"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Euphyllia Ancora brændt / fragmentering??

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
ejsing86
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 352
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 18:53
11
Postnummer: 7800 Skive
Saltvand siden?: 2012

Euphyllia Ancora brændt / fragmentering??

Indlæg af ejsing86 »

Ohøj :beer:

Min Ancora blev brændt af nogle grønne Rhodactis, og vævet er begyndt at trække sig tilbage fra det brændte sted.. Troede selv at det ville stoppe, men det er som om vævet fortsætter med at trække sig meget langsomt, så der bare er skellet tilbage i den ende hvor den først blev brændt :BA

Det er heldigvis på en forholdsvis lang del af korallen, som burde gøre fragmentering mulig.. :be:

Ville i fragmentere, og hvordan fragmentere man en sådan koral, som jo egentlig er et stort hoved/skellet, uden "hoveder"?!?!?!?

(måske nedstryger er et bud?? - har ikke så meget værktøj generelt)


ejsing86
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 352
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 18:53
11
Postnummer: 7800 Skive
Saltvand siden?: 2012

Re: Euphyllia Ancora brændt / fragmentering??

Indlæg af ejsing86 »

Eller skal jeg lade den heale sig selv, da det går så langsomt med vævet?? (der er umiddelbart ikke andre ting sygdomme i forbindelse med at vævet har trukket sig tilbage)


Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1081
Tilmeldt: søn 4. mar 2012 10:46
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: Euphyllia Ancora brændt / fragmentering??

Indlæg af den_ »

Hvor længe siden er det at det er sket?
Har selve en ancora og har også prøvet at den blev brændt af en lobo og der trak den også poly'erne helt tilbage i skellet i et stykke tid men er kommet sig helt efterfølgende

Frag af ancora er som du selv er inde på at skære den over altså fra der hvor poly'erne kommer og mod bunden/foden, men det skulle efter hvad jeg har læste være hårdt ved korallen og forholdene skal være perfekte da det jo vil give et stort sår der skal hele


Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"