"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Mit nye undervands kamera

Forum hvor du kan se og vise billeder.
Besvar
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Mit nye undervands kamera

Indlæg af PoulD »

Jeg vil da også gerne starte med at undskylde fordi jeg opretter en tråd der ikke er en salgsannonce :wink:

Jeg blev grimt misundelig i sommers, da min datter med et action kamera til 500 kr. optog video i langt højere opløsning end jeg kunne med mit Sea & Sea kamera. Så nu har jeg soldet alle mine sparepenge og lidt til på et nyt UV kamera (Sony alfa 6000). Det skulle selvfølgelig lige prøves i baljen en gang. Det var slet ikke nemt, jeg havde ikke lyst til at dyppe hele roen i baljen og huset fylder i øvrigt også så der ikke er 2 cm mere plads. Jeg kunne derfor ikke rigtig se hvad jeg foretog mig, men disse 2 blev da acceptable synes jeg:
Billede
Billede

Nu jeg var i gang tog jeg også lige et par stykker udefra den anden side af glasset:
Billede
Billede
Billede

Kæresteparret her er aldrig ret langt væk fra hinanden i mere end få minutter ad gangen :heartlove::
Billede
Billede


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 883
Tilmeldt: man 11. maj 2015 14:42
8
Postnummer: 5792 Årslev
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Re: Mit nye undervands kamera

Indlæg af Tutter »

Flotte billeder :GO hvad er den blå for en?


Brugeravatar
pitt
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 227
Tilmeldt: lør 22. jan 2011 15:29
13
Postnummer: 8722 Hedensted
Saltvand siden?: 2011

Re: Mit nye undervands kamera

Indlæg af pitt »

[quote="PoulD"]Jeg vil da også gerne starte med at undskylde fordi jeg opretter en tråd der ikke er en salgsannonce :wink:

Ja hvordan kan du finde på det :crybaby:

Men ok fedt at se noget andet, og tak et par fede fotos. :GO


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Mit nye undervands kamera

Indlæg af PoulD »

Tutter skrev:Flotte billeder :GO hvad er den blå for en?
Takker. Den blå er en Acalycigorgia aka Blueberry gorgonia. Mange vil sige den er umulig at holde i et akvarium, og på den lange bane er det formentlig også helt korrekt. Jeg har dog haft den nogle måneder og den står flot endnu. Den får vildt meget blæst fra både en Gyre150 og en 6095 og bliver håndfodret hver morgen når jeg står op, når jeg kommer hjem fra arbejde og lige inden jeg går i seng.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 883
Tilmeldt: man 11. maj 2015 14:42
8
Postnummer: 5792 Årslev
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Re: Mit nye undervands kamera

Indlæg af Tutter »

PoulD skrev:
Tutter skrev:Flotte billeder :GO hvad er den blå for en?
Takker. Den blå er en Acalycigorgia aka Blueberry gorgonia. Mange vil sige den er umulig at holde i et akvarium, og på den lange bane er det formentlig også helt korrekt. Jeg har dog haft den nogle måneder og den står flot endnu. Den får vildt meget blæst fra både en Gyre150 og en 6095 og bliver håndfodret hver morgen når jeg står op, når jeg kommer hjem fra arbejde og lige inden jeg går i seng.
Den er godt nok også smuk :y lyder da til du gør det godt for den. :clap:


Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1383
Tilmeldt: man 30. aug 2010 12:50
13
Postnummer: 4780 Stege
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Stege

Re: Mit nye undervands kamera

Indlæg af Chrissy62 »

Wow, Poul. Vilde billeder. Sindsyge koraller :)


Mvh
Christina Frisdahl Faurbye

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 861
Tilmeldt: tirs 29. maj 2012 10:43
11
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Re: Mit nye undervands kamera

Indlæg af Michael_F »

Er det tangnåle? Kæresteparret tænker jeg på :)


Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 759
Tilmeldt: tors 2. aug 2012 10:34
11
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Re: Mit nye undervands kamera

Indlæg af FEM64 »

:GO Det nye legetøj gør det sgu godt. Vildt flotte billeder og farver. Er du gal hvor nogle farver? :)

Elsker bare de billeder som er super tæt på og viser polypperne.


