"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Fastsættelse af skiveanemone

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1204
Tilmeldt: tors 24. feb 2005 20:53
19
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Fastsættelse af skiveanemone

Indlæg af jakobvillien »

Hejsa
Kan skiveanemoner fastsættes i så fald de løsrives? Jeg har en skiveanemone som har sluppet sit greb halvt, jeg spekulerer bare på hvis jeg rumsterer rundt på stenene og den falder af, vil den så selv gribe fat på noget nyt?

vh Jakob
Brugeravatar
Christian
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 258
Tilmeldt: søn 23. jan 2005 20:56
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: NORGE BERGEN

Indlæg af Christian »

Jepp, det kan de, jeg har festet løsnede anemoner, det er viktig å forsøke å finne årsaken til at den har løst seg fra der den sto, er det: for sterke strømmninger, for mye/lite lys, når du har en ide, kan du prøve å sette den et sted der du antar at den vil slå seg til ro.
Det jeg har gjort er å løsne siste fliken med å blåse vann med en Maxijet sirkulasjons pumpe mot roten der den henger seg fast, og når den så er løs har jeg presset den meget lett mot den nye adressen i ca 15minutter, da henger de såpass fast at du kan slippe den, om den nå ikke liker seg der så finner du en ny plass på samme måte, de to jeg har flyttet på, henger der på samme plassen den dag i dag, 1,5 år etter.

Faller den ned vil den gripe seg fast på nytt, men hvor den finner feste er ikke godt å vite, det er etter min mening greit å montere den på et sted hvor den kan sees.

PS dette er min erfaring og ikke eksakt vitenskap...

Mvh
Christian...
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1204
Tilmeldt: tors 24. feb 2005 20:53
19
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af jakobvillien »

okay... det lyder interessant. Det vil jeg prøve.
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"