"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Bta anemoner og vandværdier og reaktion

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
sydsjælland
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 335
Tilmeldt: ons 9. feb 2011 14:38
13
Postnummer: 4760 Vordingborg
Saltvand siden?: 2010

Bta anemoner og vandværdier og reaktion

Indlæg af sydsjælland »

Hej Forum

Jeg henvender denne tråd til folk som holder bobbletip anemoner i enten større stil eller har studeret dem over længere tid med forskellige værdier.
Selvfølge lig i håb om at blive lidt klogere og få lidt råd og hjælp.

For 6-8 år siden havde jeg nogle stykker rød og grønne bta - men mit fokus var på andre koraller og fisk - aldrig haft problemer eller nogle døde.
Nu har jeg 2 akvarier på ca120l og 12-14 stk bta i forskellige farver - Dog har jeg denne gang oplevet problemer ind i mellem - damm irriterende når mit næste akvarie skal være et klovne og bta akvarie på 350 liter som snart skal igang.
Mine grønne + tidligere yellowtip bliver pludselig sure skrumper ind og begynder at gå i opløsning. Det er 4 gang det sker inde for de sidste 2 år ???
Ikke de røde og rødbrune som jeg har flest af klart nok.
Mine værdier er ofte i den høje ende med po4 og no3 til gengæld har jeg svært ved at trække mg op - Dog har jeg måske lige fået banket no3 for hurtigt eller for meget ned. Efter en død fisk og po4 på 0,7 samt no3 på omkring 50 : rowhaphos og alge reaktor på fra (50) ned til (2) på 14 dage med min alge reaktor, po4 stadig høj på 0,5. min mg på 1100 og ca på 350. (bare rolig jeg har ingen sps)
Har jeg for mange bta som bekæmper hinanden kemisk Rød / grønne varianter ?
Nogle skriver de at bta trives bedre med høj mg ? - er der nogle erfaringer med dette i forhold til bta. ?
Jeg dosere jod og koralboost / aminosyre en gang pr måned i meget begrænset omfang. ?
Gode råd og tips søges som bygger på jeres egne studier / erfaringer :-)
Hjælp ellers deler jeg dem sku op så der kun er røde i 1 akvarie og grønne i et andet - gab og hvad fan gør jeg så når de skal over i det store.
:-)
sydsjælland
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 335
Tilmeldt: ons 9. feb 2011 14:38
13
Postnummer: 4760 Vordingborg
Saltvand siden?: 2010

Re: Bta anemoner og vandværdier og reaktion

Indlæg af sydsjælland »

:-) Bubbletip nørder hvor er i ?
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"