"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Osmose anlæg

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Janthomsen
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn 18. jul 2021 15:10
2
Postnummer: 4560 Vig
Saltvand siden?: 2020

Osmose anlæg

Indlæg af Janthomsen »

Hej alle.
Har brug for et godt råd vedr køb af osmose anlæg.

Mit akvarie er 1100 ltr og min sump er 350 ltr, min plan er at lave et vandskifte på ca 130 ltr om måneden, og selvfølgelig erstatte det vand der fordamper hver dag.

Hvilken anlæg kan i anbefale, har kigget på rent-postevand.dk og dette anlæg.... https://rent-postevand.dk/shop/Vandfilt ... ie/RO500SS" onclick="window.open(this.href);return false;

Indehaveren af rent-postevand.dk er en meget flink fyr, som ikke bare ville sælge mig noget udstyr uden at jeg havde sat mig ind i hvad mit behov var, han syntes at jeg skulle rådføre mig med alle jer erfarne akvarister inden jeg bestemte mig for hvilket udstyr jeg skulle købe.

Er ikke interesseret i at købe noget brugt, men har brug for et godt råd hvilken nyt anlæg i kan anbefale til mit behov...

På forhånd tak
Hilsen Jan Thomsen


Janthomsen
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn 18. jul 2021 15:10
2
Postnummer: 4560 Vig
Saltvand siden?: 2020

Re: Osmose anlæg

Indlæg af Janthomsen »

Er der virkelig ikke nogen der har en menig og råd om osmoseanlæg ?????


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Osmose anlæg

Indlæg af Tykki »

Carsten i Greve har lige fået et par paller hjem! Smut ud til ham eller send en mail ! Har lige hentet et hos ham , men har ikke fået det sat til endnu!


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Osmose anlæg

Indlæg af Carsten »

Med et 1100 liters akvarie skal du nok efterfylde ca 100 liter om ugen, måske lidt mere om sommeren. Mit gamle anlæg gik i stykker, så jeg måtte udog købe et nyt. Valget faldt på dette her https://www.osmofresh.de/osmoseanlagen/ ... x3-450-gpd" onclick="window.open(this.href);return false; Der kommer noget mere på til fragten. Anlægget fungerer fint - selvfølgelig, det er helt nyt.
Der er fordele og ulemper ved både det jeg købte og det som Rent postevand sælger. Går membranen i stykker, så er de 3 små i mit billigere at købe en en stor dyr.
Noget af det som du skal tænke over er hvor længe skal det køre ad gangen, og hvad er spildprocenten. Uanset hvad leverandøren skriver, kommer anlægget aldrig til at levere det antal liter de lover, for det er målt med det helt korrekte tryk og temperatur. Og så er spildvands raten væsenlig. Men du skal sørge for uanset hvilket anlæg du måtte vælge at få et harpiks/resin filter på. De små som nogle gange følger med er til grin, invester i et ordenligt


Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"