"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

ID af denne koral.

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

ID af denne koral.

Indlæg af minedykker »

Kan i hjælpe med ID af denne koral kan ikke huske navnet typisk mig. Nu er der en lille smugle blåt lys i men korallen er grøn
Vedhæftede filer
image.jpg
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: ID af denne koral.

Indlæg af pederrevnørd »

Acropora Lowonnutrients

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Re: ID af denne koral.

Indlæg af minedykker »

sådan kort og præcise ;O)
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Re: ID af denne koral.

Indlæg af minedykker »

Acropora Low on nutrients

har du flere bud ;O)
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 18:10
19
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Re: ID af denne koral.

Indlæg af hellfish »

Acropora valida måske.. En der ikke har det for godt! Tror ikke vi kommer tættere på.. Det kan Nok være 50 forskellige :)

Koncentrer dig om at give den optimale forhold og vis os så et godt billede af den om 6 måneder, så skal vi give dig et kvalificeret bud :)
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: ID af denne koral.

Indlæg af ole kekkonen »

Mere specifik det er en acropora plante og lever af lys som en plante,det er faktisk bare en plante :W
for langtids holdbarhed skrur man ned for temperaturen så er de længere tid om at dø da hele metabolismen går i stå hvis det er varmt er de hurtigere om at dø :biggrin: Det er da sjovt at navne på dyrene vi har med at gøre faktisk betyder noe og ikke bare opkaldt efter Hans Longipenis :hehe:
Når man kommer frem til et videnskabelig navn burde der stå hvordan man er kommet frem til det navn på latinsk o det er ikke let at forklare noe på latin,slå bare op acropora på wikipedia så ser i en masse latinske navne og acropora sp. til sidst.De såkaldte prokaryoter (bakterier og archaea på livets træ) http://www.ucmp.berkeley.edu/alllife/threedomains.html" onclick="window.open(this.href);return false; er mer eller mindre defineret taksonomisk på den måde de er kultureret
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: ID af denne koral.

Indlæg af PoulD »

minedykker skrev:Acropora Low on nutrients

har du flere bud ;O)
Hvor er det godt :biggrin: Sidder her og småklukker og tørrer tårer af kinderne, Søren. Så for mig hvordan du, og en masse andre, sad i 25 minutter og googlede Acropora Lowonnutrients :K :K
Både Googles analytikere og NSA drengene må da være blevet grundigt rundforvirrede.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Re: ID af denne koral.

Indlæg af minedykker »

PoulD skrev:
minedykker skrev:Acropora Low on nutrients

har du flere bud ;O)
Hvor er det godt :biggrin: Sidder her og småklukker og tørrer tårer af kinderne, Søren. Så for mig hvordan du, og en masse andre, sad i 25 minutter og googlede Acropora Lowonnutrients :K :K
Både Googles analytikere og NSA drengene må da være blevet grundigt rundforvirrede.
PoulD ja der gik lige lidt tid inde jeg fanget den ;O) var et ganske godt indslag fra Peder :T meget mere af det, nu kan man så sige at denne koral har heller ikke haft den bedste dag, blev hentet hjem i går og blev taget i blåligt lys, så prøver at et sener i dag hvor den får et beder lys og har stået i systemet i 24 timer, men ikke der med sagt at den står som en million Hehe men er sikker på den står beder ind i går.
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"