"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Lille video fra Hurghada

Forum hvor du kan se og vise billeder.
Besvar
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Lille video fra Hurghada

Indlæg af PoulD »

Har lige fået annulleret vores nytårstur til Sharm :-( Det er anden rejse vi har fået annulleret indenfor de sidste 3 uger. Den første tog vi til Hurghada i stedet. Troede aldrig jeg skulle komme til at savne russerne men. . . normalt er 75% af alle turister i Egypten fra Rusland og når de ikke er der, er der dælme stille. Der var godt nok en del kinesere (især i Cairo var der mange), men kineserne dykker tydeligvis ikke. Den ene dag følte jeg mig som en milliardær for, bortset fra en besætning på 4 mand + 1 dykkerguide, var jeg den eneste i en kæmpe dykkerbåd certificeret til 35 passagerer. Kæmpe tilsætning for dem, men de ville hellere sejle end sove. Tør slet ikke tænke på de stakkels mennesker i Sharm hvor der slet ikke er en eneste turist, og i modsætning til Hurghada er der intet andet at leve af der end turisme :G .

Det blæser en del i Hurghada der ikke som Sharm ligger i læ af høje bjerge mod nord. Vildt høje bølger enkelte dage. Det mærkes overhovedet ikke under overfladen, men den ene dag var det godt nok voldsomt, da vi kom op efter 2. dyk. Vandet var pænt varmt for årstiden med en temperatur på 27 gr. C. Der var rigtig mange muræner, også nogle der var meget store. Så også 6-7 hajer, men desværre først 30 sekunder efter vi havde afsluttet et dyk. De cirklede rundt i overfladen tæt ved båden.

Jeg tog ikke ret mange billeder denne gang, men forsøgte i stedet at tage lidt video:

I 1080p: https://www.youtube.com/embed/cmzgeAtBbC8?vq=hd1080

I 720p: https://www.youtube.com/embed/cmzgeAtBbC8?vq=hd720

En af de mindre muræner:
Billede


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
dyr200
Reactions:

Re: Lille video fra Hurghada

Indlæg af dyr200 »

fandme nogle fede optagelser poul og ville ønske det var mig der havde lavet det dyk :) god jul


Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: Lille video fra Hurghada

Indlæg af nbd »

Ingen russisk havfrue :( Far er skuffet


ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Lille video fra Hurghada

Indlæg af ole kekkonen »

Fedt,Ren Meditation:)


nybegynder
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 562
Tilmeldt: tors 26. feb 2009 08:37
15
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: 2860 Søbog

Re: Lille video fra Hurghada

Indlæg af nybegynder »

fed balje du har der.....


Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Lille video fra Hurghada

Indlæg af Mic4700 »

Flot Napoleon ,(Cheilinus Undulatus) En af mine absolutte yndlings fisk og snorkle/dykke med , Flot film. :GO


Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 883
Tilmeldt: man 11. maj 2015 14:42
8
Postnummer: 5792 Årslev
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Re: Lille video fra Hurghada

Indlæg af Tutter »

Rigtig flot film.


Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Lille video fra Hurghada

Indlæg af Hareskov »

Fantastisk film, super arbejde Poul :GO :GO


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Lille video fra Hurghada

Indlæg af PederP »

Virkelig en flot film Poul :)

Hvilket kamera har du optaget med?


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Lille video fra Hurghada

Indlæg af PoulD »

Er ikke selv tilfreds. Har haft en del om ørene, men det er over en uge siden vi er kommet hjem og det ser ikke ud til der bliver mere lege tid inden jul, så i aftes skulle det altså være.

For at spare tid satte jeg redigeringssoftwaren til auto WB. Det var en fejl. Det så nogenlunde ud i redigeringssoftwaren, men det gør det ikke i resultatet. Napoleon skal jo ikke være grøn og det er heller ikke meningen, at hvidbalancen skal stå og svinge.

Kameraet er et Sony α6000. Første gang det skulle prøves (bortset fra en kort test herhjemme på få meter vand). De faste billeder er gode synes jeg, men har kun taget få stykker, for jeg har taget masser af billeder med mit gamle Sea & Sea så nu skulle jeg prøve video. Tror dog jeg har en del at lære endnu :-) Min domeport /vidvinkel lækkede ved 15 meter på første dyk, så det hele er optaget med et standard zoom objektiv (det var dog bare en O-ring der sad forkert i porten, den er fixet nu) .


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Lille video fra Hurghada

Indlæg af peder »

Jeg nød sku' videoen, fik et helt flashback fra jeg var i Sharm:-)


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1165
Tilmeldt: fre 10. mar 2006 12:52
18
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: 4600

Re: Lille video fra Hurghada

Indlæg af joekill »

Fedt poul , det er en flot video !!
ja det ser dejligt bekendt ud i det farvand, - der har jeg også selv lavet mange bobler :)


:whistle: 200x60x60 = 720L
Besvar

Tilbage til "Billeder"