"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Et nyt medlem af familien.

Forum hvor du kan se og vise billeder.
Besvar
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Et nyt medlem af familien.

Indlæg af Lord Mike »

Et par billeder af en a de nye medlemmer i familien, en imperator som er igang med sin udfarvning. Har også fået mig en lille Pomacanthus xanthometopon som dog ikke er særlig fotogen endnu desværre så ingen billeder af denne.
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4663
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Et nyt medlem af familien.

Indlæg af Anders månsson »

Flot Michael!
Det er en super fisk og spændende med de kejsere som de skifter farve med tiden! Det bliver spændende at følge...
Du er ferm med det kamera!
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Et nyt medlem af familien.

Indlæg af Lord Mike »

Anders månsson skrev:Flot Michael!
Det er en super fisk og spændende med de kejsere som de skifter farve med tiden! Det bliver spændende at følge...
Du er ferm med det kamera!
Mange tak Anders :beer:

Ja der er altså noget over de kejserfisk udover lige deres mega flotte farve-kombinationer som ikke ses hos andre fisk i denne hobby, at de så også skifter deres pragt gør ikke disse fisk mindre se-værdi. Forbandet over at de ikke kan gå sammen med vores elskede koraller :(
Brugeravatar
pernoe1
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 575
Tilmeldt: tirs 26. feb 2008 22:58
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hillerød

Re: Et nyt medlem af familien.

Indlæg af pernoe1 »

Flotte fisk, jeg havde selv en Pomacanthus xanthomethopon i 2 år, og oplevede dens udfarvning. En virkelig smuk fisk som jeg ikke synes man ser så ofte i butikkerne....

Stort tillykke med dem, jeg glæder mig til at følge dem.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Et nyt medlem af familien.

Indlæg af Lord Mike »

pernoe1 skrev:Flotte fisk, jeg havde selv en Pomacanthus xanthomethopon i 2 år, og oplevede dens udfarvning. En virkelig smuk fisk som jeg ikke synes man ser så ofte i butikkerne....
Jo tak Christian, vil lige høre dig omkring hvor lang tid selve udfarvningen tog på denne fisk. Jeg har trods alt ikke nogen erfaring vedr. hold af kejser-fisk i dette stadie (udfarvning), så kom endelig med noget info :GO
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Et nyt medlem af familien.

Indlæg af Birkefeldt »

Tillykke med dine fisk! En flot imperator du har fået fat i. Hvor stor er den ca nu i cm? Glæder mig også til at din xanthometopon bliver lidt mere fotogen. :wink:
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Et nyt medlem af familien.

Indlæg af Lord Mike »

Birkefeldt skrev:Tillykke med dine fisk! En flot imperator du har fået fat i. Hvor stor er den ca nu i cm? Glæder mig også til at din xanthometopon bliver lidt mere fotogen. :wink:

Vil tro at den er omkring 12-13 cm.
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 946
Tilmeldt: tors 7. feb 2008 18:46
16
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Re: Et nyt medlem af familien.

Indlæg af MiksBiks »

Lækkert at se, og udfarvningen er jo fint i gang. Kan sige min impiraton tog ca to år om at blive færdig. Vildt fedt at følge. Den bliver desværre sat til salg lidt senere iaften, sammen med resten :G :G :G

Håber jeg kan, og du kan få tid næste gang jeg er på øen til at komme forbi og se :beer: :y :beer:

Super fisk :f2: :f3:
Mvh Michael
Brugeravatar
Limatho
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 565
Tilmeldt: tors 18. sep 2008 18:10
15
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2004

Re: Et nyt medlem af familien.

Indlæg af Limatho »

WHAT?!?!?! Nedligger du?
Hvorfor har jeg kun 3 pisse ferskvandsfisk når jeg nu så gerne vil have dragefisk, kejsere og kiruger?
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Et nyt medlem af familien.

Indlæg af Lord Mike »

MiksBiks skrev:Lækkert at se, og udfarvningen er jo fint i gang. Kan sige min impiraton tog ca to år om at blive færdig. Vildt fedt at følge. Den bliver desværre sat til salg lidt senere iaften, sammen med resten :G :G :G

Håber jeg kan, og du kan få tid næste gang jeg er på øen til at komme forbi og se :beer: :y :beer:

Super fisk :f2: :f3:
Det er sgu trist læsning at du er nød til at lukke ned, det er så surt som det nu kan være men det har vi jo snakket om tidligere. Håber du kan få dette gjort i så god orden og smertefrit som muligt :( At det tager ca. 2 år at skifte dragten kommer faktisk lidt bag på mig da jeg faktisk troede det gik lidt hurtigere men så fik jeg da lært dette også :beer:

Michael du skal være velkommen til at kigge forbi når du kommer over til "øen" :y
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 946
Tilmeldt: tors 7. feb 2008 18:46
16
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Re: Et nyt medlem af familien.

Indlæg af MiksBiks »

Lord Mike skrev:
MiksBiks skrev:Lækkert at se, og udfarvningen er jo fint i gang. Kan sige min impiraton tog ca to år om at blive færdig. Vildt fedt at følge. Den bliver desværre sat til salg lidt senere iaften, sammen med resten :G :G :G

Håber jeg kan, og du kan få tid næste gang jeg er på øen til at komme forbi og se :beer: :y :beer:

Super fisk :f2: :f3:
Det er sgu trist læsning at du er nød til at lukke ned, det er så surt som det nu kan være men det har vi jo snakket om tidligere. Håber du kan få dette gjort i så god orden og smertefrit som muligt :( At det tager ca. 2 år at skifte dragten kommer faktisk lidt bag på mig da jeg faktisk troede det gik lidt hurtigere men så fik jeg da lært dette også :beer:

Michael du skal være velkommen til at kigge forbi når du kommer over til "øen" :y
Det ska nok gå med lukningen og opstart. Selvom jeg synes det er skide træls og alle de timer der kommer til at gå, så er det jo meget hyggeligt at få sat et akvarie op. Når nu jeg skal finde noget positivt i det :beer: :beer:

Troede også det ville tage kortere tid. Men det var tiden det tog før jeg sådan selv synes at nu var den der. Men den var slet ikke begyndt da jeg fik den, og det er din da så det kan da være det går lidt hurtigere :sneaky2: :sneaky2:
Mvh Michael
Brugeravatar
pernoe1
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 575
Tilmeldt: tirs 26. feb 2008 22:58
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hillerød

Re: Et nyt medlem af familien.

Indlæg af pernoe1 »

Hej Michael.

Min kejser var 1½ år om at udfarve, men jeg mener at det muligvis går hurtigere, hvis den går sammen med andre kejsere...
Min var den eneste, men det var fedt at se den skifte farve, det var først omkring hale og mund, derefter resten af kroppen.

Mange hilsner
Christian
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: Et nyt medlem af familien.

Indlæg af Lord Mike »

pernoe1 skrev:Hej Michael.

Min kejser var 1½ år om at udfarve, men jeg mener at det muligvis går hurtigere, hvis den går sammen med andre kejsere...
Min var den eneste, men det var fedt at se den skifte farve, det var først omkring hale og mund, derefter resten af kroppen.

Mange hilsner
Christian
Tak for info Christian :GO

Det er ikke fordi at jeg gerne vil have det skal gå så hurtig som muligt, da jeg nok som mange andre kejser-fanatikere elsker denne forvandling og det spændene ved at følge dette :hehe:
Besvar

Tilbage til "Billeder"