"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hvad kan dette være??

Forum for snak omkring sygdom i akvariet.
Besvar
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: tirs 2. okt 2012 17:46
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2007

Hvad kan dette være??

Indlæg af Mikki »

Her for en månedes tid siden mistede jeg min hvid brystet kirug. Denne fisk havde dagende op til sin død steder på dens hale og finner der så ud til at være spist, (Dog er det ikke dette der er under mistanke for dens død) nu her de sidste par dage har jeg lagt mærke til at min Amphiprion ephippium(klown) og min gule Kirug også har mærker i finnerne som om der er spist af dem?? hvad F..... kan dette være?? i baljen har jeg af min viden 1 gul kirug. 3 cromiser. 1 Amphiprion ephippium klown. 1 Labroides dimidiatus(pudse fisk). 1 Lysmata amboinensis (Reje) og koreller ?
Har haft taget en sten op fra sumpen og puttet i min balje hvor jeg om natte kan se dirverse orme kan disse være synderen??
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier ;)
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvad kan dette være??

Indlæg af MoG »

Lyder som om de har været lidt oppe at slås!
Jeg havde på et tidspunkt en hugo der var efter de andre.. Bla den gule kirurg blev bidt i finnerne.. Så der var decideret huller!
Skal ikke kunne sige om det er tilfældet hos dig.. Men det kunne godt tyde på at der er en eller anden der deler øretæver ud!
Morten
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: tirs 2. okt 2012 17:46
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2007

Re: Hvad kan dette være??

Indlæg af Mikki »

Okay det kunne jo godt være tilfældet. Syntes bare min Hugo er rimelig fredlig i forhold til de andre. Havde lidt tænkt at det virker til at ske om natten. og troede måske det var rejen der var blevet lidt kanibal;)
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier ;)
Brugeravatar
KasperT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: ons 17. okt 2012 16:53
11
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvad kan dette være??

Indlæg af KasperT »

Mine kan også godt have lidt i den stil hvis er blevet udsat for stress en dag.
Det er sjældent med har oplevet det et par gange. Fx når der kommer en ny fisk til.
/Kasper

Website: Reef App
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2924
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Hvad kan dette være??

Indlæg af Gino »

Tag lige et billede?

Kan sagtens være finnerne flosser af sig selv pga af flere ting... lig lige billede ind.

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: tirs 2. okt 2012 17:46
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2007

Re: Hvad kan dette være??

Indlæg af Mikki »

Sætter lige nogle ind når jeg kommer hjem;)
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier ;)
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvad kan dette være??

Indlæg af MoG »

Jeg tror Stadig på det er fordi der bliver delt øretæver ud af Señor Hugo!

Ikke sikkert selvfølgelig .. Men det er fuldstændig de samme symptomer som jeg oplevede dengang.. De ka være nogle skiderikker ..
Morten
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1560
Tilmeldt: man 22. okt 2007 19:06
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Re: Hvad kan dette være??

Indlæg af Thue »

Jeg tror mere på bakterie angreb, i form for finne råd, men der er mange muligheder. Så et billed kan måske hjælpe lidt på vej.
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: tirs 2. okt 2012 17:46
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2007

Re: Hvad kan dette være??

Indlæg af Mikki »

Thue hvad er behandlingen for det ?? skal nok lige få lagt et billede ind. kan se efter jeg er kommet hjem at min klown har noget whit på sig også. men den er begyndt at bruge min Duncanopsammia i stedet for hammercoralen. så det med de hvide pletter kan vel være det ik? de andre er super fitt 4 fight. 10 min så er der billeder
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier ;)
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1560
Tilmeldt: man 22. okt 2007 19:06
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Re: Hvad kan dette være??

Indlæg af Thue »

De hvide pletter, er højst sandsynligt parasitter, prøv og søge under ich eller velvet på nettet så kommer der en masse frem du kan sammenligne med, finne råd er desværre en lidt følge sygdom af de overstående angreb.

Behandling er ikke noget man bare lige springer ud i desværre, der er du nød til og læse en masse omkring emnet, for det må overhoved ikke foregå i dit akvarie. Det skal foregå i et sepereat akvarie der kører selvstændigt.

Pt skal du kigge på din vandkvalitet og sørge for alt er stabilt samtidig med du sørger for de får en del mad i sig uden det går ud over vandet. Og så skal de have ro, men hvis det er velvet så overlever de det højst sandsynligt ikke.

Håber på det bedste
Besvar

Tilbage til "Sygdom"