"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

En slags bounce mushroom?

Forum hvor du kan se og vise billeder.
Besvar
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

En slags bounce mushroom?

Indlæg af Jones »

Jeg gætter på at denne er i familie med bounce mushrooms, men kan nogen hjælpe med et navn og fortælle mig mere om den. Jeg har også slået billedet op i min akvarietråd, men tænker at flere ser det her.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


o_O
Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: En slags bounce mushroom?

Indlæg af thni »

En bounce er jo sådan set bare en ricordia med en "defekt". Jeg har læst noget om at bilisterne måske kan forekomme ved for meget lys i et specielt spektrum, men dette vides ikke endnu. Det er stadig en gåde hvordan boblerne kommer... Så for at finde ud af hvad det er for en, så skal du kigge på ricordia typer. Her kan jeg ikke hjælpe :) flot er den, men kan slet ikke forstå hyped som der er i USA for tiden :)


Mvh Thomas
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: En slags bounce mushroom?

Indlæg af Allan M »

thni skrev:En bounce er jo sådan set bare en ricordia med en "defekt". Jeg har læst noget om at bilisterne måske kan forekomme ved for meget lys i et specielt spektrum, men dette vides ikke endnu. Det er stadig en gåde hvordan boblerne kommer... Så for at finde ud af hvad det er for en, så skal du kigge på ricordia typer. Her kan jeg ikke hjælpe :) flot er den, men kan slet ikke forstå hyped som der er i USA for tiden :)
Bounce tvivler jeg er en Ricordea, nok mere en Rhodactis.


Life is a beach and then you dive.
Brugeravatar
thni
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 646
Tilmeldt: tors 9. okt 2014 12:34
9
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2014

Re: En slags bounce mushroom?

Indlæg af thni »

Allan M skrev:
thni skrev:En bounce er jo sådan set bare en ricordia med en "defekt". Jeg har læst noget om at bilisterne måske kan forekomme ved for meget lys i et specielt spektrum, men dette vides ikke endnu. Det er stadig en gåde hvordan boblerne kommer... Så for at finde ud af hvad det er for en, så skal du kigge på ricordia typer. Her kan jeg ikke hjælpe :) flot er den, men kan slet ikke forstå hyped som der er i USA for tiden :)
Bounce tvivler jeg er en Ricordea, nok mere en Rhodactis.
Ja sorry. Har du helt ret i :)


Mvh Thomas
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: En slags bounce mushroom?

Indlæg af crazy seahorse »

De der bounce mushroom der er hypede over there, er Rhodactis typer.
De sælges til fuldstændig uforståelige priser. Der var lige en tråd om det på R2R.
http://www.reef2reef.com/threads/would- ... ly_11_2016" onclick="window.open(this.href);return false;

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: En slags bounce mushroom?

Indlæg af Jones »

Jeg ved godt at bounce mushrooms er Rhodactis sp.

En har gættet på at mine er st. thomas skiver, men føler jeg mig ret sikker på at det ikke er. Polypperne ser anderledes ud.

I forhold til bounce mushrooms, så er det jo interessant, at mine har præcis samme bobler, blot langs kanten. Så genetisk set er boblerne jo naturligt forekommende hos visse rhodactis skiver. Endvidere kan jeg tilføje at de ikke står i kraftigt lys. Lyset var heller ikke voldsomt hos ham jeg købte dem af. Var de skabt af lyset forestiller jeg mig også, at de ville poppe op mere tilfældigt og ikke kun langs kanten. Både store og helt små nye skiver har boblerne.


o_O
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: En slags bounce mushroom?

Indlæg af Anden »

Det er 100% sikkert ik st.thomas da de er født med bobler og de har ik kun bobler i sider men over det hele.
Bounce ved jeg ik noget om.


Billede
Besvar

Tilbage til "Billeder"