"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Røde flatworms

Forum for snak omkring sygdom i akvariet.
Besvar
Dannynygaard
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 24
Tilmeldt: ons 27. jan 2021 18:26
3
Postnummer: 5330 Munkebo
Saltvand siden?: 2020

Røde flatworms

Indlæg af Dannynygaard »

Har flere gange med måneders mellemrum behandlet med midlet fra salifert. Der overlever altid nogen.

Nu har jeg kørt blue vet med to hurtige behandlinger. Ved 2. Behandling døde ingen mange 48 timer tidligere. De må være immune.

Nogle der kender andre midler?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Røde flatworms

Indlæg af Carsten »

For mange år siden havde jeg et monster udbrud af dem. Inden jeg var klar til at "nuke" dem kemisk, forsøgte jeg 2 gange om ugen at suge så mange op som muligt. Det viste sig såat være en umulig opgave. Men jeg var overrasket over så hurtigt de faktisk kan bevæge sig, og at de flytter sig efter lys. Slukkede lyset over akvariet, så der kun var en spot tændt. Og selvom jeg havde suget området rent inden. Så samledes planarierne hurtigt under lyset.
Det gjorde jo så at jeg kunne suge endnu flere op, men aldrig nok.
Måtte igennem 2 behandlinger med Flatworm exit. Og aligevel overlevede nogle. Jeg købte så en seksstribet gylte, og den fik has på dem. En mandarinfisk eller en af dens fætre skulle også kunne gøre det
Dannynygaard
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 24
Tilmeldt: ons 27. jan 2021 18:26
3
Postnummer: 5330 Munkebo
Saltvand siden?: 2020

Re: Røde flatworms

Indlæg af Dannynygaard »

Tak for svar

God ide med lyset
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1470
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Re: Røde flatworms

Indlæg af Jerslev »

Hej jeg har sat en scooterblenny samt en seksstribet gylte ned i mit lille ekstraakvarium efter et voldsomt angreb. Og den strategi hjælper. Gæsterne er ved at forsvinde.
Købte de to fisk ved White Corals
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Besvar

Tilbage til "Sygdom"