"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

gummislange

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
draco
Reactions:

gummislange

Indlæg af draco »

Er der nogen der ved hvor man kan få fat i noget 40 mm tyk gummislange.


Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Anders månsson »

jeg vil tror de et havecenter eller byggemarked ligger inde med den slags, har set mange tykkelser i bauhaus ihvertfald... lover ingenting dog.


Brugeravatar
Henrik S.
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 152
Tilmeldt: søn 30. jan 2005 01:01
19
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Henrik S. »

HAr selv på et tidspunkt ringet rundt efter 40mm gummislange - uden held. Man kan dog få noget til havedamme - en slags felxslange som dog er meget lidt bøjeligt og har nogle underlige mm-mål som jeg husker det.


Mvh.

Henrik S.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Autoophugger eller bilreservedele forretning(der er mange discount online shops) - KØLERSLANGE ;)


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Claus
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 367
Tilmeldt: ons 2. jun 2004 13:19
19
Postnummer: 8370 Hadsten

Indlæg af Claus »

Hvis det er til vibrationsfri sammenkobling mellem f.eks. en Red Dragon pumpe og pvc-rør, så skal du bruge silikoneslange.
Du kan købe det gennem alle de forhandlere der sælger RD-pumper. Men vær forberedt på at det er DYRT i 40 mm.


Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Tjaa nu ved jeg heller ikke hvad du skal bruge det til men for 80,- får du en god stump slange i en stor størrelse(det er så bare lige hvad størrelsen helt præcis er) ved T Hansen ;)

Billede


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
draco
Reactions:

Indlæg af draco »

Det er lige netop til en RD-pumpe, og jeg har da også fundet noget slange i 40 mm. Problmemet er at det er armeret med ståltråd så det er ikke så fleksibelt. Den kan fx ikke udvides. Det er derfor meget svært at få det til at sidde ordentligt på pvc'en. Der er mikrosmå huller hvor der hele tiden kommer luft ind så der er masser af små bobler i akvariet. Så jeg skal bruge en tyk gummislange der samtidig kan udvide sig.


Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Anders månsson »

hvad med at siliconere i revnerne og så ellers en god kraftig tape a la GAFFA-tape rundt om? Måske findes der noget andet mere proffed tape...


Brugeravatar
Henrik S.
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 152
Tilmeldt: søn 30. jan 2005 01:01
19
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Henrik S. »

Hvis det er til RD mener jeg virkelig at du skulle købe det originale silikoneslangessæt fra RD. Det er virkelig pengene værd og jeg har ikke fundet noget der var lige så blødt og "vibrationsstoppende" som det man kan købe fra RD. Jeg mener at det koster omkring 200,- incl. spændebånd. Husk at angive om der er til ex- eller intern.


Mvh.

Henrik S.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg har også en Red Dragon pumpe. Og har af en eller anden årsag ikke de problemmer med resonans. Jeg har smækket en 32mm rør samling på udløbet og forbundet det med resten af systemet.
Er det mine øre der er døve, eller er I andre meget sensible??


draco
Reactions:

Indlæg af draco »

Mit problem er at akvariet står i soveværelset.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg ville ikke bruge gummislange, det er ikke særligt godt i saltvand, den ædes hurtigt op af saltet. Brug enten silicone slange eller den bløde flexslange.


Brugeravatar
Henrik S.
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 152
Tilmeldt: søn 30. jan 2005 01:01
19
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Henrik S. »

Ja, men ikke resonansdæmpende til RD. Der skal man bruge silikoneslange...


Mvh.

Henrik S.
draco
Reactions:

Indlæg af draco »

Nu var jeg lige i Bauhaus hvor de havde nogle gummislanger der var 40 mm. Det har bare ikke løst mit største problem, der kommer stadig masser af små bobler ud fra udsugningen :G og jeg kan ikke finde hullet. Før kunne man høre at pumpen tog luft ind men den lyd er forsvundet nu.


Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Er du helt sikker på at det er der omkring den tager luft ind.

Ellers så af med slangen og så i med noget silikone og så lad det tørre !


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
draco
Reactions:

Indlæg af draco »

Det er meget sært, der er bare ingen ting der hjælper :roll: Kan det have noget med trykforskellen at gøre? vandet er jo under meget højt tryk inde i røret og når det så bliver sprøjtet ud gennem to smalle dyser forsvinder dette tryk pludseligt. Så virker det måske ligesom når en sodavand bruser når man åbner den. Her forsvinder trykket jo også pludseligt.


Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"