"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

clavularia viridis Trimmes?

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Handler82
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 150
Tilmeldt: man 9. jun 2014 13:26
9
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2014

clavularia viridis Trimmes?

Indlæg af Handler82 »

Hej alle.

Har en clavularia viridis der vokset helt vildt så nu skal den lige trimmes lidt har så fået placeret den på en sten jeg ikke rigtig kan få op at akvariet kan jeg klippe den i akvariet?
Syntes og have læst noget med at man fx ikke må klippe en Sarcophyton i akvariet da den udsender noget som er giftigt. Gælder det også for clavularia viridis?


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: clavularia viridis Trimmes?

Indlæg af Carsten »

Det kan blive svært at klippe i den hvis den vokser fladt over en sten. Der er det lettere men stadig besværligt at få stykker af med en kniv som løfter bunden af korallen. Men ellers burde der ikke være noget tilhænger for at klippe løs i den
Den med Sacrophyton har jeg også læst men aldrig selv oplevet. Har i sin tid klippet mange gange i en meget stor udgave af korallen


Handler82
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 150
Tilmeldt: man 9. jun 2014 13:26
9
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2014

Re: clavularia viridis Trimmes?

Indlæg af Handler82 »

Super så vil jeg se om jeg kan få klippet den lidt ned den vokset heldivis sådan ikke helt fast til stenene der hvor den skal klippes i :-)


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: clavularia viridis Trimmes?

Indlæg af charlie saltvand »

Hejsa. Jeg har en del "græs" der breder sig. Jeg klipper de stykker der vokser frit i vandet, pga pladsmangel på sten, af med en saks. Det er der ikke noget problem i. Så bare frem med en skarp saks og sluk lige eventuelle cirkulations pumper mens du klipper.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
kanstrup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 641
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 17:00
16
Postnummer: 4220 Korsør
Saltvand siden?: 2002
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: clavularia viridis Trimmes?

Indlæg af kanstrup »

Mit viridis bliver holdt nede på samme måde som Carsten beskriver. Den der med at Sarcophyton skulle udskille gift når man skære/klipper i den, det er vidst en skrøne? Jeg har en stor en som jævnligt (ca hver 4md) bliver skåret ned, og jeg har aldrig oplevet det. Og min kammerat gør det også jævnligt med hans uden problemer. :-)


Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"