"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

at sende fragmenter

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Kevin
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 49
Tilmeldt: tors 31. mar 2005 20:21
19
Postnummer: 3700 Rønne
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Beausoleil (FR)

at sende fragmenter

Indlæg af Kevin »

Jeg overvejer kraftigt at starte et saltvandsakvarie op for tiden, og er igang med at gennemlæse forummet, som iøvrigt er fantastisk.

Under "sælges" kan jeg se at der ofte er fragmenter til salg til gode priser, og der tit står at de ikke sendes. Mit spørgsmål er så om det er fordi de ikke kan overleve turen ( forskel på sommer/vinter?), eller fordi i helst ikke vil have besværet med det?

Grunden til at jeg spørger, er at jeg bor på bornholm, så det er jo sjældent jeg er i omegnen.

Så det er meget rart at vide om man kan få noget nyt en gang imellem, uden at skulle en tur til Kbh. da det jo hurtigt kan blive en rimelig merudgift.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Om sommeren kan det godt lade sig gøre at sende og det sker også ofte ;)
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg er en af dem der jævnligt har haft noget til salg, og jeg er ikke meget for at sende stenkoraller. Og det af 2 grunde. Postvæsnet er ikke kendt for at behandle tingene blidt, og der er ikke meget sjov for nogen i at få en koral der er lavet om til grus på grund af håndteringen. Samtidigt kan det give lidt problemmer, hvis modtageren ikke er enig med afsender om størrelse, form og farve på tingene.
Kevin
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 49
Tilmeldt: tors 31. mar 2005 20:21
19
Postnummer: 3700 Rønne
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Beausoleil (FR)

Indlæg af Kevin »

Brian: Det lyder lækkert, forhåbentlig er jeg en dag modtager :-)

Carsten: Du skriver stenkoraller, er det fordi det kun gælder dem, eller hvordan?.
Jeg frygtede også lidt det med postDK´s behandling af varene, men kan det ikke løses med grundig indpakning i feks. pakkechips? Med hensyn til uenighed mellem køber/sælger, så kan det vel løses med billeder?

Jeg vil dog lige understrege at jeg ikke forventer at sælger skulle tage ansvar for tingenes stand ved ankomst, når vi snakker levende ting. Så længe det er nogenlunde forsvarligt pakket ind.
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1204
Tilmeldt: tors 24. feb 2005 20:53
19
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af jakobvillien »

Jeg skulle mene at blødkoraller sagtens kan lade sig gøre... og desuden tror jeg ikke postdanmark er helt så slemme som man oftest gør dem til. Men det er selvfølgelig altid en risiko at løbe. Men jeg ved da at man udenlandske shops sælger via fragt af den ene eller anden form. Om det er stenkoraller ved jeg ikke....
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1204
Tilmeldt: tors 24. feb 2005 20:53
19
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af jakobvillien »

Iøvrigt kunne du jo starte en koldtvandsakvarie, nu ved jeg jo som dykker at der er fantastisk liv i havet omkring Bornholm, så kunne du jo spare lidt.... ;)
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Ellers så er det vel bare med at få en ordentlig sending med en fragtmand en gang eller 2.
Og ja blødkoraller har aldrig været et problem.

Men fisk bliver nok ikke så nemt....
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Kevin
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 49
Tilmeldt: tors 31. mar 2005 20:21
19
Postnummer: 3700 Rønne
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Beausoleil (FR)

Indlæg af Kevin »

flexmasta: Det har jeg skam haft som lille knægt, med friskfangede hundestejler og sandspætter, de holdt vist bare aldrig så længe hvis jeg ikke husker helt galt :oops:

Brian: Det er selvfølgelig også en mulighed, men jeg er bange for at det er rimelig dyrt, set i forhold til prisen på fragmenter, men kunne da være jeg skulle undersøge prisen. Fisk og "voksne" koraller er helt sikkert noget jeg selv vil tage over at hente. Når man skal lægge den slags penge på bordet, er det meget rart at se udvalget, og samtidig bringe fragttiden ned på minimum.
Kevin
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 49
Tilmeldt: tors 31. mar 2005 20:21
19
Postnummer: 3700 Rønne
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Beausoleil (FR)

Indlæg af Kevin »

Vil lige tilføje at det da er lækkert i siger blødkoraller ikke er noget problem, da det så vidt jeg kan forstå er dem man bør starte op med.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det er logisk at der er flest problemmer med at sende stenkoraller, for en læderkoral, trækker sig sammen som en lille snot klat, ogh kan sendes
uden de større problemmer om sommeren.
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"