[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: Mit nye undervands kamera

Indlæg af jonas _sandager »

Hej Poul.
Virkelig flotte billeder, og ja, koraller også :GO

Det slår mig, at det virker til at der er mere knald i farverne på billederne uden for glasset. Er det bare et spørgsmål om motivernes farve, eller skyldes det mon kamera eller noget helt tredje? :-)


Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Mit nye undervands kamera

Indlæg af Anden »

Flotte foto og fine fisk.


Billede
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Mit nye undervands kamera

Indlæg af PoulD »

Tak for de pæne ord allesammen

@Mickael_F: Mjoe, men tangnål er IMHO en lille smule misvisende for denne slags, fordi de i modsætning til mange andre nålfisk netop ikke lever i tang eller søgræs, men derimod i toppen af koralrev. Nålfisk (eller nålefisk) er nok det bedste danske navn.
Omend de hænger ud sammen og er særdeles glade for hinanden er det faktisk, hvis jeg skal være pernittengryn, ikke helt præcis samme slags. Den ene er en Corythoichthys haematopterus og den anden er en Corythoichthys instinalis.
Tror ikke man kan få dem til at spise andet end levende foder, så de er en smule krævende at holde.

@Jonas: Billederne udenfor er godt nok taget med et andet kamera. Kan ikke afvise at det kan spille ind, men jeg tror det nu ikke. De er alle taget i raw og det eneste der er justeret på er hvid balancen. Den blasto som er taget udefra har virkelig sindssygt vilde farver. Nu står den måske også heldigt for lyset, men jeg tror faktisk den må være bio-fluorescerende.

Jeg købte da forresten også en ny fancy videolampe som også kan lyse med ultraviolet lys og jeg skal komme efter dig. Jeg syntes ikke jeg havde noget at bruge det til så jeg ville ikke købe et UV-pass filter, men så fik jeg det med for en pris jeg ikke kunne sige nej til. Ku' da være jeg ved lejlighed skulle lave et natdyk i baljen og prøve det :-)


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Mit nye undervands kamera

Indlæg af Gino »

Det er godt nok super fedt med sådanne billede uden et åndsvagt frontglas:-)


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
jonas _sandager
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1505
Tilmeldt: lør 27. okt 2012 15:09
11
Postnummer: 8260 Viby Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: Mit nye undervands kamera

Indlæg af jonas _sandager »

PoulD skrev: @Jonas: Billederne udenfor er godt nok taget med et andet kamera. Kan ikke afvise at det kan spille ind, men jeg tror det nu ikke. De er alle taget i raw og det eneste der er justeret på er hvid balancen. Den blasto som er taget udefra har virkelig sindssygt vilde farver. Nu står den måske også heldigt for lyset, men jeg tror faktisk den må være bio-fluorescerende.
Lige for en sikkerheds skyld, så må du endelig ikke misforstå mig. Jeg antyder ikke at der skulle være "snyderi" med i spillet (hvilket jeg nu slet ikke mener at photoshop nødvendigvis er). Det slog mig bare at de koraller du har taget billeder af fra inden i akvariet, på en eller anden måde mere ligner billeder fra de rigtige koralrev - altså dem ude i havet. Det er sjældent at de har de helt vanvittige farver, vi kan få frem i vores akvarier, men de ser ofte en anelse mere "blege" ud, som nu din hammerkoral og blastoen. Men det lyder til at det er det rene tilfælde, og mest handler om korallerne der er fotograferet (eller min indbildningskraft :dizzy: ).

Det kunne i hvert fald være fedt med et "natdyk"


Besvar

Tilbage til "Billeder"