"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Kardinalfisk

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Jonathan93
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 84
Tilmeldt: fre 19. jan 2018 10:13
6
Postnummer: 8000 Århus C
Saltvand siden?: 2018

Kardinalfisk

Indlæg af Jonathan93 »

Hejsa!
Jeg har lige introduceret en han-kardinal til mit 325 L akvarie!
I akvariet har jeg en hun der har haft æg før og som sikkert meget gerne vil have igen, men den gamle han døde desværre.

Problemet er at jeg lige har introduceret ham, og hun er enormt påtrængende / aggressiv. Hun bider ham ikke, men vil hele tid svømme ved siden / bag ham, og han synes ikke det er særlig fedt.

Lige nu har han heldigvis fundet et gemmested hvor hun ikke er og han lige kan afstresse. Plejer sådan et problem at afhjælpe sig selv med tiden? Hunnen er lige en tak større


CasperRothA
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 14. apr 2019 08:56
4
Postnummer: 2820 Gentofte
Saltvand siden?: 2018

Re: Kardinalfisk

Indlæg af CasperRothA »

Er det banggai kardinaler du snakker om? (Pterapogon kauderni)


SamuelChristensen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 344
Tilmeldt: man 20. mar 2017 15:39
7
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2017

Re: Kardinalfisk

Indlæg af SamuelChristensen »

Jeg har to akvarier med hver deres enlige kardinal, fordi de er bare nogle skiderikker. De nakker gladeligt andre kardinaler, ekstremt aggressive fisk synes jeg. Min ene slog endda den anden ihjel kort tid efter at de havde ynglet. Selvom de var et par. Jeg har ikke erfaret at den stopper med jagten, tværtimod så fortsætter det til der ikke er noget at jage. Men jeg har også kun prøvet et par gange, ialt 5 fisk, tre slået ihjel af andre kardinaler. Så jeg vil sige de er meget hit or miss. Men måske dine fisk kan finde ud af det sammen med tiden. :)


Tropic Marins danske repræsentant.
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"