Re: Køreplan for 2880 L display tank (opgradering)

Indlæg af Gulkan »

Petercw skrev:
Gulkan skrev:Der skal vel være mellem 84000 og 115000 liter i timen.. :-)
Det er jo kun 30,40 gange volume. Jeg har 88x :y

Mvh peter
lyder vildt bliver godt nok nogle ordentlige pumper han skal have.. hehe..
1000 l fra den 6/1-2019
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Køreplan for 2880 L display tank (opgradering)

Indlæg af MoG »

Jeg vil da også sige min. 150.000l/t.. Du kunne jo evt have et par store kraftige pumper der blæser på tværs af akvariet og så placere en del mindre pumper rundt omkring som ikke fylder alverden .. Som du kan prøve at skjule lidt.
Morten
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2638
Tilmeldt: ons 10. maj 2006 13:39
17
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Re: Køreplan for 2880 L display tank (opgradering)

Indlæg af Olsen »

Tænker at 150.000 l/t er mere end rigeligt for stenopsætningen kommer ikke til at blive kompakt. Det bliver 3-4 øer af sten med god luft imellem hinanden. Det vil svare til 12 stk. af de store tunze streams på hver 13.000 l/t - og det tror jeg bliver unødvendigt.
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Køreplan for 2880 L display tank (opgradering)

Indlæg af AndersGS »

Du hapser da bare en 3-4 af de her: http://tunzeusa.com/masterstream-6508-w ... nt-enough/" onclick="window.open(this.href);return false;

80.000 L/h

Nå spøg til side, med den størrelse var det da oplagt med en OM og DIY Waveboks.
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3606
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Køreplan for 2880 L display tank (opgradering)

Indlæg af nielsk »

Du kan sagtens klare dig med 4 stk jebao 60 - jeg taler af personlig erfaring.
Dem kan du få for godt 3000 kr - så kan du bruge flere penge på lyset.
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2638
Tilmeldt: ons 10. maj 2006 13:39
17
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Re: Køreplan for 2880 L display tank (opgradering)

Indlæg af Olsen »

AndersGS skrev:Du hapser da bare en 3-4 af de her: http://tunzeusa.com/masterstream-6508-w ... nt-enough/" onclick="window.open(this.href);return false;

80.000 L/h

Nå spøg til side, med den størrelse var det da oplagt med en OM og DIY Waveboks.
Vild pumpe du linker til.
Hvad er OM? :oops:
Og hvordan skulle en DIY Waveboks designes?
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2638
Tilmeldt: ons 10. maj 2006 13:39
17
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Re: Køreplan for 2880 L display tank (opgradering)

Indlæg af Olsen »

nielsk skrev:Du kan sagtens klare dig med 4 stk jebao 60 - jeg taler af personlig erfaring.
Dem kan du få for godt 3000 kr - så kan du bruge flere penge på lyset.
Var inde og se dem på: http://www.fish-street.com/jebao_wp-60_ ... ge_code=no" onclick="window.open(this.href);return false;
Har ikke forstand på bølger i akvarier. Hvor store bølger, eller hvor meget vil det gå "op og ned" i cm?
Kan de styres af min Profilux II ex computeren?
Kan Tunze streams ikke gøre det samme?
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Køreplan for 2880 L display tank (opgradering)

Indlæg af ole kekkonen »

sånn
Billede
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Køreplan for 2880 L display tank (opgradering)

Indlæg af AndersGS »

OM er en Ocean Motion, og er sådan set bare en blækspruttefordeler man bruger til at få én pumpe til at levere skiftevis til forskellige udgange rundt om i baljen.

Der findes massere af materiale på nettet om DIY wavebox, min tanke ift dit projekt var at lave nogle tårne på ydersiden så de er helt skjult fra akvariet. Men det er jo min drøm, ikke nødvendigvis din :)
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Køreplan for 2880 L display tank (opgradering)

Indlæg af AndersGS »

Du kan læse om OM her i Anette og Kristoffers 500 L re-build.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=62365" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2638
Tilmeldt: ons 10. maj 2006 13:39
17
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Re: Køreplan for 2880 L display tank (opgradering)

Indlæg af Olsen »

AndersGS skrev:Du kan læse om OM her i Anette og Kristoffers 500 L re-build.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=62365" onclick="window.open(this.href);return false;
Har fået læst tråden godt igennem. Det så desværre ud til at de måtte fjerne OM pga. problemer. Selvom det ser smart ud og at der er mange amerikanske baljer der bruger OM, tror jeg ikke tør satse på det system.
Steen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 389
Tilmeldt: lør 19. okt 2013 17:05
10
Postnummer: 2670 Greve
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Køreplan for 2880 L display tank (opgradering)

Indlæg af Steen »

Hvad med et par mp60 skjult i den ene side hvor det udvendige glas bliver skjult.
Eller bliver det indbygget i væg kan 4 stk mp60 gøre jobet
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Køreplan for 2880 L display tank (opgradering)

Indlæg af MoG »

Steen skrev:Hvad med et par mp60 skjult i den ene side hvor det udvendige glas bliver skjult.
Eller bliver det indbygget i væg kan 4 stk mp60 gøre jobet
Det er alligevel også i omegnen af 24.000kr for 4 pumper ... Men det er jo et greb i lommen for nogen! :biggrin:

Hvad med to kraftige tunze stream pumper der blæser fra hver af sin ende og så nogle lidt mindre skjulte pumper ?(som tidligere foreslået) .. Du kunne også smække en tunze waveboks i som du kunne dække med keramik?
Morten
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"