"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Nyopstartet akvarie aftenbelysning og brækende bølge

Forum hvor du kan se og vise billeder.
Besvar
Christian J
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 37
Tilmeldt: lør 12. sep 2015 06:35
8
Postnummer: 2000 Frederiksberg
Saltvand siden?: 2015

Nyopstartet akvarie aftenbelysning og brækende bølge

Indlæg af Christian J »

Beklager iPAD kvaliteten. se link.

" onclick="window.open(this.href);return false;


ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Nyopstartet akvarie aftenbelysning og brækende bølge

Indlæg af ole kekkonen »

tillykke!kæmpe balje,skal det ikke sand i?


Christian J
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 37
Tilmeldt: lør 12. sep 2015 06:35
8
Postnummer: 2000 Frederiksberg
Saltvand siden?: 2015

Re: Nyopstartet akvarie aftenbelysning og brækende bølge

Indlæg af Christian J »

Tak:-), jo, men jeg hørte at det var lidt nemmere at styre uden sand i starten og det er stadig igang med 2. brun algefase efter jeg byggede det endeligt op. Jeg måtte udskyde tilkoblingen til sumpen nedenunder, der ellers var tilgroet med algegræs, da jeg glemte at slukke for postevandet, der havde fyldt koldt vand på i en halv dag!!! (jeg har heldigvis overløb på sumpen forbundet med kloakken:-). Alle mine makroalger (caulerpa) var visnet (brunt/gennemsigtigt dagen efter og dermed var mit "Nitrat/P-biofangertæppe" færdigt op måtte starte forfra. Nu er det slut med at fylde hanevand direkte på, da jeg ved at jeg glemmer at slukke før eller senere. Jeg glad for at jeg er hoppet ud i saltvandet, men det kræver også noget mere og kan vælte på ganske kort tid, når man er uforsigtig.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Nyopstartet akvarie aftenbelysning og brækende bølge

Indlæg af Carsten »

Hvor stort er akvariet? Synes ikke det ser ud til at der er nogen stor cirkulation i akvariet


Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Nyopstartet akvarie aftenbelysning og brækende bølge

Indlæg af Anden »

Det bliver spændende at følge med i.
jeg tror det er nemmere at styre opstart og det første år med bundlag i og hvis det bliver for beskidt kan det jo fjernes men mens det er der styre det ph kh ca og andre værdiger der kan buffes, bare man ik vælger for fint bundlag, men det er bare en ide jeg har men jeg har ik den store erfaring i bar bund da jeg ik kan holde mine små akvarier uden bundlag i.


Billede
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Nyopstartet akvarie aftenbelysning og brækende bølge

Indlæg af PoulD »

Jeg ved det ikke, men hvis du venter med at komme sand i til indkøring er overe, er der så ikke risiko for at skulle igennem en indkøringscyklus mere når du kommer sand i?

Er det med vilje, at den ene cirkulationspumpe trækker så meget luft?


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Christian J
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 37
Tilmeldt: lør 12. sep 2015 06:35
8
Postnummer: 2000 Frederiksberg
Saltvand siden?: 2015

Re: Nyopstartet akvarie aftenbelysning og brækende bølge

Indlæg af Christian J »

Hej med jer
1200L bliver koblet til 200L sump, når den er genindkørt efter lille ferskvandspåfyldningsuheld.

Pt. kører der 2x 10000L/t og 2x 6000L/t tunze cirk. med sekventiel indstilling (de kører på skift 5 sek. parvise. Det er med vilje den tager luft ind, da det minder mig om mine skorkelture, hvor man kan se hvor meget luft, der piskes rundt i vandet, når selv små bølger knækker. Da det står i mit eget lille kælderrum kan konen ikke blive generet af larmen, fra luftintaget;-). Mit eneste problem pt. er at mine store tanglopper/Gammarus synes at falde halvdøde ned i midterzonen af akvariet, når de når voksenstørrelsen!? De bevæger sig stadig en smule inden de dør helt. Jeg kan se alle mellemstørrelserne af Gammarus på mine LS. Jeg har troet at de bliver ødelgt og dør, når de har været en tur i Tunze pumperne, men det er jeg ikke sikker på???


Besvar

Tilbage til "Billeder"