"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Det virker sgu.

Her kan der nørdes om alt vedr Gorgonia.
Masser af billeder og info/vidensdeling om vandbevægelse, lys, farvetuning, vandværdier osv osv
Besvar
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Det virker sgu.

Indlæg af crazy seahorse »

Jeg nævnte i erfaringstråden at jeg havde købt en Gorgonia der er lidt speciel.
Den er ret flad og har små polypper på kanterne. Den bliver nemt overvokset af alger, som den klarer på en spektakulær måde.
Den trækker polypperne ind og så afstøder den det yderste lag med algerne. Så står den fin igen og polypperne kan komme ud.
Jeg nævnte i tråden at jeg gerne ville se det med egne øjne. Nu har jeg set det.
Pterogorgia spp. Jeg håber at polypperne bliver større. Får den større polypper, skal jeg nok prøve at huske at lægge et billede ind.
Pterogorgia spp. Jeg håber at polypperne bliver større. Får den større polypper, skal jeg nok prøve at huske at lægge et billede ind.


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Det virker sgu.

Indlæg af crazy seahorse »

Jeg nævnte, at jeg ville lægge et billede ind med større polypper.
De er nu ikke specielt store, men de er bare så fine og korallen står så smukt.
Billedet ligger også i erfaringstråden, men så er det samlet.
[center]
Sorry for spaming, men jeg er bare så begejstret over den. Har søgt lidt rundt og er kommet frem til, at der sandsynligvis er tale om Pterogorgia citrina. Den er fra Bahamas og Caribien.
Sorry for spaming, men jeg er bare så begejstret over den. Har søgt lidt rundt og er kommet frem til, at der sandsynligvis er tale om Pterogorgia citrina. Den er fra Bahamas og Caribien.
[/center]


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Emils Far
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 236
Tilmeldt: tors 21. okt 2010 16:25
13
Postnummer: 9320 Hjallerup
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: NORDJYLLAND

Re: Det virker sgu.

Indlæg af Emils Far »

Fedt Erik, det skulle hvis være en af de nemme gorgonian. Har du en fornemmelse af det? Du må meget gerne lave en tråd om Gorgonians, lyder til du har flere. Er selv vild med den måde de skaber liv i akvariet. Hilsen Reenberg


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Det virker sgu.

Indlæg af crazy seahorse »

En lille opfølgning på mit Gorgonia projekt.
Det er lykkedes mig at få fingre i en art jeg har ledt efter i et stykke tid.
Den er i familie med den jeg har nævnt ovenfor. Den skiller sig af med overvoksende alger på samme måde.
Forskellen på dem er, udover den åbenlyse, at den er purple, så har den y eller x formede grene og stamme. Polypperne kommer så ud i grenenes vinkler.
Så må jeg håbe at jeg kan holde liv i kræet. Men nu er den i hvert fald kommet til Ganløse og det er jo første skridt.
Pterogorgia anceps. Angular sea whip eller purple sea blade.
Pterogorgia anceps. Angular sea whip eller purple sea blade.


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Det virker sgu.

Indlæg af Gino »

Hvor er den flot erik!

Du må give en status på om du kan holde den i live på sigt:-)


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Besvar

Tilbage til "Gogorornia"