"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Et klovne spørgsmål.

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Et klovne spørgsmål.

Indlæg af Palaarsuaq »

Lige et hurtigt klovne spørgsmål. Jeg har 2 klovne som har boet i venstre side af akvariet i halvandet år. De kommer ALDRIG væk fra deres lille hjørne hvor deres Toadstool som de bor i stod. Jeg har været nødsaget til at flytte deres koral til højreside af akvariet. Det er nu et par dage siden og klovene er stadig i venstre side i hjørnet. De sover i vandsøjlen og jeg er bange for det stresser dem. Burde jeg smide deres koral tilbage i venstre side selvom det er noget pis. Eller vil klovene flytte sig på et tidspunkt ?

På forhånd tak :)


Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
6
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: Et klovne spørgsmål.

Indlæg af kalmar »

Kan du fange dem? I så fald kan du måske lukke dem ud direkte i koral'en igen, hvor de så ofte "opdager" den igen. Det har jeg selv haft held med.


Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Et klovne spørgsmål.

Indlæg af Jones »

Jeg har opdrættet klovne i et akvarie, der ikek husede andet end en urtepotte, hvor de kunne lægge æg. De behøver ikke en anemone eller koral, men det ser da pænt ud og så er det jo altid sjovt at se dem udfolde sig naturligt. Jeg ville personligt ikke bekymre mig. De skal nok finde korallen igen helt af sig selv.


o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Et klovne spørgsmål.

Indlæg af Jones »

Forresten så har jeg en klovn gående som jeg selv har opdrættet. Den har aldrig haft en koral eller anemone. Lige nu går den alene i 112 liter kun med levende sten og sand. Den er helt normal og sover også i den frie vandsøjle lige under overløbet. Altid samme sted.


o_O
roneld1974
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 167
Tilmeldt: tors 13. jul 2017 15:26
6
Postnummer: 3050 Humlebæk
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: humlebæk

Re: Et klovne spørgsmål.

Indlæg af roneld1974 »

har du prøvet at slukke for dine pumper ?
så vil dine klovne nok svømme lidt rundt i akv. & finde et nyt sted at være
hilsen jan.


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Et klovne spørgsmål.

Indlæg af Palaarsuaq »

Tak for alle jeres svar. Mine klovne er stille og roligt begyndt at bevæge sig over i den anden ende af akvariet. Dog ikke på fuld tid, endnu. Tak fordi i lige fik rystet panikken ud af mig.


Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"