"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Interessant belysnings diskussion !

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Interessant belysnings diskussion !

Indlæg af Brian »

Jeg har læst lidt med i nogle forskellige tråde på det sidste om folk der køre med en ret begrænset belysningstid. De har som oftes blot lidt lysstofrør over så man kan se herlighederne og så bruger de kun deres HQIer en 2-3 timer maks i løbet af en dag, hvor de så lige brænder igennem.
De holder selv de mest lyskrævende sps koraller under dette lys og med fremragende resultater både vækst og farvemæssigt.

Du kan selv kigge lidt på denne tråd - http://reefcentral.com/forums/showthrea ... did=585711

Nogle af indlæggende er ganske vist lidt nørdede om hvorvidt korallerne kan udføre fotosyntese på så kort tid osv osv.

Men det er da interessant hvis det er muligt og især for os her i landet hvor el prisen er høj samt en mulighed for at skifte HQI brændere hver 4 år....

Er der nogle der har prøvet dette ? Læst om det ? Kender til det ?
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Jon
Reactions:

Indlæg af Jon »

Det lyder da rigtig spændende. Jeg vil da lige læse lidt på linket når jeg for tid...
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"