"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Gammel/ syg koralvogter

Forum for snak omkring sygdom i akvariet.
Besvar
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Gammel/ syg koralvogter

Indlæg af Kasper j. »

Hej. Jeg har en koralvogter: http://www.saltvandswiki.dk/wiki/Oxycirrhites_typus" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg har haft den i 7 år og den har altid været frisk og grådig (den æder meget). Men nu er den stoppet med at spise og den er blevet meget tynd. De andre fisk opfører sig som de plejer. Vandværdierne er fine og der er ikke ændret på noget og den får det samme foder som den altid har fået, dvs. Omega 3 flakes og massstick. Er det fordi fisken er blevet gammel ?


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Gammel/ syg koralvogter

Indlæg af Carsten »

7 år er da også en pæn alder for en fisk, som formentlig var udvokset da du fik den.
Mon ikke bare dens tid er inde?


Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: Gammel/ syg koralvogter

Indlæg af Kasper j. »

Jo det tror jeg også. Hvis det var sygdom eller lign. burde de andre fisk jo også være ramt.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Gammel/ syg koralvogter

Indlæg af Carsten »

Kasper j. skrev:Jo det tror jeg også. Hvis det var sygdom eller lign. burde de andre fisk jo også være ramt.
Ikke nødvendigvis.
Jeg har haft en Chromis viridis, som jeg havde i flere år. Havde den fra str. xxx Tiny.
Den fik pludseligt nogle indvoldsorm eller lign. Maven så underlig ud på den og fisken blev tynd.
Men ingen andre fisk var berørt. Hvad det var og hvorfor det skete ved jeg intet om. Men selvom den var svag, var den nu for hurtig til at lade sig fange.
Og en dag var den blot væk


Besvar

Tilbage til "Sygdom"